Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@09:49:12 GMT

نانسی پلوسی: ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۹۸۰۲۵

نانسی پلوسی: ترامپ امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است +فیلم

‍‍‍‍‍‍

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: ترامپ امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر قرار داده و سوگند ریاست جمهوری را نقض کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در واشنگتن گفت: دونالد ترامپ،​ رئیس جمهور این کشور، با مشروط کردن کمک نظامی به اوکراین در مقابل تحقیقات علیه پسر رقیب انتخاباتی اش جو بایدن امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر قرار داده و سوگند ریاست جمهوری را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تعلیق کمک های نظامی به اوکراین به نفع پوتین است.

بیشتر بخوانید: واکنش ترامپ به آغاز رسمی تحقیقات علنی استیضاح خود در کنگره آمریکا

ترامپ به رشوه دادن اذعان کرده است

پلوسی تصریح کرد: تلاش ها برای عزل ترامپ از طریق مجلس نمایندگان یک سیاست نیست بلکه با شرافت سوگندی که یاد کرده ایم و پایبندی به قانون اساسی مرتبط است. شهادت دادن روز گذشته مسئولان آمریکایی در کنگره سندهای مرتبط با اتهام ترامپ به رشوه دادن را ثابت می کند. ما تدابیر و اقدامات لازم را برای انجام دادن تحقیقات در مورد عزل ترامپ پیگیری خواهیم کرد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

پلوسی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود ترامپ به اقداماتی در جریان رسوایی موسوم به اوکراین گیت اذعان کرده است که رشوه خواری تلقی می شود. اینکه که اعطا یا ممانعت از اعطای یک کمک نظامی به انتشار بیانیه ای جعلی در ارتباط با انتخابات منوط شود،​ رشوه دادن است. آن چه که رئیس جمهور به آن اذعان کرده و می گوید کار درستی بوده است،​ به گمان من، گفته نادرستی است. این اقدام رشوه دادن است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان ترامپ اوکراین دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا امریکا قانون اساسی نانسی پلوسی واشنگتن پوتین مجلس ولادیمیر پوتین آمریکا مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، در حالی تظاهرات و تحصن حامیان فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض از سوی پلیس و نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد، ماموران امنیتی کالج دانشگاهی دوبلین ایرلند، رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه را از مراسم اهدای جایزه افتخاری به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به زور اخراج کردند.

در حالی که پلوسی در مراسمی در کالج دانشگاهی دوبلین برای اهدای دکترای افتخاری و دریافت جایزه در حال سخنرانی بود، «مارتا نی ریادا» بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است».

رئیس اتحادیه دانشجویی کالج دانشگاهی دوبلین در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «دیلی میرر» گفت: من بلند شدم و گفتم پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است و چیزهای دیگری هم بود که می خواستم به عنوان نماینده دانشجویان بگویم. ما این مدرک افتخاری را محکوم می کنیم، زیرا بیانگر خواسته های دانشجویان نیست و نباید جشن‌هایی به این شیوه برگزار شود.

«مارتا نی ریادا» افزود که از قبل می دانسته است که پس از اظهارنظر از او خواسته می شود که آنجا را ترک کند، اما انتظار نداشت که نیروهای امنیتی او را دست‌بسته از سالن بیرون ببرند، چرا که معمولاً از فرد می پرسند: می روی یا نه؟ بعد اگر از رفتن امتناع کرد، نیروهای امنیتی او را بیرون می کشند، اما این مراحل را با او انجام ندادند.

در حالی که این مراسم در داخل سالن برگزار می شد، نی ریادا تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ دانشجو در اعتراض به پلوسی و رژیم اسرائیل در بیرون سالن ایستاده و شعار پایان دادن به نسل کشی در نوار غزه را سر دادند.

همچنین نیروهای پلیس فرانسه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه سوربن را در حمایت از غزه سرکوب کردند.

رسانه‌ها هم تصاویری از برخورد خشن پلیس آمریکا با کارولین فولین استاد اقتصاد دانشگاه جورجیا در تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از غزه پخش کردند.

این تحولات در حالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویورک، در جریان بازدید مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مکانی که جرقه تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی را در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه برانگیخت، او را هو کردند.

تحصن دانشجویان دانشگاه جورج واشنگن هم در حمایت از غزه و فلسطین با وجود بازداشت‌ها و شرکوب همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6088920

دیگر خبرها

  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است