Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرگانی خدمات سامانه‌های شرکت توسعه کاربرد پرتوها در پژوهشکده کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مرکز پرتودهی شیروان لازم است.

مهندس علی صمیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: یكی از این فناوری های هسته ای، استفاده از گامای پرتودهی است كه در برخی از كشورها اكنون این فناوری به یك فناورانه درآمدزا مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بازرگانی خدمات سامانه‌های شرکت توسعه کاربرد پرتوها در پژوهشکده کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی گفت: استفاده از پرتودهی گاما باعث پیشگیری از بروز و شیوع بیماری ‌های ناشی از مصرف موادغذایی از طریق كاهش و یا حذف باكتری ‌های بیماری ‌زا، كاهش موثر باكتری ‌ها، كپك ‌ها و قارچ ها برای سالم‌سازی موادغذایی، افزایش زمان انبارمانی از طریق كنترل و از بین رفتن حشرات و آفات و عدم باروری مجدد آنها و جلوگیری از جوانه ‌زنی و تاخیر در رسیدن میوه ‌جات برای افزایش طول عمر می شود.

 

صمیمی با بیان اینکه بحث توسعه کاربردهای پرتو را متناسب با اقلیم منطقه پیش خواهیم برد، افزود: یکی از مناطقی که از بُعد کشاورزی قابل برنامه ریزی برای کاربرد پرتو است منطقه خراسان شمالی است که امید است پایلوت خوبی برای سایر نقاط کشور باشد.

 

 

معاون بازرگانی خدمات سامانه‌های شرکت توسعه کاربرد پرتوها در پژوهشکده کاربرد پرتوهای سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه رویکرد جدید این سازمان بر توسعه کاربردهای پرتو و صلح‌آمیز تاکید دارد و اکنون شناسایی نقاط مستعد کشور، برای راه اندازی مراکز پرتودهی آغاز شده است، افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مرکز پرتودهی شیروان لازم است.

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد نماز جمعه مسجد مسجد خطبه های نماز جمعه کنفرانس وحدت اسلامی هفته وحدت آیت الله اراکی شیروان انرژی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کمال کریمی در بازدید از بند خاکی ابراهیم آباد گفت: با توجه به حجم ورودی آب و سیلاب به این بندخاکی از سیلاب دهانه فخرآباد، این بند خسارت‌هایی داشته که نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود: در این مجموعه یک بند خاکی اصلی و ۱۴ بند خاکی دیگر به عنوان پخش سیلات قرار دارد. پیگیری لازم برای تخصیص اعتبار از استان و سطح ملی خواهیم کرد تا این مجموعه به سروسامان برسد و از آب سیلاب این منطقه بهره برداری لازم انجام شود.

سرپرست فرمانداری مهریز ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته اقدام اساسی و مناسبی برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد صورت نگرفته است و به زودی با مطالعه توسط منابع طبیعی و با تخصیص اعتبار این بند مرمت می‌شود.

احمد آخوندی تصریح کرد: برای ذخیره آب بیشتر در این بند‌ها برنامه ریزی و به زودی اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم