Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:58:36 GMT

اعضای بریکس رمزارز اختصاصی ایجاد می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۱۹۱۶

اعضای بریکس رمزارز اختصاصی ایجاد می‌کنند

خبرگزاری آریا - مجمع تجاری کشورهای عضو گروه "بریکس" به راه‌اندازی یک سیستم پرداخت از طریق رمزارز اختصاصی این گروه برای تسهیل تجارت میان اعضا چراغ سبز نشان داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بریکس (BRICS) نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تصمیم با هدف تسهیل مبادلات مالی میان اعضای بریکس صورت گرفته است. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و 28درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.
هرچند اعضای گروه بریکس همگی به غیر از روسیه در رده کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند اما عموماً به واسطه اقتصادهایی با رشد پُرشتاب و فراگیر و نفوذ تاثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای از دیگر کشورها متمایز می‌شوند.
در مجمع اعضای این گروه در برزیل جزییات طرحی برای پرداخت از طریق رمزارز اختصاصی بریکس مورد بررسی قرار گرفت که براساس آن اعضای این اتحاد اقتصادی به راحتی از طریق رمزارز ویژه با یکدیگر در ارتباط اقتصادی خواهند بود.
کریل دیمیترف، مدیر کل صندوق سرمایه گذاری روسیه گفته است که این ایده برای تسهیل تراکنش بین کشورهای عضو مورد استقبال روسیه است. اهمیت این سیستم زمانی بیشتر می‌شود که باتوجه به حجم اقتصاد کشورهای عضور می تواند باعث کاهش نقش دلار در چرخه مبادلات اقتصادی شود.
ایده شکل‌گیری گروهی به نام بریک، در سال 2001توسط موسسه سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، به منظور پیش‌بینی وضعیت اقتصادی جهان و قدرت‌های برتر آن در نیم قرن آینده مطرح شد. جیم اونیل اولین بار نام مخفف این گروه را در سر تیتر یک روزنامه اقتصادی به کار برد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با همتای خود از کشور بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه بولیوی تاکید کرد که در مسکو از تمایل کشور بولیوی برای پیوستن به گروه «بریکس» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه تا نشست بعدی بریکس تلاش خواهد کرد تا کشورهایی که علاقمند به پیوستن به گروه بریکس هستند، بتوانند به عضویت آن درآیند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6089202

دیگر خبرها

  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه