Web Analytics Made Easy - Statcounter

این فرد که «اولگ زوبکوف» نام دارد و مالک باغ وحشی در تایگان در ۴۶ کیلومتری غرب سمیفروپل مرکز کریمه است با انتشار فیلمی از خود در یوتیوب گفته است: بیش از دو هزار ۵۰۰ حیوان دارم که بیشتر آنها شیر، ببر و دیگر گونه‌ها تشکیل می‌دهند.

وی در فیلم گفت: با تعطیلی پارک، دیگر نمی‌توانم هزینه مراقبت از خرس‌ها را تامین کنم و چاره‌ای جز بیرون انداختن یا کشتن آنها نخواهم داشت، هرچند که به شدت از این کار متنفر هستم و از طرفی هم پشیمانم که مدت زمان طولانی وقت خود را صرف جمع آوری و نگهداری حیوانات وحشی کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته زوبکو، وی ۲۴ سال است که مشغول این کار است با این وجود پس از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، چنین مشکلاتی برای او بوجود آمد و او در بیش از ۳۰۰ جلسه دادگاه برای دفاع از حیوانات خود شرکت کرد.

وی گفت: پیشتر برای جبران هزینه‌ها مجبور شده بود دهها خوک ویتنامی را به غذای شیرها و ببرهای خود تبدیل کند و اگر اوضاع تغییر نکند شیرها و ببرهای او هم به سرنوشت خرس‌ها مبتلا خواهند شد؛ در واقع خرسها در اول صف حراج او قرار گرفتهاند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز گزارش داده است که سال گذشته میلادی، پاره شدن دست یک گردشگر ۴۶ ساله در هنگام عکس گرفتن با یک توله شیر در پارک زوبوک، حساسیت مقامات دامپزشکی کریمه را از این پارک برانگیخت ضمن اینکه بارها به دلیل نگهداری نامناسب حیوانات از این پارک شکایت شده بود. گفته شده تنها در پنج ماه سال ۲۰۱۹، ۳۸۳ شکایت از صاحب این پارک به دلیل شرایط نامساعد حیوانات صورت گرفت.

چرا خرس نماد روسیه است؟

اگر در بسیاری از کشورها از جمله نیمکره جنوبی شیر سلطان جنگل است، در روسیه خرس این نقش را برعهده دارد، شاید در مقابل شیر، خرس ضعیف به نظر آید اما روس‌ها آن را حیوانی قدرتمند، بزرگ و باهوش می‌دانند که به راستی سلطان جنگل است.

درنظر اجداد بت‌پرست روس‌، خرس نه تنها به عنوان موجودی الهی و آسمانی شناخته می‌شد بلکه با آن احساس خویشاوندی و قرابت نیز می‌کردند که این را می‌توان از نحوه نامیدن خرس با القابی مانند پدربزرگ، جد و پروردگار دریافت.

حتی پس از ورود مسیحیت، با وجود تغییر دیدگاه به این تعابیر منفی باز هم خرس یک حیوان قابل احترام نزد روسها باقی ماند.

استفاده از تصویر و نماد خرس در بسیاری از لباس‌ها، صنایع دستی روسیه، ادبیات، افسانه‌ها و ضرب‌المثل‌های روسی مرسوم است. عشق و علاقه به خرس حتی در کاریکاتورهای رسانه‌های غربی نیز انعکاس پیدا کرده است.

در بازی‌های المپیک ۱۹۸۰ نیز اتحاد جماهیر شوروی یک بچه خرس را نماد بازیها قرار داد هر چند که روسها در جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۸، تصمیم گرفتند یک گرگ را نماد خود قرار دهند که در فوتبال نماد زننده گل به حساب می‌آید. 

مسلما نماد خرس در بازی‌های المپیک ۱۹۸۰ دلیل انتخاب آن به عنوان نماد روسیه نیست ولی یکی از نقطه‌های عطفی شد که جهان روسیه را برای همیشه با نماد خرس بشناسد.

در بسیاری از پرچم‌های شهرهای روسیه هم عکس خرس دیده می‌شود به طور مثال در شهر پرم یک مجسمه از خرس نیز نصب شده است.

تصویری از خرس را می‌توان در پرچم شهرهای نوریلسک, خاباروفسک, یکاترینیورگ، سیکتیوکارویاروسلاو نیز مشاهده کرد.

تمام این نشانه‌ها دلیلی است بر اینکه خرس در نزد روس‌ها نه تنها به عنوان یک موجود بلکه به نوعی بیانگر روح روسی و حیوانی که دارای بعدی فرازمینی است، شناخته می‌شود.

برچسب‌ها روسیه باغ وحش خرس حقوق حیوانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه باغ وحش خرس حقوق حیوانات روسیه باغ وحش خرس حقوق حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاح طرح برق آبی اومااویا در سریلانکا اظهار کرد: تمامی مسئولین سریلانکایی حاضر، ما آمادگی داریم در طرح‌های بزرگ این کشور با صدور خدمات فنی مهندسی خودمان حاضر باشیم و در پیشرفت کشور شما مشارکت کنیم. ما با کشور‌های آسیایی و مستقل بنای توسعه مناسبات داریم و ارتباط با سریلانکا از جمله ارتباط با کشور‌های همسو و مستقلی است که می‌تواند آینده خوبی را برای هر دو کشور رقم بزند.

وی ادامه داد: به همه صاحبان مذاهب و ادعیان و تمامی زنان و مردان و جوانان سریلانکایی می‌گویم شما می‌توانید با اتکا به خداوند که منشا همه قدرت‌ها است و با اعتماد به نفس و اعتماد به داشته‌های خود راه پیشرفت را طی کنید.

رئیسی افزود: نظام سلطه به ما القا می‌کند که بدون دانش و مشارکت آن‌ها نمی‌توانیم، این حرف القای استکباری بوده و از نظر ما مردود است.

وی تاکید کرد: از وزیر نیرو و شرکت‌های فعال در این پروژه و از متخصصین و دانشمندان و کارگران و ایرانی و همچنین همه دست اندرکاران سریلانکایی کمال تشکر و سپاس را دارم.

رئیس جمهور در انتها گفت: آن چه برای من و همکاران ما اهمیت دارد آن است که گامی بزرگ برای راحتی و امنیت مردم سریلانکا برقرار شده و بدون تردید رفاه حال مردم سریلانکا رفاه حال ما است. زنده باد ایران زنده باد سریلانکا.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • گلایه مردم از وضعیت نامناسب آسفالت بلوار صنم بلاغی پلدشت 
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند