Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@18:01:00 GMT

رئیس جدید سنای «بولیوی» کیست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۱۵۶۷

رئیس جدید سنای «بولیوی» کیست؟

یکی از هم حزبی‌های رئیس جمهور بولیوی که این هفته در پی بالا گرفتن اعتراضات مجبور به استعفا شده بود، به‌عنوان رئیس مجلس سنای این کشور انتخاب شد.

به گزارش مشرق، قانون‌گذاران بولیویایی در رأی‌گیری پنجشنبه شب در مجلس سنا، رئیس و دو معاون این نهاد را تعیین کردند.

بیشتر بخوانید: گاردین: آنچه در بولیوی رخ داد، یک کودتای نظامی بود «ژنینه آنیِس» رئیس‌جمهور موقت بولیوی کیست؟ +عکس

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در نتیجه این رأی‌گیری، «مونیکا اوا کوپا مورگا» از اعضای حزب جنبش سوسیالیم بولیوی به رهبری «اوو مورالس» رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی، به ریاست مجلس سنای این کشور منتسب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود، پس از اعتراضات خشونت آمیز مخالفان و اتهامات آنها علیه وی روز یکشنبه از سمتش استعفا داد.

«ژیناین آنز» که روز سه‌شنبه خودش را رئیس‌جمهور موقت بولیوی اعلام کرد مدعی شده مورالس صلاحیت شرکت در انتخابات برای چهارمین دوره را که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، ندارد. با این حال بیان داشت، حزب مورالس که اکثریت کرسی‌ها در کنگره بولیوی را در اختیار دارد می‌تواند برای انتخابات نامزد معرفی کند.

دولت‌های کوبا و ونزوئلا فشارها برای کناره گیری مورالس از قدرت را کودتا علیه وی خوانده و خواستار حمایت جامعه بین‌المللی از رئیس جمهور منتخب بولیوی شده‌اند. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان بولیوی رئیس جمهور بولیوی مجلس سنا کوبا مشرق انتخابات ریاست جمهوری اوو مورالس انتخابات ریاست جمهوری مورالس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از عدم مراعات شأن رییس‌جمهور در سفر به پاکستان نوشت: چرا تشریفات ریاست جمهوری در مراعات شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر‌های خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه چه افتخاری دارد؟

لازم به ذکر است حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دومین روز سفر خود به پاکستان، به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد و رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را به رئیس جمهور اهدا کرد.

دیگر خبرها

  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان