Web Analytics Made Easy - Statcounter

برومند چهارآیین عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو نرخ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به آنکه ۶۰ درصد تولید استان گلستان نسبت به مصرف مازاد است، از این رو قیمت در این استان نسبت به مابقی استان‌ها، کاهش یبشتری داشته است.

چهارآیین ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: باتوجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا روند بازار مرغ به طور کلی با ثبات بوده و نوسانات ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت همانند دیگر محصولات میوه و تره‌بار امری طبیعی است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی افزایش وزن‌گیری مرغ در واحد‌های مرغداری را یکی دیگر از دلایل افت قیمت در بازار دانست و افزود: کاهش قیمت ماهی هم‌زمان آغاز فصل صید از دیگر دلایل افت قیمت مرغ در بازار به شمار می‌رود، این در حالی است که در ماه‌های اخیر نوسان قیمت گوشت قرمز و ماهی و جایگزینی مرغ در سبد خانوار منجر به نوسان قیمت این محصول در بازار شده بود.

وی متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه را کمتر از ۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: باتوجه به شیوع بیماری نیوکاسل در واحد‌های مرغداری عدم دسترسی به واکسن کیفی مناسب و افزایش تلفات در بسیاری از نقاط موجب شده مرغداران در امر جوجه‌ریزی احتیاط کنند که همین امر در افت قیمت جوجه یک روزه در بازار دامن زده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی از شرایط مساعدی برخوردار است، بیان کرد: هم‌اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۷۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد که با این وجود کمبودی در بازار کنجاله سویا وجود ندارد.

چهارآیین در پایان با انتقاد از افزایش چند برابری قیمت واکسن و مکمل‌های خوراکی نسبت به ابتدای سال تصریح کرد: علی‌رغم افزایش چند برابری قیمت واکسن و دارو‌ها نسبت به ابتدای سال، نبود کیفیت مناسب مشکلات متعددی برای مرغداران ایجاد کرده است که امیدواریم تدابیری اندیشیده شود تا هرچه سریعتر این مشکلات مرتفع شود.


انتهای پیام/


بازار نهاده‌های دامی از وضعیت مساعدی برخوردار است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی قیمت مرغ تازه قیمت مرغ قیمت روز مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ هزارتومان و هر شانه ۶۰ هزارتومان است که متاسفانه کماکان کمتر از نرخ تمام شده و منطقی عرضه می شود.

به گفته او، با توجه به تغییر مولفه های تولید و زیان مرغداران، انتظار می رود که هرچه سریع تر قیمت مصوب اصلاح شود تا حذف گله ها شدت نگیرد.

کاشانی تولید روزانه تخم مرغ را ۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار ماهانه حداکثر ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور مصرف می شود.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار ماهانه ۱۰ هزارتن تخم مرغ مازاد تا خرداد ماه باید از مرغداران خرید تضمینی شود تا بازار به تعادل برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید