Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مرتضایی شامگاه پنج شنبه در حاشیه دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۵۰۰هکتار از مزارع سطح شهرستان تحت کشت گل محمدی است، اظهار داشت: سالیانه بیش از ۱۰هزار تن گل محمدی از این مزارع برداشت می شود.

تولید سالیانه ۱۵هزار تن گلاب درجه یک در شهرستان کاشان

وی با اشاره به اینکه در منطقه کاشان و در سال‌های بدون خسارت می توان در هر هکتار به طور متوسط ۴۲۰۰ کیلو گل محمدی برداشت کرد، ابراز داشت: میزان گلاب تولیدی در شهرستان کاشان در سال بیش از ۱۵ هزار تن گلاب درجه یک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کاشان با بیان اینکه سالانه ۴۰۰کیلو اسانس گل محمدی از مزارع تحت کشت در سطح شهرستان برداشت می شود، تصریح کرد: اغلب کشورهای هدف برای صادرات این محصول از کاشان اتحادیه اروپا، آسیاسی شرقی و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

کاشان ظرفیت تولید ۸۰هزار تن عرقیات گیاهی در سال را دارد

وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان به عنوان قطب صنایع فرآوری گلاب، اسانس و عرقیات گیاهی در کشور است، بیان داشت: شهرستان کاشان ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزار تن گلاب و بیش از ۸۰ هزار تن عرقیات گیاهی در سال را دارد که این محصولات در ۳۸ کارخانه صنعتی و حدود ۸۰۰۰ دیگ در ۱۸۰۰ کارگاه سنتی فرآوری و عرضه می‌شود.

گردش پنج هزار میلیارد ریالی در صنعت اسانس، گلاب و عرقیات گیاهی کاشان

مرتضایی از گردش مالی پنج هزار میلیارد ریالی اسانس، گلاب و عرقیات گیاهی در سطح شهرستان کاشان در سال خبر داد و افزود: این صنعت حدود پنج هزار نفر اشتغال دائمی در گلستان ها، ۱۰۰۰ نفر در کارخانجات صنعتی، ۳۰۰۰نفر در کارگاه های سنتی و بیش از ۲۵۰هزار نفر روز کارگر در ایام گل چینی دارد.

برگزاری کنفرانس گل محمدی در جلب نگاه و ذهنیت مثبت بین المللی با بازار تولیدات ایران موثر است

وی با بیان اینکه برگزاری کنفرانس بین المللی گل محمدی قطعا در جلب نگاه و ذهنیت مثبت بین المللی به بازار تولیدات ایران بسیار موثر است، اظهار داشت: در این کنفراس یک نوع گل(گل محمدی) به صورت تخصصی و ویژه مورد بررسی قرار گرفته و مخاطب اصلی کشاورزان، تولید کنندگان، صنعتگران و بازار این محصول است و اساتید و دانشجویان در اولویت بعدی مخاطب قرار دارند.

فرماندار کاشان افزود: به دلیل ارتباط بین صنعت و دانشگاه، برگزاری اینچنین کنفرانس هایی دستاوردهای ویژه برای جامعه مخاطب و به تبع آن افزایش رونق تولید به همراه داشته و می تواند در این عرصه باعث تحقق بخشیدن به فرامین رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی باشد.

کد خبر 4772600

منبع: مهر

کلیدواژه: گل محمدی بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله ایلام شهرکرد راهپيمايي 13 آبان گرگان تئاتر کودک و نوجوان شیراز قزوین هفته وحدت بیرجند سفر استانی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری از صدور مجوز تخلیه 101 فروند کشتی غلات توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد شهرستان بهشهر در فروردین ماه امسال خبر داد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: فروردین ماه امسال 101 فروند کشتی محصول غلات به وزن 281 هزار تن شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • طبیعت بهاری کاشان، بهشتی در دل کویر
  • سیل از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان