Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: در قبال این افزایش قیمت بنزین مبالغ بسیاری در اختیار دولت قرار می‌گیرد و دولت باید از این فرصت در ایجاد حقیقی اشتغال برای مردم استفاده کند و صرفاً شعار ندهند، بلکه عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: قرار نیست به مردم مانند گدا کمک شود، باید کرامت مردم محفوظ بماند و با عزت به مردم کمک شود.

او اضافه کرد: به جای صحبت‌های تبلیغاتی، مردم عاقل و فرهیخته ما انتظار دارند کارخانه‌های در حال تعطیلی به راه بیافتند و ایجاد اشتغال شود، کشاورزی و تولید داخلی طبق رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب رونق بگیرد و مردم صاحب شغلِ آبرومند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: حرفی که با مردم داریم این است که بنزین و نفت سرمایه تکرار نشدنی هر ملت و کشوری است و این سرمایه را نباید بی رویه استفاده و اسراف کنیم چرا که مصداق این آیه شریفه می‌شویم که خدا می‌گوید آن‌ها که اسراف می‌کنند، برادران شیطان هستند.

او به وظیفه دولت در قبال موضوع سوخت و بنزین هم اشاره کرد و گفت: آن‌ها وظیفه دارند برای جلوگیری از اسراف، وسایل عمومی را سهل الوصول کنند و حمل و نقل عمومی را راحت در اختیار مردم قرار دهند و معیشت مردم را بهبود ببخشند.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به برخی اظهار نظر‌های ناصحیح از یکی از مقامات عالی رتبه کشور، تأکید کرد: او گفته است هر چه کافران عهد و پیمان خود را با پیامبر (ص) می‌شکستند، اما باز هم پیامبر پای عهد و پیمان با آن‌ها می‌ایستاد!

او ادامه داد: آن‌ها به جای اینکه از غلطی که در مذاکرات کردند و رسوا شدند و سرشان به سنگ خورد توبه کنند، چنین سخنانی را مطرح می‌کنند و پیش‌تر نیز گفته بودند که امام حسین (ع) با عمر بن سعد مذاکره کرده بود و به امام حسین (ع) نیز اتهام زده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: آن‌ها در حالی این اتهام را به پیامبر می‌زنند که رسول خدا با شدت با پیمان شکنان برخورد و آن‌ها را از خانه هایشان بیرون کرد و حتی اجازه نداد جز وسایل ضروری چیز دیگری با خود ببرند و با اینکار آن‌ها را تنبیه و تحقیر کرد و این تنبیه به گونه‌ای بود که منافقین هم سر جایشان بنشینند.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند فرموده است باید کاری کنید که دشمنان از شما جدیت، درشتی و خشونت ببینند و حال چگونه می‌شود در حالی که حضرت به مردم این رسالت الهی را می‌آموختند، خودشان در مقابل پیمان شکنی کفار لبخند زده باشند.

او اظهار کرد: پیامبر به مسلمانان آموختند چنان با آن‌ها بجنگید که ریشه فتنه بخشکد، آیا با سازشکاری این اتفاق رخ می‌دهد؟! پیغمبر پیام خدا را برای ما آورده است که خدا بخاطر پیمان شکنی آن‌ها را لعنت کرده است؛ حال آیا پیامبر در مقابل آن‌ها اقدام به سازشکاری می‌کند؟ باید رفتار سازشکارانه را کنار گذاشت نه اینکه چنین رفتاری را به پیامبر نسبت داد.

نماینده، ولی فقیه در استان اضافه کرد: ما این نسبت ناروا را که بدتر از آن چیزی بود که گفت امام حسین (ع) با عمربن سعد مذاکره کرده است، محکوم می‌کنیم.

او با اشاره به آغاز هفته بسیج عنوان کرد: امنیت جامعه مدیون بسیج است و فرهنگ بسیجی امنیت کشور‌های منطقه را نیز تأمین کرد و اگر این فرهنگ نبود، سوریه نجات پیدا نمی‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: در سوریه بسیجیان جهان اسلام به پا خواستند و از ایران، پاکستان، عراق و افغانستان همه پای کار آمدند و شهدای گرانقدر بسیاری از تیپ فاطمیون داشتیم و در نهایت این کشور نجات پیدا کرد.

او به حضور تروریست‌ها در کشور عراق اشاره کرد و یادآور شد: اگر حشدالشعبی نبود معلوم نبود سرنوشت عراق با وجود شرارت‌های بسیار به کجا کشیده می‌شود و حشدالشعبی الهام گرفته از بسیج ایران بود و باعث نجات آن‌ها شد.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه همه افتخار می‌کنیم که بسیجی باشیم، عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می‌فرمایند جمهوری اسلامی به برکت فرهنگ و عمل بسیجی شکست ناپذیر است و بسیجی کسی است که در هر کجای جهان اسلام شرایط را خطرناک دید، خود را مسئول بداند و از مسلمانان و مستضعفان حمایت کند.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به بزرگداشت حضرت علامه طباطبایی (ره)، اظهار کرد: علامه طباطبایی (ره) از بزرگان جهان اسلام بودند که صاحب تفسیر بسیار ارزشمند و مهم المیزان هستند و امیدواریم در هفته کتاب و کتابخوانی قدر اندیشه‌های ارزشمند شهید مطهری که نشأت گرفته از تفکرات امام راحل و علامه طباطبایی بود را بیشتر بدانیم.

او همچنین ایام سالگرد درگذشت علامه جعفری (ره)، شهادت سرلشکر مهدی زن الدین و عزالدین قسام را تسلیت گفت.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی‌شدن شهر مولد در سواحل خبر داد و گفت: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدحسین حسینی ظهر امروز در جلسه شهر مولد استان بوشهر یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در این آیین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد