Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه ارومیه روز پنجشنبه در آیین اختتامیه این کنگره اظهار داشت: علم و دانش باید در خدمت توده قرار گیرد و مردم از فواید آن بهره‌مند شوند اما هم‌اکنون در بیشتر موارد این مسئله صورت نمی‌گیرد.
رحیم حب‌نقی با تاکید بر اینکه تبادلات علمی برای دانشگاهیان فواید بسیاری را به همراه خواهد داشت، افزود: علم فشرده دانشگاه‌ها باید به کشاورزان منتقل شود تا آنان بهره‌مند شوند و کشاورزی بهینه در کشور شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در برخی از موارد کشاورزان خود عامل کمبود آب هم می‌شوند و گسترش بی‌رویه کشاورزی یکی از عواملی به شمار می‌رود که دریاچه ارومیه را به شکل کنونی تبدیل کرده است.
رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه دخالت‌های انسانی دریاچه ارومیه را خشک کرده، افزود: همه ما مسئولیت داریم که دریاچه ارومیه را احیا کنیم چون این دریاچه سرمایه‌ای ملی بوده و متعلق به کل ایران است.
وی در ادامه با اشاره به وجود پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در دانشگاه ارومیه، تصریح کرد: یکی از اهداف تاسیس این پژوهشکده این است که دانش ما در اختیار مسئولان قرار گیرد.
«حب‌نقی» در پایان ابراز امیدواری کرد که نتایج حاصل از برگزاری کنگره‌های علمی همچون کنگره بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران در خدمت مردم و مسئولان قرار گیرد.
مقالات برتر اولین کنگره بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران در 2 بخش شفاهی و پوستر در ادامه این آیین معرفی شد و از نفرات برگزیده تجلیل به عمل آمد.
در بخش شفاهی عنوان مقاله اول به علی داننده‌مهر، علی سورمان و میرجعفر صادق صغری از دانشگاه «یاشار» ترکیه تعلق گرفت؛ مقاله رضا دلیر حسن‌نیا و فرزین محمدی از دانشگاه تبریز به عنوان مقاله دوم معرفی شد و مقاله افشین خرسند و همکارانش از دانشگاه ارومیه هم به عنوان مقاله سوم مورد تجلیل قرار گرفت.
پوستر مقاله سیده مرضیه حسینی، حامد مازندانی‌زاده و بیژن نظری از دانشگاه قزوین رتبه اول را کسب کرد؛ دومین پوستر برتر را بهزاد حصاری و همکارانش از دانشگاه ارومیه از آن خود کردند و رتبه سوم این بخش به پوستر جاوید رحیمی و مجید منتصری از دانشگاه ارومیه تعلق گرفت.
۲۸۵ مقاله از طرف پژوهشگران به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که پس از داوری، ۲۱۵ مقاله پذیرفته شد؛ در طول 2 روز برگزاری این کنگره ۴۰ مقاله به صورت شفاهی و ۱۷۵ مقاله هم به صورت پوستر ارائه شد.
برگزاری پنج نشست تخصصی، ۹ کارگاه آموزشی، نشست مدیران گروه‌های مهندسی آب دانشگاه‌های سراسر کشور و برپایی نمایشگاه با حضور شرکت‌های مشاور، پیمانکار و تولیدکننده قطعات اندازه‌گیری و آبیاری و زهکشی از دیگر برنامه‌های اولین کنگره بین‌المللی آبیاری و زهکشی ایران بود.

سه دوره گذشته کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران در سال‌های 94، 95 و 96 در دانشگاه‌های فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان و شهید چمران اهواز برگزار شده است.
 

برچسب‌ها آذربایجان غربی دانشگاه ارومیه آبیاری نوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دانشگاه ارومیه آبیاری نوین آذربایجان غربی دانشگاه ارومیه آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از تامین حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در سال آبی جاری خبر داد.

سعید شهند ۶ اردیبهشت ماه، در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حقابه مصوب رهاسازی‌شده است. 

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای درگه سنگی،طالقان،قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده است،گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم. 

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حقابه ۳ تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان تامین خواهد شد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه