Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@13:53:08 GMT

ریزش ۲۰۸ واحئی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۳۲۲۱

ریزش ۲۰۸ واحئی شاخص کل بورس

امروز در پایان معاملات شاخص کل با ۲۰۸ واحد ریزش معادل ۰.۰۷ درصد به ۳۰۶ هزار و ۸۸۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۵۵ واحد افت معادل ۰.۰۷ درصد به ۸۲ هزار و ۲۱۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۳۴ واحد افت معادل ۰.۲۶ درصد به ۸۸ هزار و ۲۱۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (شنبه 25 آبان) اولین روز کاری خود در آخرین هفته آبان ماه را با روند صعودی و رشد 1745 واحدی و رسیدن در ارتفاع 308 هزار و 839 واحد آغاز کرد و در ادامه روز جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۰۸ واحد ریزش معادل ۰.۰۷ درصد به ۳۰۶ هزار و ۸۸۵ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۵۵ واحد افت معادل ۰.۰۷ درصد به ۸۲ هزار و ۲۱۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۳۴ واحد افت معادل ۰.۲۶ درصد به ۸۸ هزار و ۲۱۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۵۶ واحد ریزش، معادل ۰.۲۶ درصد به ۵۸ هزار و ۹۸۷ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۰۱۳ واحد کاهش، معادل ۰.۲۸ درصد به ۳۵۷ هزار و ۲۶ واحد، شاخص بازار اول با ۳۱۳ واحد افت معادل ۰.۱۴ درصد به ۲۲۲ هزار و ۳۸۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۰۸ واحد ریزش معادل ۰.۰۵ درصد به ۶۲۷ هزار و ۶۳ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا با 343 واحد، شتران با 320 واحد، شبندر با 253 واحد، تاپیکو با 180 واحد، شبریز با 127 واحد و فولاد با 114 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و تنها نماد خودرو با 99 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتد. نمادهای پربیینده صبح امروز بورس نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، خساپا – سايپا، فباهنر - مس‌ شهيدباهنر، خودرو - ايران‌ خودرو و شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران بودند که در میان آنها تنها دو نماد فباهنر - مس‌ شهيدباهنر و شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران روند صعودی را در ابتدای معاملات امروز برای خودشان ثبت کردند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای ستران با 240 واحد، شپنا با 180 واحد، شبندر با 155 واحد و ومعادن با 104 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و 3 نماد فارس، خودرو و پارس به ترتیب با 153، 152 و 108 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، خساپا – سايپا، فباهنر - مس‌ شهيدباهنر، خودرو - ايران‌ خودرو و شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران در پایان معاملات امروز در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها وبملت - بانك ملت، فباهنر - مس‌ شهيدباهنر و شيران - س. صنايع‌شيميايي‌ايران روند صعودی داشتند و باقی نمادها با رنگ سرخ در نمایشگر تالار حافظ به نمایش درآمدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای امروز بورس در 343 هزار و 665 نوبت معاملاتی، 2 میلیارد و 563 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 12 هزار و 612 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

یادآور می شود: شاخص کل بورس (چهارشنبه 22 آبان) آخرین روز کاری خود در هفته گذشته را با رشد 438 واحدی و قرار گرفتن در جایگاه 307 هزار و 94 واحد هفته کاری خود را به پایان رساند. بر اساس آمارهای معاملاتی ۲۲ آبان قیمت «وزنی - ارزشی» با 117 واحد افزایش معادل 0.14  درصد به 82 هزار و 273 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 686  واحد رشد معادل 0.78  درصد به 88 هزار و 451 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 458  واحد افزایش معادل 0.78 درصد به 59 هزار و 143 واحد، شاخص آزاد شناور با 573 واحد رشد، معادل 0.16 درصد به 358 هزار و 39 واحد، شاخص بازار اول با 11 واحد صعود معادل 0.01 درصد به 222 هزار و 696 واحد و شاخص بازار دوم با 2276 واحد رشد معادل 0.36 درصد به 626 هزار و 755 واحد رسیده بود.

 

در پایان معاملات ۲۲ آبان نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، فباهنر - مس‌ شهيدباهنر و ونيرو - سرمايه‌گذاري‌نيرو در صدر لیست نمادهای پربیینده قرار گرفتد که 3 نماد ونوين - بانك‌اقتصادنوين، فباهنر - مس‌ شهيدباهنر و ونيرو - سرمايه‌گذاري‌نيرو روند صعودی داشتند و باقی نمادها روند نزولی داشتند. همچنین در پایان معاملات ۲۲ آبان نمادهای رمپنا، پارس، ومعادن، فارس و مبین به ترتیب 128، 90، 60، 60 و 59 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و 2 نماد جم با 105 واحد و فملی با 100 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای ۲۲ آبان بورس در 320 هزار و 896 نوبت معاملاتی، 2 میلیارد و 226 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 11 هزار و 539 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت اردبیل کنفرانس وحدت اسلامی نماز جمعه اصفهان شیراز هفته وحدت پیامبر اکرم ص فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید

بانک مرکزی اعلام کرد: تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

کد خبر 750348

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • سرگیجه با آمار تورم
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید