Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@15:24:06 GMT

اعتراضات جلیقه‌زردها یک‌ساله شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۳۱۱۶

اعتراضات جلیقه‌زردها یک‌ساله شد

 اعتراضات «جلیقه‌زردها» علیه سیاست‌های دولت فرانسه، این هفته به یک سالگی خود رسید و همچنان ادامه دارد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این تظاهرات معترضان موسوم به جلیقه زردها در روز ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ (۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۷) و در اعتراض به مسائل اقتصادی در فرانسه آغاز شد. این تظاهرات در ابتدا به افزایش مالیات بر سوخت بود اما دامنه آن به مرور گسترش یافت و به جنبشی تمام‌عیار علیه سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز پنجاه و سومین هفته اعتراض‌های مردمی علیه دولت فرانسه است و انتظار می‌رود دولت در روزهای شنبه و یکشنبه شاهد اعتراض‌های عظمیی باشد.

در نخستین روزهای این تظاهرات جمعیت زیادی در سراسر فرانسه تجمع کردند که طبق برآوردها، تعداد این افراد، به حدود300 هزار نفر رسیده بود. 

براساس اعلام دولت فرانسه، در این اعتراضات، 4 هزار نفر مجروح و 11 نفر دیگر جان خود را از دست دادند. همچنین 4 هزار و 800 نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

معترضان موسوم به «جلیقه زردها» ضمن به آتش کشیدن خودروها، شکستن پنجره‌ها و با پرتاب سنگ با نیروهای پلیس درگیر شدند و پلیس پاریس هم در مقابل با استفاده از گاز اشک آور و ماشین آب پاش تلاش کرد تا جمعیت را متفرق کند. شماری از خیابان‌ها و تعدادی از ایستگاه‌های مترو مسدود شدند.

این در حالی است که با وجود تعلیق افزایش مالیات‌ها و اعلام  افزایش حداقل دستمزدها، تظاهرات‌های اعتراضی در سراسر فرانسه در هفته‌های گذشته ادامه داشته است.

310311

کد خبر 1321782

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فرانسه مالیات سهمیه بندی بنزین بنزین تیم ملی فوتبال ایران بارش برف باران ایالات متحده آمریکا مارک ویلموتس دونالد ترامپ لیگ برتر نوزدهم استان کردستان شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

به گزارش الجزیره، دانشجویی به نام «یاسمین» که تظاهرات را رهبری می‌کند، در خصوص مطالبات دانشجویان به این خبرگزاری گفت که آنان خواستار قطع رابطه با هر شرکتی هستند که به اسرائیل سلاح یا محصولات فناوری می‌فروشد.

به گفته او، معترضان همچنین خواستار لغو اتهامات علیه دانشجویان طرفدار فلسطین شده‌اند. وی تصریح کرد: «بسیاری از ما به دلیل اعتراض ساده با سرکوب، اتهامات و شنود از سوی دانشگاه‌هایمان مواجه هستیم».

امروز (پنجشنبه) یکی از مهم‌ترین مراکز تظاهرات، دانشگاه جورج واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید است. گفته می‌شود صد‌ها معترض که برخی از آنان اساتید دانشگاه هستند، در پردیس مرکزی دانشگاه که حدود یک کیلومتری کاخ سفید واقع شده، تعداد زیادی چادر برپا کرده‌اند. 

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو