Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@21:55:19 GMT

هرج و مرج در هنگ کنگ پس از چهارمین روز متوالی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۳۹۹۵

هرج و مرج در هنگ کنگ پس از چهارمین روز متوالی

مدارس و دانشگاه‌های شهر هنگ‌کنگ امروز (پنج‌شنبه) بسته ماندند و بیمارستان‌ها جراحی‌هایی که اورژانسی نبودند، انجام ندادند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنگ کنگ امروز همچنان برای چهارمین روز متوالی توسط معترضان طرفدار دموکراسی فلج ماند و معترضان با بستن خیابان‌ها و ایجاد هرج و مرج در تردد خودروهای عمومی باعث بی‌نظمی در شهر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پنج ماه اعتراضات جریان تظاهرات هنگ کنگ این هفته یک تاکتیک جدید اتخاذ کرد که به آن «شیوع گسترده» گفته می‌شود. این تاکتیک شامل افزایش اقدامات خرد، توسط گروه‌های کوچک به خصوص دانشجویان می‌شود که موجب به چالش کشیدن حداکثری توانایی پلیس خواهد شد. امروز صبح محورهای اصلی شهر توسط موانعی با بامبو، آجر و اشیای دیگر بسته شده بود. یکی از تونل‌های این شهر نیز که به بندر هنگ کنگ راه دارد برای تردد بسته شده بود. ایستگاه‌های مترو و خطوط اتوبوسرانی زیادی نیز بسته بودند و موجب سردرگمی بیش از ۷.۵ میلیون شهروند شدند.

مغازه‌های متعددی نیز در این شهر کرکره‌های خود را بالا نکشیدند. دولت هنگ کنگ از مغازه‌داران خواسته است که با کارمندان خود که نتوانسته‌اند به کار خود برسند خوش‌رفتاری کنند. از ابتدای هفته صحنه‌های خشونت‌آمیزی در تمامی منطقه هنگ کنگ صورت گرفت که موجب اقدام پلیس شد.

به گفته دولت، ۷۰ نفر روز چهارشنبه در بیمارستان‌ها بستری شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم اعلام شده است. بین مجروحان یک مرد ۷۰ ساله آجر به سرش اصابت کرده در حالی که قصد داشت از خیابانی عبور کند.

امروز صبح پلیس با شلیک گاز اشک‌آور در نزدیکی دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ کنگ به سمت معترضان قصد داشت تا آن‌ها را پراکنده کند.

نیروهای پلیس در پیامی در فیس بوک «آشوب‌گران» را به پرتاب اشیایی به سمت پلیس که در حال گشت‌زنی بود، متهم کرده‌اند.

دانشجویان اخیرا با استفاده از منجنیق‌های دست‌ساز و تیروکمان به سمت نیروهای پلیس اشیایی را پرتاب می‌کنند.

در این بین روزنامه انگلیسی زبان گلوبال‌تایمز که از روزنامه‌های طرفدار دولت چین است امروز پستی را از صفحه توییتر خود حذف کرد که در آن خبر از منع آمد و شد در هنگ کنگ بود.

بدون ذکر منبع این روزنامه نوشته بود که قرار است این اقدام برای آخر هفته صورت گیرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!

جلسه برکناری شهردار اهواز بار دیگر به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای شهر برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت برخی از اعضاء در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز لغو شد.

این جلسه که به اصرار عجیب برخی از اعضای شورای شهر بنا بود از ساعت 9 صبح امروز با دستور کار "برکناری شهردار اهواز" برای سیزدهمین بار برگزار شود پس از 40 دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع‌زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی 6 عضو غایب در جلسه بودند.

همچنین در این جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی، محمدمهدی مطیعی، سیدناصر مهداوی، عبدالزهرا سنواتی، محمدجواد رضوی، یونس اسفندیاری‌نژاد و غلامرضا شانه‌سازان حضور داشتند.

12 جلسه قبلی شورا که قرار بود با همین موضوع برگزار شود به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضاء تشکیل نشد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای نکونام؛ ستاره مصدوم استقلال «آقا وسط» بازی کرد!
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان / فیلم
  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • باید یک سیلی پای گوش لیائو خواباند!
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
  • بازی تدارکاتی استقلال پشت درهای بسته
  • اطلاعیه استقلال: بازی ما بدون تماشاگر است!