Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از قم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در همایش فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح در سالن همایش مرکز آموزش قوه قضائیه، با اشاره به الگوهای معرفت اظهار کرد: شهدا و علمای واصل الگوهایی در زمینه معرفت هستند.

وی ادامه داد: رمز اثرگذاری انبیای الهی این بود که جامعه را به جایگاه ملکوتی که خودشان در آن قرار داشتند، سوق می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه افزود: وجود حضرت معصومه(س) منشا برکت نه تنها برای شهر قم بلکه برای عالم است.

وی ادامه داد: حقوق عامه باید محترم شناخته شود و سازمان قضایی نیروهای مسلح در کنار صیانت از نیروهای مسلح و اسرار، عظمت و کارآمدی آن‌ها، توجه دارد که حق مردم پاسداری و حفظ شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح مولود انقلاب اسلامی است و نگاه‌ها در این مجموعه باید انقلابی باشد، این سازمان متناسب با ماموریت خود باید به نظم توجه کند. 

آیت‌الله رئیسی محوری ترین موضوع در نیروهای مسلح را رفتار انقلابی دانست و تصریح کرد: باید نگاه انقلابی در سازمان قضایی نیروهای مسلح همواره حاکم و فرصت‌های تحول در این سازمان باید با تحول در نیروهای مسلح و تحول در قوه قضائیه تناسب داشته باشد.  

وی ادامه داد: هر جا در کشور که کار بزرگ و عملیات عمرانی اعم از ساختن نیروگاه‌ها و سدها صورت گرفته، حضور نیروهای مسلح وجود داشته که این از افتخارات کشور است، این نیروها در کنار حفظ منطقه به گره گشایی از مشکلات کشور اقدام می‌کنند. 

رئیس قوه قضائیه افزود: نیروهای مسلح که کشور را از توطئه‌ها حفظ می‌کنند، باید همچنان کارآمد، منضبط، انقلابی و اثرگذار باقی بمانند و این مساله باید مورد توجه سازمان قضایی نیروهای مسلح باشد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به پرونده‌های مهم در سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: رسیدگی به این پرونده‌ها باید دقیق باشد، نباید در این سازمان با توجه به وجود نیروهای کارآزموده و مجرب، شاهد پرونده‌های پیر باشیم.

وی ادامه داد: هر پرونده ای که موضوع دغدغه مردم شود، باید مورد رسیدگی به صورت عادلانه، دقیق و سریع قرار بگیرد و اطلاع رسانی در خصوص آن انجام شود، در این رابطه نباید تحت تاثیر فضاسازی و جوسازی قرار گرفت و با صلابت، تصمیم اخذ و اجرا شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: باید جامعه احساس کند که عدالت اجرا و با فساد مبارزه می‌شود، این که برخی از اشخاص از این روند رضایت ندارند، مهم نیست.

آیت‌الله رئیسی رویکرد پیشگیری در سازمان قضایی نیروهای مسلح را امر مبارکی دانست و تصریح کرد: این رویکرد می‌تواند الگویی برای بخش‌های دیگر قوه قضائیه باشد، هیچ سازمان و دستگاه اجرایی در کشور وجود ندارد، مگر این که وظیفه پیشگیری از جرم بر عهده آن باشد. 

وی ادامه داد: افزایش آموزش‌های عمومی در زمینه حقوق توسط رسانه ملی، نخبگان و کارشناسان، زمینه‌های جرم را در جامعه کاهش می‌دهد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح باید در بستر بیانیه گام دوم انقلاب باشد، این بیانیه بسیار مهم است و بحث عدالت از جمله محورهای اصلی آن است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: چاره کار بشریت برای حل مشکلات دنیا و آخرت خود این است که با تقوا باشد و خدا را در نظر بگیرد که اگر خدا فراموش شد و هرکس به فکر خود، منافعش و لذات خودش باشد و باعث مزاحمت برای دیگران باشد جامعه بشری روی سعادت را نخواهید دید.

او با اشاره به اینکه جامعه ما در عرصه یک جنگ قرار گرفته است، افزود: جنگی که یک طرف آن طرفداران اسلام، قرآن و ارزش‌های اصیل انسانی هستند و طرف مقابل هم دشمنان خدا، شیطان پرست‌ها، خودپرست‌ها و دنیا پرست‌ها قرار دارند. در این عرصه جنگ ما یک نوع مبارزه نداریم بلکه دشمن جنگ ترکیبی در هر عرصه‌ای از زندگی مسلمانان ایرانی به راه انداخته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: عرصه جنگ نظامی را، چون از سال ۵۹ تجربه کرده‌ایم مقداری باتجربه هستیم و دستمان جلو است، اما جنگ اقتصادی جنگی است که امروز باشدت درگیرش هستیم ولی هنوز خیلی راه مانده است که بتوانیم در جهان پیرامون خودمان جایگاه کشورمان را به عنوان یک قدرت اقتصادی تثبیت کنیم و تا به آنجا نرسیم این جنگ به ما تحمیل خواهد شد و هرچه هم بخواهیم خود را کنار بکشیم دشمنان این عرصه را نقطه ضعف ما می‌دانند و در این عرصه جنگ راه انداخته‌اند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه یک عرصه دیگر جنگ و نبرد؛ جنگ فرهنگی است که در این عرصه هم دشمن تلاش خودش را می‌کند و ما هم مقاومت خودمان را نشان می‌دهیم، گفت: در عرصه جنگ فرهنگی گاهی ما پیشرفت داریم و گاهی دشمنان خود را نشان می‌دهند و بایستی در این دو عرصه جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی انشاالله ایران عزیز و کشور اسلامی ما جایگاه خود را در دنیا به گونه‌ای تثبیت کند که هیچ کس جرأت تعرض به ملت ایران را نداشته باشد.

او با اشاره به روز جهانی کار و کارگر و روز معلم، بیان کرد: سربازان عرصه جنگ اقتصادی و سربازان عرصه جنگ فرهنگی باید در هفته پیش‌رو تجلیل، تکریم و حمایت کنیم تا میدان مبارزه را به نفع ما تغییر دهند.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به آیه ۱۸۱ سوره مبارکه آل عمران و جنگ اقتصادی، یادآور شد:بدانید این دشمنی که برای ما وجود دارد دشمن خیلی قدیمی است و مختص حالا نیست و هر وقت امت اسلامی خواسته روی پای خود مستقل بایستد این جنگ شروع شده است.

آیت‌الله دژکام اظهارکرد: رییس جمهور کشور ما به کشور همسایه پاکستان رفته است و آمریکا به آنها می‌گوید ایران تحریم است و با آنها معامله نکنید و رسما وزارت خارجه آمریکا به پاکستانی‌ها تذکر دادند که با ایرانی‌ها معامله نکنید. در آیه ۷ سوره مبارکه منافقون خدا می‌فرماید: آنها همان مردم بدخواهی هستند که می‌گویند با مسلمانان معامله نکنید تا آنها دست از اسلام بردارند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جنگ طولانی است و بیش از ۱۴۰۰‌سال است که ما می‌رزمیم و آنها هم سروصدای خود را می‌کنند البته معلوم است امت اسلامی را نتوانستند نابود کنند و بعد از این انشاالله پرچم اسلام برافراشته تر، عزت مسلمانان روزافزون‌تر و دشمنان اسلام هر روز خوارتر و زبون‌تر خواهند شد.

او به بیان اولین نکته جنگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: ما باور داشته باشیم که در این جهان خدا همه کاره است. اگر کسی چند روز پول در دست دارد نگوید مال من است بلکه مال خداست. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها حالیشان نیست و خیال می‌کنند که پول مال خودشان است، اما ما به آنها می‌فهمانیم که پولی که در دستشان است خدا داده است، این باور را اگر کسی در دل خودش تقویت نکند وسط میدان جنگ کم می‌آورد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: اگر آزادگی و مسلمانی را می‌خواهید تجربه کنید جنگ وجود دارد و باید خود را اثبات کنید. در عرصه این نبرد ۸ کار به عنوان الزامات اقتصاد مقاومتی رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی دستور فرمودند و پیگیری کردند که در کشور اجرا شود؛ هرچه که می‌خواهید در عرصه نبرد تلاش کنید این هشت کار را باید دنبال کنید و اگر درست انجام دهیم مسلما پیروزی از آن ما خواهد بود و خدا وعده داده است.

امام جمعه شیراز بر حمایت مسئولان از تولید ملی تاکید کرد و افزود: هر مدیری در کشور ما اگر جنسی می‌خواهد مصرف کند لااقل خودش جنس ایرانی را مصرف کند و جنس خارجی نخرد. در برخی از جلسات می‌گوییم این جنس را فلان شرکت در شهر شیراز تولید می‌کند، اما می‌گویند خارجی آن بهتر است و اینگونه به کشور آسیب می‌زنند لذا مسئول باید پیگیر شود جنس ایرانی بخرد و به کارگیرد که یکی از راه‌های جهش تولید همین است.

او اذعان داشت: گاهی بحثی مطرح است که کیفیت جنس ایرانی مناسب نیست، اما ما تجربه کرده‌ایم وقتی مصرف یک کالا جدی می‌شود خریدار می‌تواند به تولید کننده بگوید که جنست باید بهتر شود و تولید از نظر کیفی هم رشد می‌کند. دوم؛ افزایش بهره‌وری است. ما در رابطه با بهره برداری مناسب از سرمایه‌های خود چه انسانی و چه مادی و مالی ضعف داریم و در جنگی که قرار داریم باید جلوی اسراف گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با تصریح بر اینکه اگر کسی پول دارد به جای اینکه بخواهد به دلالی بپردازد به سرمایه‌گذاری تولیدی بپردازد، گفت: مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند و دلالی را تعطیل کنند و این نکته قابل توجه بانک‌ها و همه مدیران باشد؛ باید یک سرمایه‌گذاری تولیدی شود بعد سود بیاید.

آیت‌الله دژکام با اشاره به چهارمین مورد، بیان کرد: مردم جنس داخلی بخرند و امسال هم سال جهش تولید با مشارکت مردم است. اگر مردم ما جنس ایرانی را بخرند به معنی این است که به تولید کننده ایرانی کمک می‌کنند. مشارکت مردم در تولید را ممکن است بگوییم در تولید سرمایه‌گذاری کنند، اما اگر قدرت سرمایه‌گذاری ندارند لااقل جنس ایرانی بخرند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس پنجمین مورد را اصلاح الگوی مصرف دانست و افزود: ترویج فرهنگ کار نیز ششمین مورد است. سند فرهنگ کار را باید به میدان آورد، چون فارس در زمینه فرهنگی یک سند دارد، اما در باب فرهنگ کار هنوز سند مصوب شده نداریم.

او به ایجاد اشتغال در جامعه اشاره کرد و گفت: در خصوص ایجاد اشتغال وضع ما بد نیست، اما می‌خواهیم به یک افق بالاتر برسیم. ما امسال برای تحصیل کرده‌هایی که جویای شغل هستند باید خیلی تلاش کنیم تا ایجاد اشتغال شود برای اینکه در این زمینه عقب هستیم، اما در عرصه‌های دیگر ایجاد اشتغال الحمدالله نرخ بیکاری ما پایین آمده و امیدواریم شرایط بهتر شود.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به مبارزه با فساد اقتصادی، اظهارداشت: در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی جدای از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب یک فرمان هشت ماده‌ای داده‌اند. دیروز رئیس جمهور هم گفتند که در مبارزه با فساد با هیچ‌کس تعارف نداریم و باید جدی دنبال شود.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر اینکه رهبر معظم انقلاب در این فرمان ۸ ماده‌ای فرموده اند همه حتی کسانی که منصوب از طرف رهبری هستند باید کارشان شفاف باشد و پاسخ دهند، افزود: فساد یکباره رخ نمی‌دهد و فساد اژد‌های هفت سر است و یک سر آن را بزنیم یک سر دیگر در می‌آورد و باید با فساد مبارزه شود. ما از این جهت در چهارچوب فرمان ۸ ماده‌ای رهبر معظم حامی دولت و دستگاه‌های قضایی و مقننه برای مبارزه با فساد هستیم و محکم با مفسدان و آنهایی که وضع اقتصادی کشور را بهم می‌ریزند مخالف هستیم و اعلام انزجار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به مهمترین موضوع که تقواست پرداخت و گفت: اگر کسی از خدا نترسد اینها همه حرف و باد هوا است. رهبر انقلاب در همین فرمان هشت ماده‌ای خود برای مبارزه با فساد این جمله را فرموده اند که "دستی که می‌خواهد با ناپاکی دربیفتد باید خودش پاک باشد و با دست کثیف نمی‌شود چیزی را پاک کنید". تقوا یعنی دستش پاک باشد، آنهایی که در مدیریت‌های نظارتی و مبارزه با فساد گذاشته می‌شوند مراقب باشند که شیطان خیلی فریب دهنده است، برخی اوقات یک تغییر اولویت بیشتر داده نمی‌شود.

ا ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ایف گفت: شیراز در این زمینه هم حرف برای گفتن دارد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: همه ما بدهکار معلمان عزیز هستیم و ارج و منزلت معلم بر کسی پوشیده نیست و دست معلمان عزیز را می‌بوسیم، می‌خواهم یک نکته عرض کنم که چرا معلم آنقدر مهم شد؟ مسلما اهمیت جایگاه معلم بخاطر نقش تعلیم و تربیت است. اگر آنها تربیت نکنند جامعه انسانی تبدیل به جامعه حیوانی می‌شود و فرق انسان و حیوان در همین تربیت و تعلیم است که خودش را نشان می‌دهد. از این جهت بایستی به مسئله تعلیم و تربیت و وظیفه دستگاه آموزش و پرورش بار دیگری توجه ویژه کنیم.

امام جمعه شیراز در پایان گفت: در برش استانی نقشه مهندسی کشور اولین مسئله‌ای که مدنظر قرار گرفته است سبک زندگی اسلامی و ایرانی است. اگر بچه‌های ما بزرگ شوند و تفاوت بین مرز ایران همیشه پایبند به فرهنگ و ارزش‌ها و آن طرف که از قدیم مخالف ارزش‌های اصیل انسانی بوده‌اند را نفهمند و در رفتار خود نشان ندهند ضرر بزرگی کرده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند