Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@17:34:54 GMT

لزوم احتراز یونسکو از جهت‌گیری‌های سیاسی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۵۱۴۷

لزوم احتراز یونسکو از جهت‌گیری‌های سیاسی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان بویژه ممانعت از انتشار دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی، از آن به عنوان "آپارتاید علمی" نام برد و خواستار بررسی و تمهید راهکارهای ممانعت از تداوم چنین رویکردهایی در قبال مسائل علمی از سوی یونسکو و سایر مراجع بین‌المللی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   دکتر منصور غلامی که در راس هیاتی برای شرکت در چهلمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو عازم مقر این سازمان در پاریس شده است، ضمن شرکت در اجلاس افتتاحیه، طی سخنانی در نشست سران و مقامات ارشد به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل جهانی مرتبط با یونسکو پرداخت. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم احتراز سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) از جهت‌گیری‌های سیاسی تاکید کرد.     دکتر غلامی با اشاره به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان بویژه ممانعت از انتشار دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی، از آن به عنوان "آپارتاید علمی" نام برد و خواستار بررسی و تمهید راهکارهای ممانعت از تداوم چنین رویکردهایی در قبال مسائل علمی از سوی یونسکو و سایر مراجع بین‌المللی شد.   وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهلمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو، بر لزوم احتراز سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) از جهت‌گیری‌های سیاسی تاکید کرد.     وی  سخنرانی خود به موضوع جایزه ابن سینا برای اخلاق در علم که از سوی کشورمان پایه‌گذاری و طی سالیان گذشته به چهره‌های شاخص علمی فعال در زمینه اخلاق در علم اعطا می‌شود، پرداخت.   گفتنی است کنفرانس عمومی سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) هر دو سال یک‌بار در مقر این سازمان در پاریس برگزار می‌شود و نمایندگان ارشد ۱۹۳ کشور عضو گردهم می‌آیند و درخصوص مهم‌ترین مسائل و چالش‌های فرآوری کشورها در زمینه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی تبادل نظر می‌کنند.   در مراسم افتتاحیه چهلمین کنفرانس عمومی یونسکو علاوه بر مقامات و نمایندگان ارشد کشورهای عضو، گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز شرکت و سخنرانی کرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • معارفه استاندار جدید لرستان | استاندار جدید کیست؟
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود