Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به آیین تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر و چاپ کتاب در ایلام، گفت: طرح توزیع هدفمند کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام اجرای می‌شود.

«یونس قیطانی» صبح امروز (25 آبان) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام بابیان این مطلب، اظهار کرد: به مناسبت گرامی داشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه هدف از اجرای این برنامه‌ها توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است، یادآور شد: برنامه‌های هفته کتاب در سال جاری با غبارروبی مزار شهدای گمنام شهر ایلام به‌منظور پاسداشت مقام والای شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای دفاع مقدس به‌عنوان برنامه آغازین هفته بزرگداشت کتاب کلید خورد.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: برنامه‌های هفته کتاب با دیدار با ناشران استان به‌منظور پاسداشت فعالیت ناشران استانی و تولید آثار فاخر به‌ویژه در زمینه آثار با محتوای فرهنگ بومی و محلی در ایلام ادامه یافت.

 

قیطانی دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با حضور نماینده ناشران استان، فعالان و نویسندگان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، مسئولان استانی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و برپایی نمایشگاه کتاب در محل نماز جمعه مرکز استان و شهرستان‌های تابعه و گزارش عملکرد حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در یک سال گذشته و همچنین برپایی نمایشگاه تازه‌های نشر استان و اهدا کتاب به نمازگزاران از دیگر برنامه‌های این هفته بوده است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح توزیع هدفمند کتاب در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و کتابخانه‌های عمومی مناطق محروم به‌منظور تجهیز کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان، گفت: نواختن زنگ کتاب و کتاب‌خوانی دریکی از مدارس مناطق حاشیه شهر ایلام (مدرسه شهید نیازیان در سبزی آباد) با حضور مسئولین استانی و بازدید از کتابخانه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، کافه‌های کتاب از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب است.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره برگزاری آیین تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر به تجلیل از ناشران و نویسندگان فعال، نویسنده کودک و نوجوان، افزود: در این مراسم از تازه‌های نشر استان در سال 1398 رونمایی خواهد شد.

 

قیطانی تصریح کرد: برگزاری نشست نقد کتاب از آثار نویسندگان و مؤلفان استانی و با انتخاب افراد واجد شرایط از میان آثار بومی استان به‌ویژه در زمینه پاسداشت زبان کوردی، فرهنگ و ادبیات بومی محلّی از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود و همچنین از اولین مرکز فرهنگی (کتاب‌فروشی و اقلام فرهنگی) در استان گرامیداشت زنده‌یاد منصوریان در خیابان فردوسی شمالی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد هفته وحدت اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته کتاب و کتابخوانی شبستان یزد کنفرانس وحدت اسلامی نماز جمعه چاپ نشر تجلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: این افراد در مقاطع مختلف تحصیلی از میان معلمان، مربیان پرورشی، مدیران و معاونان مدارس شهری و روستایی این استان برگزیده شده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد، سه نفر معلم از سه مقطع تحصیلی بوده و پنج نفر نیز شامل مدیر، معاون، معلم پرورشی و ... که برای انتخاب معلم نمونه در سطح کشور نیز معرفی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: انتخاب این معلمان نمونه بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش و بر اساس شاخص‌های تعیین شده صورت گرفته است.

درویشی همچنین از انتخاب ۶ نفر از معلمان استان با عنوان جلوه‌های ویژه معلمی خبر داد و گفت: این افراد فعالیت‌هایی خارج از وظایف معلمی از جمله جلب مشارکت مردمی، تدریس در شرایط بیماری و ... داشته‌اند که از تلاش‌های این معلمان نیز قدردانی می‌شود.

به گفته درویشی، به منظور اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم ستاد‌هایی در مناطق مختلف آموزشی استان تشکیل و در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند.

وی از اعزام شماری از معلمان استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از معلمان نمونه استانی هفته آینده در مرکز استان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی