Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@04:29:30 GMT

هوای اردبیل ناپایدار است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۴۷۴۱

هوای اردبیل ناپایدار است

اردبیل – بنا بر گزارش سازمان هواشناسی ساکنان اردبیل و پهنه وسیعی از این استان که امسال تاکنون نخستین برف فصل سرما را تجربه نکرده‌اند، از جمعه پیش رو به تدریج شاهد سپیدپوش شدن زمین‌های این منطقه خواهند بود.

به گزارش قدس آنلاین؛ از بعدازظهر پنجشنبه با نفوذ خطوط کانتوری قطبی از مناطق سیبریه،  زمین‌های پهناور شرق روسیه و مغولستان از جانب شمال شرق به ایران فشار هوا در سطوح نزدیک به زمین در کرانه های جنوبی خزر و دامنه‌های شمالی البرز به تدریج افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توده هوای سرد هنگام گذر از روی خزر با تغذیه رطوبتی مناسب از این پهنه آبی تقویت شده و زبانه آن  استان اردبیل را زیر تاثیر قرار داده و سبب وزش باد، کاهش محسوس دما و افزایش تراکم ابر و مه در این نقاط می‌شود.

بارش‌های خفیف پنجشنبه به بلندی‌های منتهی به گیلان محدود بوده و در دشت اردبیل نیز بارش برف ریزه احتمال می‌رود ولی از عصر جمعه با نفوذ هرچه بیشتر مرکز این توده هوا به استان ناپایداری‌های جوی به شکل برف و باران در جلگه گرمسیر مغان و برف در دشت اردبیل و نیز جنوب این استان آغاز می‌شود.

این بارش‌ها به شکل متناوب در بعضی ساعات تا سه‌شنبه پیش رو ادامه دارند و اوج آن طی عصر یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده انتظار می‌رود.

به خاطر وزش بادهای بطور نسبی شدید و نیز برودت هوا این بارش ها به خصوص در حواشی شهرها، جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه کولاک خواهد بود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اردبیل هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوای همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر
  • افزایش دمای هوای همدان
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • حال و هوای ابری و بارانی جاده بوئین میاندشت به روایت فیلم
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران