Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد میرزابیگی، روز شنبه در اولین نشست خبری به عنوان رئیس جدید سازمان نظام پرستاری، گفت: اصلاح نرم افزار قاصدک، اصلاح روال اعتباربخشی و پیگیری استخدام سالانه ۱۰ هزار نیروی پرستاری، به عنوان سه اولویت سازمان نظام پرستاری است که باید قبل از فرا رسیدن روز پرستار، به سرانجام برسد.

وی افزود: هر سه اولویت سازمان نظام پرستاری، جزو وعده های وزیر در روز پرستار سال قبل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزابیگی، به طرح قاصدک اشاره کرد و گفت: بساط قاصدک باید هر چه زودتر جمع شود، چون اصلا عملکردی نیست و پرداختی به پرستاران با این سیستم دچار مشکلات عدیده ای است.

وی ادامه داد: نرم افزار قاصدک با فرمول های بی خود و غیر ضرور، پرداخت به پرستاران را دچار چالش کرده است. در قاصدک، بایستی موضوع اضافه کار و کارانه از هم تفکیک و جدا شود. در حالی که شاهد هستیم در برخی مناطق، پرداخت کارانه و اضافه کار پرستاران تا ۱۸ ماه عقب افتاده است. همچنین رقم پرداختی کارانه پرستاران به یک سوم کاهش یافته است. از همین رو، کارانه باید بر اساس سهم ۲۷.۵ درصدی و اضافه کار نیز از بودجه جاری مثل کارکنان دولت، به پرستاران پرداخت شود.

میرزابیگی تاکید کرد: راهکارهای علمی و عملیاتی نیز برای رفع این مشکل وجود دارد و به عنوان یکی از اولویت های سازمان نظام پرستاری، دنبال می کنیم.

وی در ارتباط با جذب نیروی پرستاری، گفت: یکی دو سالی است که هیچ جذب و استخدام نیروی پرستاری اتفاق نمی افتد. 

میرزابیگی با عنوان این مطلب که پرستاری جزو مشاغل حاکمیتی است، افزود: بیمارستان ها نباید به عنوان بنگاه اقتصادی تلقی شوند و این نگاه باید عوض شود. لذا، دولت باید بپذیرد سالانه حداقل ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش دولتی جذب و استخدام کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری به موضوع پرداخت ها بر اساس شیوه و روش «فی فور سرویس» در نظام سلامت کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این روش، به ازای هر خدمتی که ضرورت دارد یا ندارد، به پزشک و درمانگر، پولی پرداخت می شود. 

وی ادامه داد: این روش پرداخت در هر جای دنیا که اجرا شده و منابع مالی نظام سلامت آنها خیلی بیشتر از کشور ما بوده است، دچار چالش شده و آن را اصلاح کرده اند. 

میرزابیگی، از روش پرداختی فی فور سرویس به عنوان «اژدهای خوش اشتهای سیری ناپذیر» در نظام سلامت کشور نام برد و گفت: در هیچ جای دنیا این گونه نیست که بابت هر خدمتی که ضرورت آن مشخص نیست، پولی پرداخت شود.

وی افزود: این روش پرداختی در نظام سلامت، هزینه های دولت و مردم را به شدت افزایش داده است و به رغم اینکه بودجه سلامت به صورت تصاعدی بالا رفته، اما شاهد هستیم که کارانه پرستاران عقب می افتد و پرداختی آن نیز به یک سوم سقوط می کند.

کد خبر 4773424 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پرستار سازمان نظام پرستاری وزارت بهداشت دیابت سرطان سازمان بیمه سلامت درمان ناباروری داروسازی چاقی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آلودگی هوا دارو ارتودنسی افسردگی ریسک بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس ،  رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح حمایتی دولت در پرداخت وام فرزندآوری گفت: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با ارسال پیامک و انجام تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت می‌کنند و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران استفاده می‌کنند و یکی از این فرصت‌ها، سوءاستفاده از ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی است، در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت‌نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

او گفت: مجرمان سایبری با روش‌های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت از حساب بانکی آنها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: هموطنان توجه داشته باشند که سایت ve.cbi.ir به عنوان تنها سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند فعال است و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجه شدن با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری