Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:10:18 GMT

پخش مجازی شکل‌گیری یک اثر هنری؛ از ایده تا اجرا

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۳۲۳۶

پخش مجازی شکل‌گیری یک اثر هنری؛ از ایده تا اجرا

هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران با رشد ۱۴۱ درصدی آثار نسبت به دوره پیشین کار خود را آغاز کرد. در این دوره حضور هنرمندان نیز ۴۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری ـ مدیر کل هنرهای تجسمی و رییس شورای سیاستگذاری هشتمین دوسالانه مجسمه سازی ـ ضمن اعلام خبر فوق گفت: در سایت هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران ۵۵۰ هنرمند با ۱۵۸۲ اثر هنری آثارشان را به ثبت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار نشان از رشد ۱۴۱ درصدی آثار و طرح‌های ثبت شده دارد. از نظر کمی حضور هنرمندان نیز در این دوره ۴۱ درصد افزایش داشت.

وی افزود: این دوره از دوسالانه به شکل غیررقابتی است و بر مبنای پژوهشی و ارتباط دوسویه میان هنرمند و مخاطب شکل گرفته است. از مشخصات این دوره دوسالانه مجسمه تاکید بر روند شکل‌گیری آثار است. در این دوره مقررشده، پس از اعلام نتایج اولیه، مخاطب به صورت مجازی شاهد روند شگل‌گیری یک اثر هنری از ایده تا اجرا باشد. درگاه اینترنتی هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران از صفر تا صد خلق یک اثر هنری را پیش‌روی مخاطبان و علاقمندان به نمایش خواهد گذاشت. این از نکات بارز این دوره از بینال است.

طبق آمار اعلام‌شده از سوی روابط عمومی هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران در کل ۵۵۰ هنرمند با ۱۵۸۲ اثر و ایده‌های ثبت شده در سایت در این دوره دوسالانه حضور خواهند داشت. از میان شرکت‌کنندگان، ۲۷۷ هنرمند خانم و ۲۷۳ هنرمند آقا هستند. ۳۴۴ نفر از شرکت‌کنندگان از پایتخت و ۲۰۶ نفر از سایر استان‌ها در این دوره دوسالانه حضور دارند. پس از تهران بیشترین آمار متعلق است به استان البرز ۷۰ نفر، اصفهان ۲۸ نفر، خراسان رضوی ۲۵ نفر و مازندران ۱۵ نفر سپس باقی استان‌ها.

رییس شورای سیاستگذاری هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و محمود بخشی، نرگس حریریان، ندا رضوی‌پور، بیژن غنچه پور، ملک دادیار گروسیان، محمود محرومی، کامبیز موسوی اقدم اعضای این شورا هستند. این دوره دوسالانه مجسمه‌سازی تهران به دبیری محمود بخشی برگزار خواهد شد.

آثار رسیده نیز توسط نازگل انصاری‌نیا، شهرزاد چنگلوایی، نرگس حریریان، ندا رضوی پور، بیژن غنچه‌پور، سهراب محبی، کامبیز موسوی اقدم انتخاب می شوند.

انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران را به شکل غیررقابتی در اسفند ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹ در باغ کتاب تهران برگزار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هشتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان