Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم نژاد رییس هلال احمر کرج مهمترین محور پدافند غیرعامل را در حیطه عملکردها و دستاوردهای اساسی جمعیت هلال احمر ، ارتقا آگاهی و تاب آوری جامعه در مقابله با بحران ها عنوان کرد و بر توجه جدی به مقوله آمادگی در جامعه و آگاهی دادن در خصوص  پیشگیری از آسیب ها و صدمات تاکید کرد و بر عزم جمعیت در دستیبابی به این امر با برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تربیت امدادگران ماهر جهت امدادرسانی بهینه در بحران ها اشاره کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود : در راستای افزایش آگاهی اعضا و کارکنان از اصل پدافند غیرعامل  کارگاهی با حضور ،  عربی؛ مدرس حوزۀ پدافند در سالن اجتماعات جمعیت کرج و با حضور ۵۰ نفر از پرسنل و اعضا برگزتر شد که طی آن  به بیان مفاهیم، اهمیت، اهداف، اصول و مبانی پدافند غیرعامل، به ضرورت آگاهی و شناخت جامعه از پدافند غیرعامل پرداخته شد .

 

پدافند غیرعامل اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل اقدامات نظامی دشمن می شود .

 

 

عربی ،با اشاره به حساسیت پدافند عامل گفت :امروزه جنگ نظامی به علت هزینه زیادی که دارد مورد توجه دولت های متخاصم نیست بلکه برای زمین گیرکردن دولت ها از سایر گزینه ها مانند حمله سایبری به زیر ساخت های حیاتی ، جنگ نرم و جنگ اقتصادی استفاده می شود.

 

وی تصریح کرد : برای مقابله با این چنین ترفندهایی بایستی مباحث پدافند غیرعامل به صورت جدی پیگیری شود  و با ایجاد آمادگی دفاعی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم در حوزه پدافند غیرعامل در تمام اقشار جامعه، در مورد چگونگی مقابله با تهدیدات سایبری ،حمله های بیولوژیکی،شیمیایی و ... سبب کاهش  هزینه ها، افزایش کارآیی دفاعی پروژه های شهری و ... در زمان تهاجم شویم .

 

 

 هاشم نژاد, برگزاری کارگاه های آموزشی، همایش ها و سمینارها را برای فرهنگ سازی پدافند غیرعامل را ضروری دانست و اظهار کرد: آشنایی جامعه با اقدامات دستگاه های اجرایی به ویژه نهادهای خدماتی و سازمان های امدادی مانند هلال احمر در حوزه پدافند غیرعامل، تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی این اصل مهم دارد.

 

خبر در حال تکمیل شدن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد؛ کاظم فلاحی دوست گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در ۲ روز اخیر موفق به انجام ۱۲ عملیات امدادرسانی شدند.

وی تاکید کرد: در این مدت ۶۰ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی آسیب دیده از بارندگی‌های سیلابی امداد و نجات شدند و ۱۶۰ کیلوگرم نایلون نیز بین آنان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این مدت حوادث گوناگونی مانند سیل آبگرفتگی و در راه ماندگان رخ داد.

وی افزود: ۴۸ ساعت گذشته تاکنون ۱۲ تیم امدادی، ۳۰ نفر نیروی عملیاتی، هشت دستگاه پیکاب و ۶ دستگاه پمپ لجن کش به مناطق حادثه دیده کهگیلویه و بویراحمد اعزام و امدادرسانی انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره حوادث احتمالی و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن است.

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود