Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آشنایی مربیان با مبانی کلی آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و فنون و مهارت‌های عمومی کلاس‌داری،تقویت توان کلاس‌داری شرکت کنندگان از طریق کارگاه عملی و آشنایی با مبانی تعلیم وتربیت اسلامی از جمله اهداف این طرح است.

وی تقید به شئونات اسلامی، داشتن سلامت جسمی و روحی، حداقل تحصیلات دیپلم یا اتمام پایه ۲حوزه، برخورداری سن از  ۱۷تا ۴۰سال، تعهـد بـه آموزش صـــحت قرائت و روخوانی به ۱۵نفر از فراگیران مشـــروط به قبولی در آزمون پایانی، پرداخت بخشی از هزینه دوره، همراه نداشتن فرزند و پایبندی به مقررات دوره و تسلط بر روخوانی، روانخوانی قرآن کریم و تجوید را از جمله شرایط شرکت در این طرح عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان درباره فرآیند اجرایی دوره گفت: متقاضیان در ابتدا با ارسال فایل صوتی قرائت خود از سوره طلاق به شماره ۰۹۱۵۹۶۹۱۳۴۹ در پیام رسان ایتا، علاقه‌مندی و ثبت نام خود را اعلام می‌کنند و سپس فایل‌های دریافت شده به قم ارسال شده تا داوری شوند.

وی ادامه داد: پس از قبولی در این آزمون با مراجعه به اداره امور قرآنی اوقاف سیستان و بلوچستان و پرداخت شهریه کتاب آموزش قرائت را به همراه برنامه کلاسی، زمان و مکان کلاس‌ها دریافت می‌کنند.
حجت الاسلام مومنی افزود: محتوای آموزشی بخش حضوری این دوره شامل روش تدریس روخوانی و روانخوانی، آشنایی با روش آموزش قواعد روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، آشنایی با تمام رسم و ضبط قرآن کریم، تدریس عملی درس‌های روخوانی و روانخوانی توسط استاد است.
وی خاطر نشان کرد: قبولی در آزمون روانخوانی، کسب نمره حداقل ۱۴ از ۲۰ است که توسط ستاد حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف صادر و ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می آید به طوریکه علاقه‌مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.
تربیت افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه کلاس های قرآنی سیستان و بلوچستان قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه کلاس های قرآنی سیستان و بلوچستان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کلاس های قرآنی سیستان و بلوچستان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اسقف اعظم گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است: تکرار اقدام وقیحانه و توهین‌آمیز به ساحت مقدس قرآن کریم و هر کتاب مقدس دیگر، بی‌احترامی و اقدامی آشکارا و تحریک‌آمیز بوده و این اقدام غیرانسانی در سوئد با وجود حمایت برخی جنایتکاران جهانی مورد تایید هیچ انسان آزاده و هیچ کدام از جوامع و کشور‌های حامی صلح و امنیت جهانی نیست.

این بیانیه می‌افزاید: به یقین تکرار این اقدام و رفتار اسلام ستیزانه با سلطه رسانه‌ای رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت‌های صهیونیزم جهانی صورت می‌گیرد که نه تنها هیچ خللی به اعتقاد به این کتاب آسمانی ایجاد نخواهد کرد، بلکه موجب همبستگی و وحدت پیروان ادیان آسمانی خواهد شد و همه ادیان آسمانی این عمل زشت را محکوم می‌کنند.

در بیانیه تاکید شده است: امید است ملل آزاده جهان با اطلاع و اشراف به نیات دشمنان که هدف همان انحراف اذهان عمومی از جنایت‌های رخ داده در غزه و جنبش دانشجویی و در راستای جریحه‌دار کردن احساسات پیروان ادیان الهی در کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا می‌باشد، این حرکت وقیحانه را به شدت محکوم کنند تا جسارت توهین به ادیان و کتب الهی برای همیشه دفن شود.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری مراتب نفرت و انزجار خود را از این عمل شوم و شیطانی اعلام و آن را شدیدا محکوم می‌کند و از تمام نهاد‌های بین‌المللی می‌خواهد که با این گونه اقدامات به طور قاطع برخورد و از تکرار آن جلوگیری به عمل آید".

دیگر خبرها

  • دوره تربیت مربی درجه ۳ در استان ایلام برگزار می‌شود
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین است
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی