Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی آیینی مراسم عمامه گذاری ۱۱ طلبه حوزه های علمیه دزفول و شوش با حضور آیت الله موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان در حرم مطهر حضرت سبزقبا (ع) دزفول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام‌ جعفر صادق (ع)، شب گذشته (پنجشنبه ۲۳ آبان) مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول و حوزه امام محمدباقر (ع) شوش در حرم حضرت سبزقبا (ع) دزفول برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام‌ جعفر صادق (ع) و افتخار پوشیدن لباس روحانیت به طلاب جوان اظهار کرد: انسان واقعی کسی است که برای جامعه مفید واقع شود و نفعش بیشتر از ضررش باشد.

 

امام جمعه دزفول در ادامه وجود نازنین حضرت محمد مصطفی (ص) را منفعتی برای کل بشریت دانست و افزود: گاهی منفعت انسان ها در حد یک محله و گاهی در حد یک کشور و گاهی در حد بشریت است و پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگترین نعمت که همان هدایت است را برای انسان ها به ارمغان آورد.

 

وی اساس دین را محبت دانست و خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام تلاش کردند که به وسیله گروه های تروریستی همچون داعش از دین اسلام چهره‌ای خشن به نمایش بگذارند، ولی خداوند محبت اولیای الهی را در دل بشریت جای داد و دشمنان را ناکام گذاشت.

 

وی با بیان اینکه طلاب، امروز با پوشیدن لباس روحانیت وظیفه سنگینی جهت شناختن دین اسلام بر دوش دارند تصریح کرد: پوشیدن لباس روحانیت از طرفی افتخار بزرگی است و از طرفی دیگر مسئولیت را بیشتر می کند چرا که روحانیون باید الگوی جامعه اسلامی باشند و این یک وظیفه سنگین و دشوار است.

 

در این مراسم هشت طلبه حوزه آیت الله قاضی شهرستان دزفول و سه طلبه حوزه امام محمد باقر (ع) شوش ملبس به لباس روحانیت شدند.

 

در این مراسم آیت الله موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه استان خوزستان، حجت الاسلام محمد زاده رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان خوزستان و مسئولان شهری حضور داشتند.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد تراز اسلامی حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول شهرستان دزفول شهرستان شوش دزفول شوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، جمعی از مسئولان، روحانیون و قشر‌های مختلف مردم مراسم معارفه امام جمعه شهر سردشت دزفول برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد  گفت: یکی از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  نماز جمعه است.

وی افزود:  هر کجا که امام جمعه وجود دارد، تلاش می‌کند که مشکلات منطقه خود را در حد توان خود برطرف کند و هر چقدر که فعال‌تر باشد مشکلات نیز کمتر هستند و اگر بنا بود مسأله‌ای مطالبه شود باید در چارچوب قانون و اختیارات باشد. 

در این مراسم  ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام سید حسین علوی اصل،   امام جمعه پیشین، حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی احمد فداله به عنوان امام جمعه جدید بخش سردشت دزفول معرفی شد.

 

دیگر خبرها

  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد