Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@06:50:42 GMT

آمریکا یک ایرانی را به ۴۶ ماه زندان محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۴۳۵۸

آمریکا یک ایرانی را به ۴۶ ماه زندان محکوم کرد

طبق اعلام وزارت دادگستری امریکا یک فرد ایرانی به اتهام «نقض تحریم‌های ایالات متحده» علیه ایران به ۴۶ ماه زندان محکوم شده است.

به گزارش تارنمای واشنگتن فری بیکن، «جان دمرز» دستیار دادستان کل آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: [بهزاد] پورقناد اسناد باربری را جعل کرده و از شرکت‌های صوری برای صادرات الیاف کربن به ایران استفاده کرد که این اقدام نقض تحریم‌های آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه مدعی شد: ایران از الیاف کربن برای پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای، نظامی و فضایی خود استفاده می‌کند.
آمریکا ادعا کرده است که پورقناد و دو فرد دیگر که در ایران زندگی می‌کردند از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ برای خرید الیاف کربن در آمریکا و انتقال آن به ایران از طریق کشورهای ثالث اقدام کرده‌اند.

آلمان پورقناد را بازداشت و ژوئیه سال جاری به آمریکا مسترد کرد. «جفری برمان» قاضی دادستان «منطقه‌ای جنوب نیویورک» پورقناد را به نقض تحریم‌های آمریکا متهم کرد.

آمریکا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ از برجام خارج شد و تحریم‌هایی را که طبق این توافق برداشته شده بود، بازگرداند. واشنگتن همچنین تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده و همزمان با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود افرادی را به نقض تحریم‌ها متهم و محاکمه کرده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

وی افزود: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند