Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم صادقی رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مراکز دندان پزشکی بیماران صعب العلاج اظهار کرد: از ابان سال گذشته وزارت بهداشت یک برنامه‌ریزی برای سراسر کشور انجام داده است که بر اساس آن مراکز دندانپزشکی بیماران خاص و صعب العلاج افتتاح شود ؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌ها باید ۷۰ مرکز ارائه دهنده خدمات در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور راه‌اندازی و تجهیز شود که تا به امروز ۴۰ مرکز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و خدمات دندانپزشکی قابل قبول و خوبی به بیماران خاص ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: وزارت بهداشت تمام سعی خود را کرده است تا در هر استان یک مرکز ویژه ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص راه‌اندازی شود .

۷۰ مرکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص تا آخر سال

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: هزینه تجهیزات مراکز دندانپزشکی تأمین شده است و به وسیله هیئت امنای ارزی در دو مرحله مراکز دندانپزشکی مجهز می‌شوند.

صادقی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان سال تمام مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص تجهیز و راه‌اندازی شوند و این کار به تدریج و بر اساس اولویت مناطق انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: خطر قاچاق معکوس در بازار سیاه کارپول و توزیع در داروخانه‌ها

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت یادآوری کرد: باتوجه به بروز مشکلاتی در زمینه تأمین مواد اولیه و تجهیزات مصرفی ممکن است برخی از خدمات در تمام مراکز دندانپزشکی به بیماران خاص ارائه نشود اما ما تمام تلاش خود را می کنیم تا هرچه سریعتر این مسئله برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۹۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم! /دولت رئیسی، قانون در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت هزینه‌های دندانپزشکی، اظهار داشت: قدم اول برای مردم درحوزه دندانپزشکی، پیشگیری است و اگر پیشگیری نشود، هزینه‌های سنگین را برای مردم و جامعه تحمیل می‌کند؛ بنابراین اگر بتوانیم در قدم اول مسایل پیشگیری و آموزش را در جامعه به همه کسانی که در خطر مشکلات دندانی هستند ارائه دهیم، می‌تواند مشکل ما را حل کند.

وی در گفتگو با شفقنا، ادامه داد: دولت باید وضعیت بیمه‌ای را اصلاح کند چراکه نه تنها برای درمان‌هایی مثل دندانپزشکی، بلکه در درمان بیماری‌های خاص و سرطانی هم مانده‌ است. در هیچ کجای دنیا، دولت بیماری‌هایی که زندگی مردم را به خطر نمی‌اندازد را پوشش نمی‌دهد و ابتدا به سراغ بیماری‌های خاص می‌رود در حالی که ما هنوز در پوشش بیماری‌های خاص مانده‌ایم.

پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پوشش بیمه‌ای بیماران سرطانی گفت: دولت قرار بود ۱۰ درصد خالص هدفمندی را برای بیماران صعب العلاج هزینه کند اما این کار را هم نکردند؛ درحالی که قانون و منبع برای این مساله وجود دارد اما دولت اجرا نمی کند.

وی در خصوص تامین داروهای بیماران سرطانی اظهار داشت: مشکل تولید ما، نبود منابع برای تامین نیاز است؛ شرکت‌های دارویی، دارو تولید می کنند اما دولت پول آنها را نمی دهد؛ لذا برای تولید با مشکل مواجه هستند؛ دولت به مجموعه شرکت های دارویی، نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که رقم کمی نیست. ما جلساتی در این خصوص داشتیم و گزارشی هم در صحن در مورد کمبود و گرانی دارو ارائه شد اما نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دارویی کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کردند که نباید این مخالفت صورت می‌گرفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904212

دیگر خبرها

  • پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم! /دولت رئیسی، قانون در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا نمی‌کند
  • بیماری‌های دهان و دندان یکی از شایعترین بیماری‌های غیرواگیر است
  • انتقاد شدید فاطمه هاشمی از وزارت بهداشت
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم