Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:05:21 GMT

شریعتمداری: تنها ۳۸ درصد شاغلان جدید بیمه شده‌اند‌

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۳۷۴

شریعتمداری: تنها ۳۸ درصد شاغلان جدید بیمه شده‌اند‌

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از میان اشتغال‌های ایجاد شده تنها ۳۸ درصد کد بیمه دریافت کردند و بقیه فاقد کد بیمه تامین اجتماعی هستند که این موضوع نگران‌کننده است و بایستی برای آن فکری کرد. ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد شریعتمداری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گیلان در رشت اظهار داشت: گیلان از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است و ششمین استان از حیث امیدواری در کشور است که این مورد از سرمایه‌های مادی نیز مهم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرایط مطلوب برای ایجاد اشتغال با اندک تلاش مدیران امکان‌پذیر است گفت: 360 واحد صنعتی در گیلان که در حال تعطیلی بودن با تلاش مسئولان استان به چرخه تولید بازگشتند و البته این کار کافی نیست و بایستی رسیدگی به وضعیت سایر واحدها نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی صیانت از اشتغال موجود را مهم‌ترین مسئله عنوان کرد و ابراز داشت: صیانت از وضعیت اشتغال موجود در اولویت کاری ما قرار دارد و ایجاد اشتغال در دستور کار بعدی است و با توجه به تلاش دشمنان و استکبار جهانی تلاش کردیم اشتغال موجود را حفظ کنیم.

شریعتمداری: طرح‌ پیشگیری از فساد در وزارت کار اجرایی شد / اختلال دشمن در روند تولید کشورشریعتمداری: حذف یارانه پردرآمدها با احتیاط کامل انجام می‌شودشریعتمداری: معلولان در تمام دانشگاه‌های کشور رایگان تحصیل خواهند کرد

شریعتمداری با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی فی نفسه دارای مشکل نیستند و با یک سری تصمیمات راهبردی می‌توان آنها را به شرایط مطلوب رساند افزود: پیگیری مشکل واحدهای تولیدی به‌ویژه در گیلان را در دستور کار ویژه قرار می‌دهیم تا در صورت نیاز در جلسات دولت درباره آنها صحبت شود.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با وجود تمام فشارها جمعیت فعال کشور افزایش یافته است تصریح کرد: نسبت به گذشته در کشور و گیلان وضعیت مطلوب‌تری داریم و در استان گیلان نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزایش نرخ مشارکت در گیلان با توجه به اقدام مثبت مقامات محلی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: 55 درصد از اشتغال کشور امسال مربوط به دخالت توسعه‌ای دولت در امر اشتغال به‌ویژه اشتغال روستایی است.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بانک‌ها در ارائه سهم خود 45 درصد عقب‌ماندگی دارند اظهار داشت: باید در دوره جدید مشارکت بانک‌ها افزایش یابد و برای ادای سهم بانک‌ها بایستی محدودیت‌ها از پیش پای دولت برداشته شود.

شریعتمداری از صرف 13 هزار و 800 میلیارد تومان منابع برای اشتغال زودبازده خبر داد و خاطرنشان کرد: عدم نظارت کافی باعث شد که این اشتغال‌ها بازدهی نداشته باشند و هم‌اکنون سیستم نظارتی وضعیت را بهبود بخشیده اما کافی نیست و راهکارهایی پیش‌بینی کردیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار و دارای بیمه تامین اجتماعی برای ما بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: از میان اشتغال‌های ایجاد شده تنها 38 درصد کد بیمه دریافت کردند و بقیه فاقد کد بیمه تامین اجتماعی هستند که این موضوع نگران‌کننده است و بایستی برای آن فکری کرد.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 16.2 درصد انحراف بین تعهدات ایجاد اشتغال و میزان اشتغال ایجاد شده وجود دارد ابراز داشت: اقدامات لازم اعم از نظارت بر عملکردها در سیستم ناظر پیش‌بینی شده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه گیلان رتبه نخست جمعیت سالمندی در کشور را دارد بیان کرد: علت عمده این قضیه ورود سالخوردگان به دلیل بهبود شاخص‌های بهداشتی و آب و هوای خوب گیلان است همچنین قصد داریم که با توجه به نرخ رشد تک فرزندی در کشور و گیلان از این استان به عنوان پایلوت برای بررسی مسائل مربوط به ایجاد آن استفاده کنیم.

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دولت افزایش مشارکت مردمی در انتخابات است و ما در این راستا از هیچ جناحی طرفداری نمی‌کنیم و اگر موارد مربوط به انتصابات غیرقانونی و فامیل بازی که در این جلسه بیان شد محرز شود با آن برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی 360 درصد رشد داشتیم تصریح کرد: با به کارگیری برنامه‌های شفاف‌ساز و انتصاب مدیران لایق نظامی را حاکم کردیم که تضمین کننده سلامت اداری است. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: گیلان یکی از 3 استانی است که کمترین مشکل در رابطه با واحدهای تولیدی دارد و آمادگی داریم که معضلات واحدهای مشکل‌دار را در صورت نیاز در مرکز کشور و در ستاد رفع موانع تولید پیگیری کنیم.

حاتم شاه‌کرمی با بیان اینکه در راستای اجرای دولت الکترونیک و ارائه خدمات شفاف به جامعه هدف در حال اجرای سامانه جامع روابط ملی کار هستیم افزود: بنا داریم شرایطی مهیا شود تا جامعه هدف ما یعنی کارگران بدون حضور فیزیکی در ادارات بتوانند خدمات دریافت کنند و این سامانه در حال اجرا است.

انتهای پیام/613/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری