Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت با استعفای «جابر مبارک الحمد الصباح»، نخست‌وزیر این کشور موافقت کرد.

مرکز «ارتباطات دولتی کویت» در حساب توییتری به نقل از «طارق المزرم»، رئیس این مرکز و سخنگوی دولت پنجشنبه (۲۳ آبان) گزارش داد که امیر کویت طی بیانیه‌ای، با درخواست استعفای نخست‌وزیر موافقت کرده ولی او را مکلف به ریاست دولت پیش‌برد امور تا تشکیل کابینه جدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر کویت صبح امروز درخواست استعفای خود را به صباح احمد جابر الصباح داده بود. این دومین استعفای مقام کویتی طی دو روز گذشته است. 

پیشتر «جنان رمضان بوشهری»، وزیر کار و خدمات عمومی کویت با اعلام وصول طرح استیضاح خود در مجلس کویت استعفا داد و گفت که استعفایش با هدف جلب اعتماد به دولت صورت گرفته است.

طی ماه‌های گذشته اعتراض‌ها به عملکرد کابینه دولت به دنبال ناتوانی مقام‌های دولتی در مدیریت شرایط بحرانی به دلیل بارندگی و سیل افزایش یافته و با تظاهرات مردمی هفته گذشته، این اعتراض‌ها به اوج خود رسید.

این اعتراض‌ها که بیشتر از سوی طبقه «بدون‌ها» و با فراخوان یکی از نمایندگان سابق مجلس امت کویت صورت گرفت، نوک پیکان نارضایتی‌ها را به سمت «مرزوق غانم»، رئیس این مجلس و دولت کویت نشانه رفت.

بِدون‌ها یا همان «بدون تابعیت‌ها» به آن دسته از شهروندان کویتی اطلاق می‌شود که به دلیل عدم اصالت کویتی فاقد هرگونه تابعیت چه کویتی و چه غیر کویتی هستند. معمولا اجداد و پدران آن‌ها طی دهه‌های گذشته در کویت مستقر شدند و دولت این کشور تا به الآن، آن‌ها را به عنوان شهروند به رسمیت نمی‌شناسد.

معترضان کویتی از دولت خواسته‌اند سریعاً به تبعیض علیه خود پایان داده و قوانین دست‌‌وپا گیر و ظالمانه را در راستای تحقق حقوق شهروندی خود و ایجاد اشتغال برای جوانان تغییر دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کویت استعفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 6088125 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • استعفای سخنگوی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های کاخ سفید علیه غزه
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها