Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:58:17 GMT

حیات هنرهای کهن به شرط تلفیق!

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۹۳۸۳

حیات هنرهای کهن به شرط تلفیق!

نگارگری از جمله هنرهای اصیل ایرانی است که شاید در هیاهوی دنیای مدرن و آمدن هنرهای جدید، آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است. کاهش تعداد هنرمندان فعال در این عرصه و نمایشگاه‌های نگارگری می‌تواند از جمله تبعات این رویکرد باشد.

در این میان، به باور بسیاری از کارشناسان عرصه هنرهای تجسمی، تلفیق میان رشته‌های کهن و مدرن می‌تواند علاوه بر زنده نگه داشتن این هنرهای اصیل، در جذب سلیقه‌های مختلف نیز تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آثار تاها حامد که این روزها با عنوان «پریان» در گالری «ثالث» به نمایش گذاشته شده‌ نیز با همین رویکرد خلق شده‌ است؛ آثاری که در آنها با استفاده از ابزار، روش‌ها و سبک‌های نوین، هنرهای کهن و اصیل ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

تاها حامدی، هنرمند جوانی که ۲۷ اثر را در تکنیک‌های مختلف چاپ، طراحی و نقاشی و با نگاهی به نگارگری و نقاشی قهوه‌خانه‌ای در نمایشگاه خود ارائه کرده است، در این زمینه به ایسنا گفت: در این نمایشگاه به نوعی هنر نگارگری با هنر مدرن ترکیب شده است. در واقع می‌خواستم نگاه جدیدی را با استفاده از نقاشی‌های دوره‌های مختلف تجربه و تصویرهای جدیدی را خلق کنم. 

او درباره لزوم حفظ هنرهای اصیل ایرانی همچون نگارگری و نقاشی قهوه‌خانه‌ای، خاطرنشان کرد: این هنرها در مقایسه با هنرهای جدیدتر، خلوص بیشتری دارند و آن احساسی که از یک کار هنری توقع می‌رود، را منتقل نمی‌کنند. در نگارگری و نقاشی قهوه‌خانه‌ای موضوعاتی به تصویر کشیده شده که در فرهنگ مردم ریشه دارد و مربوط به خصایل اخلاقی ما می‌شود. بر همین اساس هم فکر می‌کنم این قابلیت را دارند که بیشتر به آنها پرداخته شود.

حامدی ادامه داد: در این میان اگر بتوانیم راهی برای نمایش این هنرها پیدا کنیم، از فراموش شدن آنها جلوگیری خواهیم کرد. به هر حال این هنرهای کهن زمانی بخشی از زندگی مردم بودند؛ اما به مرور زمان هم از تعداد آنها کم شد و هم با افزایش قیمت همراه شدند؛ بنابراین در این شرایط باید به فکر راه‌های جدیدی بود تا بتوان این هنرها را زنده نگه داشت. 

این هنرمند یادآور شد: در این دو سال برای خلق این مجموعه آثار هدفی در ذهن داشتم که برای خودم هم مشخص نبود، ولی می‌دانستم که می‌خواهم با این ترکیب به یک نتیجه جدیدی برسم. در واقع این ترکیب‌ها در خود پروسه به وجود آمدند و به همین خاطر هم است که برخی کارها بیشتر به سمت شرق و برخی هم به سمت غرب رفته است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنر نگارگری نقاشي قهوه خانه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900965

دیگر خبرها

  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار
  • امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟