Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: متخصصان هسته‌ای کشور قادرند در عرض یک ماه ظرفیت غنی‌سازی را به بالای ۲۰ هزار سو برسانند.

به گزارش خرداد، علی‌اکبر صالحی در یک گفت‌وگوی رادیویی اظهار کرد: ما با قبول کردن محدودیت‌هایی که به ماهیت برنامه ما لطمه نمی‌زند اقدامات فنی را انجام دادیم. یک محدودیت این بود که فلز اورانیوم نسازیم؛ خب ما اصلا بنای ساخت آن را نداشتیم، یا فلز پلوتونیوم که برای آن هم بنایی برای ساخت نداریم؛ اما این محدودیت‌ها لطمه‌ای به استخراج و اکتشاف، ساخت نیروگاه اتمی قدرت، چرخه سوخت و غیره نزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ترامپ با خروج از برجام فرصتی پیش آورد که ملت ایران به این واقعیت دست یابند که فرزندان ایران به گونه‌ای برجام را تدوین کردند که ظرف دو ماه بیش از ۱۰ نوع ماشین جدید را ساختند و تست کردند. واقعا متخصصان ما به شکل عاشورایی شبانه‌روز کار کردند تا نشان دهند صنعت هسته‌ای نشاط خود را دارد.

وی تاکید کرد: ما بنا نداریم این ماشین‌ها را به مرحله تولید برسانیم اما یک چالش سیاسی بود و باید ظرفیت و توان و اراده ایران را به طرف مقابل در برابر بدعهدی‌شان نشان می‌دادیم تا بدانند اگر خلف وعده کردند ایران آنقدر هوشمند بوده است که پل‌های پشت سرش را خراب نکند و به علاوه پل‌های دیگری هم زده که بهتر از گذشته به صحنه برگردد. در آخرین گزارش آژانس هم این اقدامات مورد تأیید قرار گرفت.

صالحی خاطرنشان کرد: ما قبلا حدود شش هزار سو واحد غنی‌سازی داشتیم اما نزدیک به سه هزار سو در این مدت اضافه کردیم که حدود ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد و تأکید می‌کنم که قادریم در عرض یک ماه این ظرفیت را به بالای ۲۰ هزار سو برسیم.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: طرف مقابل در چالش سیاسی که ایجاد کرده، باخته است و الان به دنبال راهی برای برون‌رفت هستند.

صالحی تصریح کرد: کشورهای اروپایی الان دیگر متوجه شدند اگر بیش از این به نقض تعهداتشان ادامه دهند ایران ساکت نخواهد ماند. محدودیت‌ها در برجام با یک آهنگ متناسب تنظیم شده بود تا آرام آرام حرکت کنیم. با رفتار آمریکا ما تصمیم گرفتیم یکسری اقدامات را سریع انجام داهیم که در این مقطع به لحاظ فنی و هسته‌ای ضرورت نداشت اما با انجام این اقدامات نشان دادیم این توان را داریم و با ۴۹۰ ماشین جدید این کار را کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: غنی‌سازی در فردو هم با ۱۰۴۴ ماشین فعال شده است. البته فردو محلی است جایگزین نطنز در مواقع تهدید اما با این وجود ماشین‌ها را در آنجا فعال کردیم و درست یک روز بعد از اعلام دستور سیلندر به فردو منتقل شد و دو سه روز بعد راستی‌آزمایی کردند و غنی‌سازی را آژانس تأیید کرد.

وی در پایان گفت: رسانه‌های خارجی سعی دارند ناامیدی را در ذهن ملت تزریق کنند اما مردم بدانند یک جنگ همه‌جانبه اقتصادی و تبلیغاتی و امنیتی جریان دارد. ایران به لطف الهی پیروز این میدان خواهد بود و همه این تهدیدات به‌زودی دود هوا خواهد شد. ایران در این سال‌ها به صورت بالنده راه را طی کرده است و باز هم همین‌طور مسیر را ادامه خواهد داد.
منبع:ایسنا
برچسب ها: علی‌اکبر صالحی ، غنی‌سازی

منبع: خرداد

کلیدواژه: علی اکبر صالحی غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، گفت: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهر‌های جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

مالکی بیان‌داشت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت ۲۰ هزار هکتار

وی، شهرک‌سازی در حریم شهر‌ها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار و با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است اداره‌های کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک