Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام سرمست روز شنبه درجلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: ما دربحث بودجه سال ۹۹ قم یک مقدار پیش دستانه و آینده نگرانه وارد شدیم، و این اقدام بیانگر ضرورت همکاری دستگاه‌های مختلف با سازمان برنامه و بودجه استان می‌باشد، تا بتوانیم یک پیشنهاد موثر و تعیین کننده‌ای را بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برخی از تصمیم‌های گرفته شده در خصوص بودجه سال آینده درسطح ملی بوده و با این وضعیت بودجه و مشکلهای درآمدی دولت ایجاد تغییر در آن دور از ذهن‌ است، گفت: با توجه به شرایط خاص و منحصر به فرد قم پیگیری‌هایی در این زمینه انجام دادیم که باید نتیجه آن گزارش شود.

سرمست گفت: درقم مناسبت‌های متعددی وجود دارد که هزینه‌های آنها بار اضافی بر این استان تحمیل می‌کند، و از آنجا که هر گونه کم کاری در این خصوص موجب زیر سئوال رفتن عملکرد استان می‌شود، پیگیری‌های لازم جهت اختصاص اعتبارات لازم باید صورت گیرد.

وی افزود: دستگاه های مختلف دربرگزاری برنامه‌های گوناگون این مناسبت‌ها متحمل هزینه می‌شوند، به همین علت باید در پیشنهادهایی که برای اصلاح بودجه می‌دهیم، آورده شود.

وی یادآور شد: نیمه شعبان یک مناسبت فراملی است، و همچنین در ایامی مانند اربعین حسینی نیز قم نه تنها زائر پذیر است بلکه زائر فرست نیز می‌باشد، و زائران افغان و پاکستانی که از قم به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، هزینه زیادی برای این استان دارند، به همین علت این هزینه باید در سرجمع اعتبارات استانی دیده نشود و به صورت ملی باشد.

استاندار قم همچنین موضوع تک شهرستان بودن قم را درتعیین اعتبار برای این استان موثر دانست و گفت: این مقوله نیز باید به عنوان پیوست و یا اصلاحیه درپیشنهادهایی که برای تغییر بودجه قم داده می‌شود، مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حاشیه نحوه توزیع اعتبارات هزینه‌ای قم پر رنگ تر از متن آن است، خاطر نشان کرد: در مورد بودجه استان‌ها  دستورالعملی در کل کشور ابلاغ می‌شود و ما نیز آن را اجرا و اعمال می‌کنیم، ولی باید پیشنهادهای خود را برای تغییرات در آن بدهیم.

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم دستورالعمل ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر مدل توزیع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای بودجه سال ۹۹ قم با ۱۴ رای موافق و بدون رای مخالف و همچنین تفویض اختیار به این شورا برای تعیین بودجه عملیاتی دو سالانه و درآمد سال ۱۴۰۰ با ۱۳ رای موافق و تنها یک رای مختلف تصویب شد.

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه کشور قم بودجه استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه کشور قم بودجه استانداری قم سازمان برنامه و بودجه کشور قم بودجه استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال

به گزارش «تابناک»، دکتر محمدمهدی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح درمان کودکان کمتر از ۷ سال جزو مصوبات هیات‌وزیران به حساب می‌آید، اظهار کرد: با توجه به بودجه‌ای که سالانه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بیمه‌ها تخصیص می‌یابد طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال تصویب شده است.

وی با بیان اینکه درمان برای کودکان از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت:با توجه به شرایط جسمانی کودکان و نوزادان باید گفت توجه به سلامت آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید در کانون توجه قرار گیرد. باتوجه به ضرورت سلامت در کودکان و نوزادان، دولت موضوع درمان کودکان کمتر از ۷ سال را تصویب و ابلاغ کرده است. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره بودجه تخصیص یافته طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال گفت: باتوجه به اینکه درمان کودکان کمتر از ۷ سال جزو ابلاغیه‌های دولت به حساب می‌آید بودجه این طرح تامین می‌شود. درمان کودکان کمتر از ۷ سال چندان طولانی نیست و نخستین سال اجرای این طرح را سپری می‌کنیم. پیش‌بینی اولیه طرح درمان کودکان کمتر از ۷ سال برای بستری این گروه سنی در تمام بیمه‌های پایه حدود ۳ هزار میلیارد تومان است.

ناصحی ادامه داد: با توجه به اضافه شدن درمان سرپایی به طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال، اظهار نظر درباره بودجه مورد نیاز منوط به برآورد کامل نیازها و  تقاضاها است. با توجه به اینکه هیات‌وزیران، درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال را ابلاغ کرده اعتبار مورد نیاز این طرح تامین می‌شود. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر، مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای بستری بیماران گروه سنی هدف، بخش‌های دولتی و مراکز درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی درنظر گرفته شده است. 

دیگر خبرها

  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • رئیس فدراسیون والیبال از جیب خودش برای تیم ملی هزینه می کند
  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود