Web Analytics Made Easy - Statcounter

هانیه گراییلی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با رد اخبار منتشر شده درباره آسیب دیدن مخازن ساختمان آرشیو که محل نگه‌داری اسناد است، گفت: انتقال اسناد از ساختمان آرشیو، حقیقت دارد اما این انتقال به دلیل پر شدن مخازن این ساختمان و پیش از شروع بارندگی‌های آبان ماه انجام شده است، همه اسناد نیز در سلامت کامل به ساختمان کتابخانه انتقال پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شایعات بداخلاقی سیاسی و سیاست‌بازی است.

مشاور رییس کتابخانه ملی، افزود: ساختمان آرشیو در جایی بنا شده که خود مردم محلی به آن چاله هرز می‌گویند و با کمترین بارش‌ها، آب وارد ساختمان می‌شود، سازندگان این بنا به غلط فکر می کردند این مشکل با زه کشی حل خواهد شد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. هر ساله وقتی بارندگی زیاد می‌شود، ساختمان مشکل آب گرفتگی دارد و این مساله مربوط یک سال یا حتی ۱۰ سال اخیر نیست، از روزی که این ساختمان ساخته شده با این مساله روبه‌رو بوده است.

وی به اقدامات انجام شده در دوره مدیریت جدید کتابخانه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده، سیستم اطفای حریف ساختمان آرشیو با بالاترین کیفیت راه‌اندازی شده است. مساله آب گرفتگی هم زمانی بسیار پیش‌تر از اینکه، بارندگی‌ها آغاز شود در دستور کار جلسه شورای معاونین قرار داشت.

گراییلی، ادامه داد: به دلیل پر شدن مخازن ساختمان آرشیو، قرار شده است یک طبقه از پارکینگ در حال احداث کتابخانه ملی، برای مخزن اسناد در نظر گرفته شود، چون مخازن هر دو ساختمان محدود و همین حالا نیز پر شده است.

وی با بیان اینکه در  فصل بارانی، ساختمان آرشیو و اسناد آن در خطر هستند و باید برای این مساله تمهیداتی اندیشده شود، گفت: برای ریلی کردن قفسه‌های مخزن، دو ماه پیش در شورای معاونان تصمیم‌گیری شد و بخشی از این انتقال نیز به همین دلیل بوده و صورت جلسه این نشست هم در دسترس است.

پیش از این یک خبرنگار، در صفحات اجتماعی از آبگرفتگی یکی از مخازن ساختمان سازمان اسناد و از بین رفتن بخشی از اسناد نخست وزیری در دهه ۶۰ خبر داده بود که سازمان اسناد و کتابخانه ملی در بیانیه‌ای این مساله را رد کرد.

برچسب‌ها اشرف بروجردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی مخزن آرشیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشرف بروجردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اشرف بروجردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب کشتزارهای مازندران براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد دادویه، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ با اشاره به آغاز فعالیت کشاورزان در کشتزارهای استان از میانه‌های فروردین و نیاز به آب برای عملیات کاشت اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پرشدگی رسید.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابلرود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ بیست‌وهفتم فروردین آغاز شد، گفت: از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص پیدا کرده است.

دادویه با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: البته با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.

کد خبر 748797

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران