Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@06:40:19 GMT

گزارش زنده/ عراق ۱ - ایران ۱+فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۶۴۳۲

گزارش زنده/ عراق ۱ - ایران ۱+فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی ایران در دو مسابقه ابتدایی‌اش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 به دو برتری برابر هنگ‌کنگ و کامبوج رسید ولی در دیدار اخیرش شکست تلخی را در خانه بحرین متحمل شد تا مشخص شود از همین ابتدا کار سختی در این رقابت‌ها دارد.

شاگردان مارک ویلموتس اکنون که به مصاف عراق رفتند، از انگیزه زیادی برای کسب برتری برخوردار هستند تا علاوه بر بهبود شرایط جدولی برابر حریف 7 امتیازی خود، انتقام ناکامی‌های اخیرشان در رسیدن به پیروزی مقابل عراقی‌های سرسخت را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله مقدماتی جام جهانی 200 قطر- قاره آسیا- گروه C

پنج‌شنبه: 98/08/23 ؛ ساعت 17:30

استادیوم ملی شهر امان- اردن

داور: دیلان پریرا(سریلانکا)/ کمک‌ها: پاراکراما هماسونگا و سانجیوا پرمالا؛ داور چهارم: سید عبدالله یعقوب(عمان)/ ناظر داوری: محمد عبدالله(قطر).

تیم ملی عراق

محمد حمید
سعد ناطق
احمد ابراهیم
ریبین سولاقا
علاء مهاوی
علی عدنان
امجد عطوان
صفاء هادی
همام طارق
بشار رسن
مهند علی

سرمربی: سرچکو کاتانچ

تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند
مرتضی پورعلی‌گنجی
محمدحسین کنعانی‌زادگان
رامین رضاییان
میلاد محمدی
امید ابراهیمی
احمد نوراللهی
مسعود شجاعی
محمد محبی
مهدی طارمی
سردار آزمون

سرمربی: مارک ویلموتس

اخطار

احمد ابراهیم(17) از عراق

شرح گل

عراق 1 - ایران صفر (دقیقه 11: مهند علی): بشار رسن نفوذ سریعی از سمت راست زمین انجام داد و ارسال خوبی به مقابل تیرک دوم انجام داد که سانتر او و شوت والی محکم علی عدنان را بیرانوند با واکنش مناسبی برگشت داد، اما در ریباند امید ابراهیمی نتوانست توپ را دفع کند تا مهند علی با فرصت‌طلبی و شوت پُرقدرت به طاق دروازه موفق به گلزنی برای عراق شود.

عراق 1 - ایران 1 (دقیقه 25: احمد نوراللهی): محمد محبی به زیبایی و با تکنیک بالای خود از بین بشار رسن و علی عدنان عبور کرد و از روی خط عرضی زمین، پاس کات‌بک داد تا با رها کردن توپ توسط سردار آزمون، احمد نوراللهی صاحب موقعیت شود و با حرکت در عرض و شوت زمینی پُرقدرت که با دفع ناقص محمد حمید همراه شد، گل تساوی ایران را به زیبایی به ثمر رساند.

تعداد بازدید : 54 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تعداد بازدید : 47 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

لحظات حساس

دقیقه 3: حرکت سریع مهند علی به سمت محوطه جریمه و شوت او را مدافعان تیم ملی ایران برگشت دادند.

دقیقه 6: ارسال زیبای بشار رسن از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین به پشت مدافعان ایران را مهند علی در موقعیت آفساید با ضربه سر زد که توپ راهی اوت شد.

دقیقه 15: پاس بلند پورعلی گنجی از میانه زمین به پشت مدافعان عراق نزدیک بود با اشتباه محمد حمید، دروازه‌بان این تیم و توپی که از روی سر او عبور کرد، تبدیل به گل شود ولی توپ با فاصله کمی کنار دروازه این تیم به اوت رفت.

دقیقه 20: خطایی که رضاییان در جناح راست زمین گرفته بود را مسعود شجاعی با سانتر بلند به مقابل تیرک دوم فرستاد، اما قبل از ضربه سر طارمی، مدافعان عراق توپ را دفع کردند.

دقیقه 21: رضاییان در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداشت تا توپ راهی اوت شود.

دقیقه 22: شوت پای چپ علاء هادی از پشت محوطه دراختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 37: ضربه ایستگاهی راه دور علی عدنان دقت لازم را نداشت و با فاصله زیادی از دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه 44: خطایی که ابراهیمی از احمد ابراهیم در پشت محوطه جریمه گرفته بود را رامین رضاییان با ضربه‌ای دقیق زد ولی با بدشانسی، توپ او از کنار دروازه عراق به بیرون رفت ولی در همین حین برخورد محمد حمید به تیرک عمودی دروازه موجب مصدومیت او برای لحظاتی شد.

دقیقه 55: ضربه سر پورعلی‌گنجی روی ارسال شجاعی از بالای دروازه عراق راهی اوت شد.

دقیقه 56: علاء مهاوی نفوذ سریعی از سمت راست محوطه جریمه ایران انجام داد ولی شوت پای چپ او بعد از برخورد مشکوک به خطای هند پنالتی به نادری برخورد کرد و دفع شد.

در حاشیه

* علی عدنان که از ابتدای بازی خشن کار می‌کرد، در دقیقه 26 و در حالی که توپ روی هوا بود، ضربه شدیدی به صورت رضاییان زد ولی داور سریلانکایی تنها به دادن کارت زرد به او بسنده کرد.

* بعد از گل اول عراق تعدادی از بازیکنان این تیم ازجمله علاء مهاوی، امجد عطوان و مهند علی با گرفتن دست جلوی دهان و در ادامه صفاء هادی با زدن ماسک جلوی دوربین خوشحالی گل کردند.

* محمد حمید، گلر تیم ملی عراق که در نیمه اول در برخورد با تیرک عمودی دروازه مصدوم شده بود، در شروع نیمه دوم نتوانست به بازی ادامه دهد و در دقیقه 48 جای خود را به جلال حسن داد.

* میلاد محمدی بخاطر آسیب دیدگی در دقیقه 53 از زمین خارج شد و جای خود را به محمد نادری داد.

منبع: ورزش سه

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران عراق فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

به گزارش ورزش سه، دیروز این‌طور پیش بینی شده بود: یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل. حتی پپ گواردیولا در مورد خطرات برایتون هشدار داده بود اما بازیکنان  با او مخالفت کردند!

شاگردان روبرتو دزربی سبک خود را رها نکردند و در نهایت بهای گزافی برای آن پرداختند. فقط کمی بیشتر از نیم ساعت طول کشید تا دوئل به پایان برسد؛ بدون هالند و بدون آنکه سیتی اثری از تسلیم شدن را به نمایش بگذارد. آنها در ۳۰ دقیقه ابتدای مسابقه دو بار دروازه برایتون را باز کردند و کار تمام شد در حالی که هالند متاثر از مصدومیتی که در مقابل مادرید به آن دچار شده بود از روی سکوها بازی را دنبال می‌کرد.

این دومین بازی سیتی بدون هالند بود اما فیل فودن در ورزشگاه آمکس ظاهر شد و بار تیم را روی دوشش گرفت و کوه را جابجا کرد.

 البته این برایتون بود که حمله اول را سازمان داد اما این سیتی  ضربه اول را زد. فودن در دقیقه ۱۷ زیر چشمش  کایل واکر را دید و  او را صاحب توپ کرد تا این مدافع کنار با سانتری زیبا دی‌‌بروینه را در محوطه جریمه پیدا کند و ضربه سر بازی بازیکن بلژیکی سیتی را پیش بیندازد.

میزبان سعی در پاسخگویی داشت اما دو گل در ۷ دقیقه مرغان دریایی را خلع سلاح کرد. در اولین تلاش برای باز کردن دروازه حریف فودن ضربه با یک ضربه آزاد مستقیم که به تن بازیکن حریف خورد تیمش را دو هیچ پیش انداخت و دقایقی بعد نیز پس از شلیک توپ توسط برناردو ضربه نهایی را وارد دروازه حریف کرد. 3-0.

البته برایتون به دنبال بازگشت به بازی بود و در نیمه دوم آنها دو موقعیت خطرناک روی دروازه سیتی ایجاد کردند  اما در دقیقه ۶۰ جولیان آلوارز بازی را به صورت قطعی بست و گل چهارم تیمش را روی همکاری  ادرسون و کایل واکر به ثمر رساند.  البته برایتون می‌توانست یکی از گلها را جبران کند اما داور یک پنالتی واضح از گواردیول را روی ژائو پدرو قورت داد!

با این پیروزی، سیتی گامی جدید به سمت قهرمانی برداشت، هرچند که پس از انجام یک بازی متوالی هنوز جایگاه اول را به دست نیاورده است. حالا سیتزنها با یک بازی کمتر با 76 امتیاز بالاتر از لیورپول قرار گرفته و یک امتیاز از آرسنال کمتر دارند. تیم پپ در رده دوم جدول  در صورت پیروزی در مسابقه بعدی آرسنال را هم پشت سر خواهد گذاشت.

آبی‌پوشان با فعال کردن حالت کروز برایتون را ترک کردند. برتر قلمرو آنهاست و آنها نمی خواهند اینجا غافلگیر شوند!

در واقع همه کارشناسان روی این مسئله اتفاق نظر دارند که امسال هم در انگلیس اتفاق تازه‌ای رخ می‌دهد و سیتی دوباره قهرمانی فصل را به قهرمانی فصل را به جام های مکرر به جامهای مکررش در انگلیس اضافه حواهد کرد. بازی با با ناتینگهام فارست، ولورهمپتون، فولام، تاتنهام و وستهم تا پایان مسابقه در انتظار سیتی است.

دیگر خبرها

  • برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو
  • لورکوزن 2-2 اشتوتگارت: تیم آلونسو بباز نیست!
  • ببینید | وستهم ۲-۲ لیورپول؛ پایان یک رویا
  • وستهم 2-2 لیورپول: پایان قطعی یک رویا!
  • ملاثانی 1 - سپاهان 2 : این جام را سفت بچسب
  • وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا
  • صعود به فینال آسیا با دردسری به نام ازبکستان | خودمان کارمان را سخت کردیم!
  • ایران ۱ - ۲ ازبکستان/ گزارش زنده
  • ایران ۱ - ۱ ازبکستان/ گزارش زنده
  • فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود