Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در پی عفو و تخفیف احکام جمعی از دانشجویان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با انتشار پیامی، از رئیس قوه قضائیه، تشکر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«آیت الله سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و عرض تبریک میلاد شکوهمند پیامبر رافت و مهربانی بر خود لازم دانستم ضمن قدردانی از رهبر حکیم انقلاب از حسن نظر جناب عالی هم در پیگیری عفو و تخفیف احکام برخی دانشجویان تشکر و قدردانی نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیک مستحضرید دانشگاه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی با گسترش کمی و کیفی کم نظیر از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب می‌آید، دانشگاهی که توانسته است علی رغم همه فرازها و فرودها موتور پیشران حرکت علمی کشور باشد و در عرصه دانش‌های نو، نه تنها طلایه دار پیشرفت در غرب آسیا بلکه با کشورهای پیشرو در عرصه علم و فناوری رقابت نماید.

علی رغم همه پیشرفت‌ها، نهاد دانشگاه تا رسیدن به دانشگاه مطلوب در گام دوم انقلاب راهی دراز دارد.

یکی از مسائلی که می‌تواند سد راه حرکت پرشتاب علمی کشور باشد، حاشیه سازی منفعت طلبانه برخی دشمنان معارض و هم پیمانان سست‌عنصر داخلی‌شان در فریب دانشجویان و تحریک آنان به اقداماتی ضد ملی است که در تاریخ انقلاب تجربه شده و البته آن چه گاهی بر حاشیه می‌افزود نوع مواجهه با این دانشجویان است.

اقدام حضرت عالی در خصوص تلاش برای عفو و تخفیف حکم تعدادی از دانشجویان - که با اعتماد رهبر فرزانه انقلاب به پیشنهاد شما عملی شد - بار دیگر رافت اسلامی و عقلانیت انقلابی نظام را به منصه ظهور گذارد.

ناگفته پیداست که دانشگاه برای رسیدن به قله کمال علمی و معرفتی و تربیتی علاوه بر فضای آزاداندیشانه و پویا، نیاز به قانونمداری و انضباط دارد و بر مسئولان محترم دولتی فرض است که پس از این اقدام مبارک تلاش خود را برای برقراری یک فضای پرنشاط و البته منظم و به دور از حاشیه دو چندان کنند.

امید است حرکت انقلابی و با نشاط جناب عالی - در تحقق عدالتخواهی عقلانی همراه با محافظت از آزادی‌های مشروع - در دستگاه قضایی بیش از پیش طعم شیرین عدل علوی را به مردم عزیز و نخبگان دانشگاهی بچشاند.

و من الله التوفیق

مصطفی رستمی»

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رئیسی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

به گزارش مهر، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله