Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، 150 هزار جلد کتاب های کمک آموزشی گاج با حضور مدیرعامل خانه کتاب به دانش آموزان مناطق محروم اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، این مراسم با حضور نیکنام حسین پور مدیرعامل خانه کتاب، اصغر سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی و ابوالفضل جوکار مدیر عامل انتشارات گاج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست ابوالفضل جوکار مدیرعامل انتشارات گاج گفت: اهدای ١۵٠ هزار جلد کتاب کمک آموزشی به ارزش ٩ میلیارد تومان به دانش آموزان را داریم که در اختیار خانه کتاب قرار داده شده تا در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های فروشگاه اینترنتی گاج مارکت گفت: این فروشگاه فقط شامل کتاب های آموزشی نیست، این فروشگاه در کنار فروش کتاب عرضه لوازم التحریر نیز و ملزومات دانش آموزان را دارد که میانگین سفارش ها در گاج مارکت روزانه ۵ هزار سفارش است که ٩٠ درصد آن در شهرهایی غیر از تهران است.

وی با بیان اینکه ٩٠ درصد کتاب ها در مراکز کمتر برخوردار عرضه می شود، گفت:خوشبختانه با فروش اینترنتی کتاب ها ویترینی به وسعت بی نهایت ایجاد شده است.

جوکار با تاکید بر اینکه در گاج مارکت کاربران امکان مقایسه کتاب ها با یکدیگر را دارند، افزود:اکنون برای بهبود وضعیت کتابخوانی و کمک به کاربران علاوه بر تخفیف های بسیاری که در نظر گرفته می شود یک فصل از کتاب نیز به عنوان نیم نگاه در معرض دید کاربر قرار داده می شود.

مدیر عامل انتشارات گاج با بیان اینکه مردم می توانند در گاج مارکت به کتاب ها امتیاز بدهند، تصریح کرد: ما در فروشگاه های اینترنتی با مخاطب ارتباط دو سویه برقرار کرده ایم.

 

*ایجاد بستر روزی 40 هزار بسته

جوکار با تاکید بر اینکه در گاج مارکت کاربر با کتاب فروشی ارتباط برقرار کرده و می تواند مشاوره بگیرد، گفت: خوشبختانه اکنون امکان بسته بندی و ارسال روزی ۴٠ هزار فاکتور کتاب وجود دارد که به طور حتم بیشتر هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ١٨ ماه از عمر گاج مارکت می گذرد، افزود: در مهر ماه سال جاری سفارش ١۵ هزار سفارش در یک روز نیز در گاج مارکت ثبت شده است که نشان از اعتماد مردم به این مجموعه است.

جوکار همچنین با اشاره به نحوه ارسال سفارش ها به دست متقاضیان، گفت: در تهران نهایت نصف روز و در شهرستان ها بسته به مسافت ٢۴ ساعت تا ۴٨ ساعت طول می کشد.

مدیر عامل انتشارات گاج با یادآوری همکاری گاج با پست، افزود: خوشبختانه تعامل خوبی وجود دارد اما امید است تفاهم نامه های بهتری منعقد شود تا هزینه های کمتری اخذ شود.

وی با بیان اینکه همه نیازهای مخاطب از کتاب، لوازم التحریر تا لپ تاپ و غیره در گاج مارکت وجود خواهد داست، گفت: ظرفیت برای ایجاد همه نیاز های مخاطب وجود دارد.

 

*ایجاد درگاه برای فروش کتاب های دیگر ناشران

جوکار با اشاره به فعالیت Gajmarket place گفت: برخی گفته اند زمانی که گاج مارکت درست شد یک تضاد منافع با کتاب فروشی ها وجود دارد در حالی که این موضوع صحت ندارد.

وی ادامه داد: ما در ‌gajmarket place این امکان را ایجاد کرده ایم که همه کتابفروشی ها کتاب های خود را می توانند در گاج مارکت بارگذاری کنند یعنی در این مکان منافع مشترک داریم.

جوکار گفت: در این مکان عملا درگاهی برای همه کتابفروشی ها می‌شویم و منافع کتابفروشی ها لحاظ می شود.

مدیرعامل انتشارات گاج با بیان اینکه در اینجا تضاد منافع با کتابفروش نداریم افزود: کتابفروش باید کتابهای خود را بارگذاری کند این برای ما هم خوب است.

 

*حضور مخاطبان از 15 سال به بالا در گاج مارکت/میزبان اولین خرید اینترنتی دانش آموزان هستیم

جوکار ادامه داد: در گاج مارکت مخاطبان ما از ١۵ ساله ها شروع می شود یعنی میزبان اولین خرید اینترنی آنها هستیم که بر اساس بررسی ها ۶٠ درصد خانم و ۴٠ درصد آقایان هستند، به این ترتیب اولین تجربه خرید اینترنتی کاربران به نوعی با ما است.

وی افزود: در گاج مارکت تفاوت تخفیف وجود دارد یعنی خرید بیشتر تخفیف بیشتر دریافت می‌کند به همین دلیل است بسیاری از کتابفروش ها سفارش های خود را در این جا ثبت کرده اند.

 

*کتاب های اهدایی توسط گاج با هماهنگی وزارت ارشاد ارسال می شود

در ادامه این نشست نیکنام حسین پور مدیرعامل خانه کتاب ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر و هفته کتابخوانی، گفت: باید با ایجاد موجی در رسانه ها مشکلات ناشران از سوی مسئولان مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی کشور دغدغه های بسیاری دارد، افزود: باید مسیر را در خصوص دانش آموزان به سمت کتابخوانی هدایت کنیم.

حسین پور با بیان اینکه باید کتابخوانی ترویج شود، گفت: از حمایت ناشران و اهدای کتاب به خانه کتاب هم تشکر می‌کنم.

مدیرعامل خانه کتاب با تاکید بر اینکه باید نسل جوان به سمت مطالعه کتاب های غیر درسی نیز هدایت شوند، تصریح کرد: خوشبختانه ناشران آموزشی به کمک آموزش و پرورش آمده اند.

وی ادامه داد: ناشران آموزشی بار سنگینی را از دوش آموزش و پرورش برداشته اند از این رو باید مورد حمایت قرار بگیرند زیرا حمایت از آن ها می تواند سیستم آموزشی کشور را جابجا تر کند.

حسین پور با بیان اینکه در حوزه کتابخوانی بعضی مواقع برخی ناشران آموزشی رقیب برخی حوزه ها تلقی می شوند، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید ناشران آموزشی را به عنوان مشاوران خود انتخاب کنند.

وی افزود: بارها دیده شده که معلمان کتاب های درسی را بسته و با کتاب های آموزشی تدریس انجام می دهند.

حسین پور با بیان اینکه ناشران آموزشی در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود توانسته اند در مسائل مختلف اعم از ساخت مدرسه یا کمک به مناطق زلزله کمک حال باشند، گفت: این نوع اقدامات قابل تقدیر است زیرا فعالیت در حوزه فرهنگ مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه کتاب های اعطایی گاج با هماهنگی وزارت ارشاد به مناطق مختلف کشور ارسال خواهد شد، افزود: امنیت با حوزه فرهنگ توزیع می شود و این نوع اقدامات تقویت فرهنگ است.

اصغر سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های گاج گفت: اهدا این حجم کتاب در توسعه امر کتاب و کتابخوانی موثر است که از خدمات گاج و آقای جوکار قدردانی می کنیم.

بیشتر بخوانید: خودسوزی جانبازان در قم ادامه دارد / چهارمین جانباز پس از خودسوزی، فوت کرد حضور در کارگروه‌های فرهنگی از مطالبات سمن‌های قم است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانه کتاب دانش آموزان رسانه قم نماینده مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:دختران دانش آموز آبادان در یک کارگاه آموزشی با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی از جمله چای ترش آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی خواص و ویژگی های دارویی آن، بازارپسندی ،  میزان عرضه و تقاضای این گیاهان در جامعه  و ظرفیت های اقلیمی شهرستان آبادان جهت کشت گیاهان دارویی  آشنا شدند .

در این دوره که به همت کانون بسیج مهندسین برگزار شد ،۵۰ دانش آموز  حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • ۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی