Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین آبکار روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اراضی ملی از طریق مزایده ای که طی  روزهای  آینده برگزار می شود به افراد واجد شرایط واگذار و از ابتدای اسفندماه امسال نیز زراعت چوب در این اراضی آغاز خواهد شد.

وی خاک مناسب ( منطقه جلگه ای ) و وجود آب و هوای مساعد را عاملی دانست که این شهرستان به دومین کانون زراعت چوب ( تولید صنوبر ) بعد از صومعه سرا تبدیل شود ضمن اینکه آستانه اشرفیه در زمینه تولید نهال صنوبر رتبه نخست کشور را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبکار با اشاره به وجود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه چوب صنوبر در این شهرستان یادآور شد: مردم این منطقه سالانه حدود ۵۰ هزار مترمکعب چوب به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می کنند که نقش موثری در رونق اقتصادی این شهرستان دارد.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و ۱۰۵ روستا، در شرق استان گیلان واقع شده و ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات دارد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل گیلان آستانه اشرفیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل گیلان آستانه اشرفیه منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل گیلان آستانه اشرفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ