Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: از غرب کشور، شرق کشور و جنوب کشور بنزین ما غارت می‌شود، حتی کامیون‌های بزرگ ترکیه با نصب باک‌های بزرگ به ثروت اصلی ملت ما رحم نمی‌کنند، گاهی کامیون‌های سوخت آذری که از بیله‌سوار وارد کشور ما می‌شوند و سوخت خود را به نخجوان می‌رسانند با محموله آب وارد و با بنزین ایرانی از کشور خارج می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا،آیت الله سید حسن عاملی در بخشی ازخطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: اگر در این زمینه موضوع  اضافه کردن سهمیه ماهانه مردم ، جلوگیری از سوء استفاده بعضی از تجار و تولیدکنندگان از این موضوع و گران کردن سایر اجناس و نیز اجرای وعده دولت در صرف مبلغ گران شده برای مردم و بویژه مستمندان عملی گردد این اقدام به نفع کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: قاچاق سوخت از پرسودترین قاچاق هاست، در ترکیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس نرخ هر لیتر بنزین معادل ۱۷ هزار تومان است و بنزین هزار تومانی ایران برای قاچاقچیان  بسیار وسوسه کننده است. با وضعیت فعلی درست است که باز فاصله دو نرخ وسوسه کننده است ولی کارت سوخت راه‌های قاچاق را تماماً مسدود می‌کند.

آیت الله عاملی اضافه کرد:  نفت سرمایه ملی ما و متعلق به تمام نسل‌هاست،  مصرف روزانه ما به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز هم رسیده بود و با این وضعیت دولت باید تمام نفت تولیدی را به بنزین تبدیل می‌کرد و حتی گاهی پتروشیمی‌ها را نیز تبدیل به مرکز تولید بنزین می‌کردند تا نیاز کشور تامین شود در حالی که نفت با دو هزار مشتقات می‌تواند رکن مهم پیشرفت کشور باشد.

به گفته وی، ارزان‌تر از آب بودن نرخ بنزین باعث اشتهاء مصرف کاذب بود و خودروهای تک سرنشین شهرها را به تسخیر خود در آورده بود و ثروت کشور بی‌جا و بی جهت نفله می‌شد، ازان بودن و مصرف غیر ضروری، شهر ها را تبدیل به انبار آلودگی و ذرات سمی و کشنده کرده بود و سالانه هزاران نفر بعد از صرف هزینه‌های سنگین با همین علت جان خود را از دست می‌دادند.

آیت الله عاملی ادامه داد:  ارزانی بنزین تحرک را از ملت ما سلب کرده و عدم تحرک از عوامل اصلی بیماری‌های قلبی، عروقی، چربی کبد، چاقی، دیات و ده ها بیماری کشنده است. در نتیجه از طریق معالجه این بیماری‌ها هزینه کلان به کشور تحمیل می‌شود، یعنی خزانه کشور به صورت دو سر ضرر و زیان می‌بیند.

آیت الله عاملی ضمن حمایت از قوه قضاییه افزود: بعد از صدور بیانیه گام دوم، حرکتی عمده در موضوع عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد شروع نشده بود تا اینکه با تغییر ریاست قوه قضائیه، رئیس جدید با تمام توان همان موضوع را در سرلوحه کارهای خود قرار داد. این یک فرصت استثنایی است و ما همه باید از این اقدام حمایت کنیم.

عاملی اظهار کرد: قوه قضائیه در 5 ماه گذشته بیش از 49 هزار میلیارد تومان به خزانه برگردانده است. بیش از چهار هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را به بیت المال برگردانده و 188 هزار هکتار اراضی ملی را از چنگ زمین‌خواران درآورده است. مفسدین دانه درشت و پر پارتی را به پشت میز محاکمه آورده و با این اقدامات بسیار ارزشمند اعتماد را به مردم برگردانده است.

خطیب جمعه اردبیل افزود: ما از این جریان ناب حمایت قاطع می‌کنیم و از ریاست قوه قضائیه قاطعیت و صلابت بیشتر را انتظار داریم. در روایت است «لو عدل فی النّاس لاستغنوا» یعنی اگر عدالت اجرا شود فقیر پیدا نمی‌شود.

وی گفت: از دولت  نیز می‌خواهیم زمینه صیانت را آن چنان قوی کند که امکان هر گونه خلاف و زمینه انباشته شدن پرونده‌های قضایی از بین برود. اینجانب در سفر ریاست جمهوری به اردبیل قبل از وقوع تخلفات مالی به رئیس جمهور پیشنهاد کردم که نخستین کار شما در اوایل ریاست جمهوری باید طراحی نظام صیانت باشد به حدی که کوچکترین ارتعاشات مالی تحت نظر و مراقبت باشد و اگر به آن توصیه عمل می‌شد خلاف‌ها و اختلاس‌ها انجام نمی‌شد.

 

بیشتر بخوانید: امام جمعه قزوین موفقیت سید مصطفی حسینی در مسابقات بین‌المللی قرآن را تبریک گفت در مبارزه با فساد با کسی تعارف نداریم / مسؤولین اجرائی به جای تئوری پردازی مشغول فضای کارشان باشند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه بنزین ترکیه سهمیه بندی بنزین ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)



منبع:پیج afshin__fallahzadeh

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم) آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم) انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران (فیلم)

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین