Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در همایش فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح در سالن همایش مرکز آموزش قوه قضائیه، با اشاره به الگوهای معرفت اظهار کرد: شهدا و علمای واصل الگوهایی در زمینه معرفت هستند.

وی ادامه داد: رمز اثرگذاری انبیای الهی این بود که جامعه را به جایگاه ملکوتی که خودشان در آن قرار داشتند، سوق می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه افزود: وجود حضرت معصومه(س) منشا برکت نه تنها برای شهر قم بلکه برای عالم است. 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به معنای تحول اظهار کرد: تحول شناخت وضع موجود و کاستی‌ها و سپس تلاش جهادی و انقلابی برای رفع این کاستی ها در کنار مردم داری است.

وی ادامه داد: حقوق عامه باید محترم شناخته شود و سازمان قضایی نیروهای مسلح در کنار صیانت از نیروهای مسلح و اسرار، عظمت و کارآمدی آن‌ها، توجه دارد که حق مردم پاسداری و حفظ شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح مولود انقلاب اسلامی است و نگاه‌ها در این مجموعه باید انقلابی باشد، این سازمان متناسب با ماموریت خود باید به نظم توجه کند. 

آیت‌الله رئیسی محوری ترین موضوع در نیروهای مسلح را رفتار انقلابی دانست و تصریح کرد: باید نگاه انقلابی در سازمان قضایی نیروهای مسلح همواره حاکم و فرصت‌های تحول در این سازمان باید با تحول در نیروهای مسلح و تحول در قوه قضائیه تناسب داشته باشد.  

وی ادامه داد: هر جا در کشور که کار بزرگ و عملیات عمرانی اعم از ساختن نیروگاه‌ها و سدها صورت گرفته، حضور نیروهای مسلح وجود داشته که این از افتخارات کشور است، این نیروها در کنار حفظ منطقه به گره گشایی از مشکلات کشور اقدام می‌کنند. 

رئیس قوه قضائیه افزود: نیروهای مسلح که کشور را از توطئه‌ها حفظ می‌کنند، باید همچنان کارآمد، منضبط، انقلابی و اثرگذار باقی بمانند و این مساله باید مورد توجه سازمان قضایی نیروهای مسلح باشد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به پرونده‌های مهم در سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: رسیدگی به این پرونده‌ها باید دقیق باشد، نباید در این سازمان با توجه به وجود نیروهای کارآزموده و مجرب، شاهد پرونده‌های پیر باشیم.

وی ادامه داد: هر پرونده ای که موضوع دغدغه مردم شود، باید مورد رسیدگی به صورت عادلانه، دقیق و سریع قرار بگیرد و اطلاع رسانی در خصوص آن انجام شود، در این رابطه نباید تحت تاثیر فضاسازی و جوسازی قرار گرفت و با صلابت، تصمیم اخذ و اجرا شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: باید جامعه احساس کند که عدالت اجرا و با فساد مبارزه می‌شود، این که برخی از اشخاص از این روند رضایت ندارند، مهم نیست.

آیت‌الله رئیسی رویکرد پیشگیری در سازمان قضایی نیروهای مسلح را امر مبارکی دانست و تصریح کرد: این رویکرد می‌تواند الگویی برای بخش‌های دیگر قوه قضائیه باشد، هیچ سازمان و دستگاه اجرایی در کشور وجود ندارد، مگر این که وظیفه پیشگیری از جرم بر عهده آن باشد. 

وی ادامه داد: افزایش آموزش‌های عمومی در زمینه حقوق توسط رسانه ملی، نخبگان و کارشناسان، زمینه‌های جرم را در جامعه کاهش می‌دهد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح باید در بستر بیانیه گام دوم انقلاب باشد، این بیانیه بسیار مهم است و بحث عدالت از جمله محورهای اصلی آن است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دادستان کل کشور گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، اظهار کرد: شناسایی نیروهای فاضل و مستعد در سطح کشور و به ویژه در بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آغاز شده و با تشکیل بانک شایستگان، قوه قضائیه در آینده دارای یک ظرفیت عظیم و بی مانند در سطوح مختلف خدمت و مدیریت است.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضائیه، افزود: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضائی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تأکیدات سند تحول قوه قضائیه است.

دادستان کشور گفت: تقویت نهادهای سازشی در روستاها، بخش‌ها، و شهرها و استفاده از مسیرهای حل اختلاف موضوعی است که ضرورت دارد و باید مورد اهتمام باشد.

موحدی آزاد به خلاء قانون در برخی از وظایف قوه قضائیه و تأکیدات سند تحول اشاره کرد و گفت: عدم وجود قانون مصرح در برخی از موضوعات اساسی باعث عملکرد سلیقه‌ای و ورود قوی و یا ضعیف در برخی از مقام‌های قضائی شده است.

وی تأکید کرد: پیگیری قانون نگاری در برخی از شمول مهم، همچون حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع و برخی از تأکیدات سند تحول قوه قضائیه در دستور کار است.

دادستان کل کشور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، ایمان به شعار ما می‌توانیم است.

کد خبر 747699

دیگر خبرها

  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی