Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@23:21:46 GMT

بارش‌های تازه و کاهش محسوس دما در کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۵۴۴

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه جدید به کشور، از امروز و فردا شاهد بارش برف و باران و کاهش محسوس دما به تدریج در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود.

صادق ضیائیان در گفتگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: تا اواخر وقت امروز جوی پایدار در اغلب مناطق کشور داریم که پیامد آن کاهش کیفیت هوا و تداوم وجود آلاینده‌ها خصوصاً در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: اواخر وقت امروز با نفوذ سامانه جدید به کشور، کیفیت هوا بهتر می‌شود و ضمن کاهش دما، بارش در بخش‌هایی از کشور آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا پایان هفته آینده در کشور فعال است، گفت: از بعدازظهر امروز با نفوذ هوای سرد کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و از صبح شنبه پیش رو توده هوای سرد نیمه شمالی کشور، غرب کشور و به تدریج روز‌های بعد جنوب غرب کشور را نیز در بر می‌گیرد.

ضیائیان افزود: از اواخر وقت امروز بارش باران در استان‌ها ساحلی خزر، خراسان شمالی و اردبیل آغاز می‌شود که در ارتفاعات بارش به صورت برف است، شدت بارش‌ها امروز در استان‌های گیلان و غرب مازندران است.

وی افزود: روز جمعه ضمن تجدید بارش در استان‌های ساحلی خزر در برخی مناطق استان‌های زنجان، قزوین، اردبیل، خراسان شمالی، سمنان و شمال خراسان رضوی و همچنین ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازنداران و غرب استان گلستان است ضمن آنکه روز شنبه در استان‌های ساحلی خزر بارش به صورت برف و باران ادامه دارد، همچنین در برخی مناطق استان‌های زنجان، اردبیل، خراسان شمالی و خراسان رضوی، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با استقرار سامانه بارشی در عرض‌های پایین‌تر و مناطق جنوبی‌تر، برخی مناطق غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش برف و باران و وزش باد خواهند داشت ضمن آنکه در استان‌های فارس، خوزستان، غرب هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه‌و بویراحمد و همچنین غرب و مرکز خلیج فارس رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه در بخش‌هایی از غرب کشور و همچنین مناطق مرکزی باران، برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در جنوب غرب کشور و استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و غرب و مرکز خلیج فارس بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید محتمل است؛ شدت بارش‌ها روز یکشنبه در گیلان، شرق لرستان، غرب اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت‌: روز دوشنبه علاوه بر مناطقی که ذکر شد بارش بخش‌های گسترده‌تری از غرب و مرکز کشور را در بر می‌گیرد و به شمال‌غرب کشور هم کشیده می‌شود که در این روز شدت بارش‌ها در استان بوشهر، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، جنوب خوزستان و غرب و مرکز خلیج فارس خواهد بود.

وی بیان کرد: بعد ازظهر امروز تا دوشنبه سواحل خزر همچنین روز‌های یکشنبه و دوشنبه غرب و مرکز خلیج فارس مواج است.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعات وزش باد نیز خواهیم داشت و روز شنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش برف و باران گاهی با وزش باد خواهد بود که کمینه دما روز شنبه در تهران به ۲ درجه بالای صفر می‌رسد ضمن آنکه بیشینه دما در تهران از شنبه ۶ درجه خواهد بود و شاهد کاهش ۹ درجه‌ای دما در تهران روز شنبه نسبت به روز جمعه خواهیم بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان، کرمان، شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود؛ همچنین فردا در ۱۹ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رسول دانیال زاده قیمت بنزین حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی اعتراضات کویت فردو خانه پدری آلودگی هوا تابناک دمای هوا هواشناسی رسول دانیال زاده قیمت بنزین حسن حیدری آنفولانزا غزه بولیوی اعتراضات کویت فردو خانه پدری آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران

فرجی کارشناس هواشناسی مازندران گفت: هوای مازندران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ابری همراه با بارش پراکنده بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر پیش بینی می‌شود.

او افزود:آسمان مازندران روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهد بود.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت:وضعیت جوی مازندران روز جمعه هم صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران