Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@14:45:42 GMT

اعتراضات بنزینی در چند شهر کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۵۵۸۳

اعتراضات بنزینی در چند شهر کشور

رویداد۲۴ در اهواز تجمعات ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در چند نقطه شهر برگزار شد که معترضین در واکنش به افزایش قیمت بنزین شعار می‌دادند.

بعضی از تجمعات با پادرمیانی مردم و پلیس پایان یافته، اما همچنان در چند نقطه ترافیک ناشی از اعتراضات وجود دارد.

در مشهد نیز ترافیک ناشی از اعتراضات بنزین تعدادی از مردم و راننده‌ها گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سیرجان کرمان نیز اعتراضات مشابهی در حال برگزاری است.

عمده اعتراضات در دسته‌های حدودا ۵۰ تا ۱۵۰ نفره انجام شده است و تاکنون شعار‌های سیاسی چندانی گزارش نشده و بیشتر اعتراضات و شعار‌ها مربوط به افزایش دفعتی قیمت بنزین است.

روز گذشته دولت با سهمیه بندی بنزین نرخ بنزین سهمیه‌ای را ۱۵۰۰ و بنزین آزاد را ۳۰۰۰ تومان اعلام کرد.

همزمان دولت اعلام کرد برای جلوگیری از فشار اقتصادی به مردم، علاوه بر یارانه نقدی، مبلغ ۵۵ تا ۲۰۰ هزار تومان به خانواده‌های ۱ تا ۵ نفره پرداخت خواهد کرد. منبع: فارس برچسب ها: رویداد24 ، افزایش قیمت بنزین ، اعتراضات بنزینی ، سهیمه بندی بنزین سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 افزایش قیمت بنزین سهیمه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز فارسی،گزارش‌ها حاکی از آن است که با بازگشت مصرف کنندگان به خودرو‌های بنزینی، فروش خودرو‌های الکتریکی فولکس واگن در سه ماه اول سال میلادی در اروپا تقریباً یک چهارم کاهش یافته است.

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت فولکس واگن، فروش خودرو‌های تمام الکتریکی این شرکت در اروپا ۲۴ درصد کاهش و در چین ۹۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که تولید خودرو‌های خود را ۳ درصد افزایش داده و به ۲.۱۰ میلیون خودرو رسانده است. به گفته آن‌ها چین، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی بیشترین متقاضی خرید این خودرو‌ها هستند.

این شرکت همچنین می‌گوید که از ماه ژانویه تا مارس تعداد متقاضیان خودرو الکتریک فولکس واگن در اروپای غربی بیش از دو برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.


هیلدگارد ورتمن، یکی از اعضای کمیته اجرایی توسعه فروش در این شرکت گفت: «در شرایط بازار کنونی، گروه فولکس واگن عملکرد خوبی در سه ماهه اول سال داشته است».


چرا اروپایی‌ها بار دیگر به خودرو‌های بنزین روی آوردند؟
پارلمان اروپا در ماه فوریه، قانون جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ را به تصویب رساند.

این قانون، بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا در راستای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. هرچند انتظار می‌رفت با تصویب این قانون فروش خودرو‌های الکتریکی در اروپا سرعت بیشتری بگیرد، اما آمار‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهند.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش اخیر خود تاکید کرد که فروش خودرو‌های برقی در اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل هزینه بالا و کمبود زیرساخت برای شارژ این خودروها، کاهش یافته است.


براساس این گزارش با وجود یارانه‌ها اتخاذ شده برای خودرو‌های الکتریکی در اروپا، هزینه بالا این خودرو‌ها یکی از بزرگترین موانع بر سر راه خریداران است.


مجمع جهانی اقتصاد در این گزارش نوشت: «خودرو‌های برقی به طور متوسط حدود یک چهارم گران‌تر از مدل‌های احتراق داخلی (ICE) هستند».

این مجمع همچنین تاکید کرد تاخیر در ایجاد زیرساخت شارژ این خودرو‌ها بر بازار آنها تاثیر منفی گذاشته است.


ارنست اند یانگ نویسنده این گزارش می‌گوید که بدون افزایش ایستگاه شارژر خودرو‌های الکتریکی، کسانی که نمی‌توانند در خانه خودروهایشان را شارژ کنند یا رانندگانی که با این خودرو‌ها به سفر‌های طولانی می‌روند دچار مشکل خواهند شد و استفاده از این خودرو‌ها را متوقف خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول