Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با ساخت یک جایگزین زیستی (بیولوژیک)، مقدمات کاهش واردات این محصول را فراهم سازد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیامک علیزاده مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: هر ساله نزدیک به ۶۰۰ هزار تن «سوپر فسفات تریپل» وارد کشور می‌شود که به عنوان کود در کشاورزی به کار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیزاده افزود: فسفر، دومین عنصر غذایی محدود کننده تولید محصول در بیشتر خاک‌های ایران است. این عنصر نقش زیادی در متابولیسم گیاهی دارد و یکی از عناصر غذایی ضروری برای رشد و توسعه گیاه به شمار می‌رود. تامین مقدار کافی فسفر باعث رشد سریع، افزایش رشد ریشه و زودرسی محصول می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های تحقیقاتی این شرکت گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بودجه تولید این محصول را تامین کرد و توانستیم برای اولین بار نسبت به تولید یک نوع کود زیستی که جایگزین مناسبی برای سوپر فسفات تریپل است، اقدام کنیم. این کود زیستی به مدت دو سال در مزارع آزمایشی، امتحان شد و توانست گواهی‌های مربوطه را بگیرد و از سوی نهاد‌های ذیصلاح تایید شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: با اشاره به فرایند تحقیق و توسعه در این شرکت گفت: کود زیستی تولید شده در این شرکت انواع مختلفی دارد، این کود‌ها از میکرو ارگانیسم‌های تهیه می‌شود که در واحد تحقیق و توسعه شرکت از منابع مختلف استخراج شده است.

این فعال فناور در ادامه گفت: هر ۱۵ لیتر کود تولید هندوستان که وارد می‌شود، به اندازه یک لیتر از این محصول بازدهی دارد و این مسئله‌ای قابل تامل است، همچنین ۱ لیتر کود زیستی مناسب و با کیفیت می‌تواند به اندازه ۵۰ کیلو کود اوره شیمیایی بازدهی داشته باشد. با توجه به این مسئله که کود زیستی مضرات کود شیمیایی را ندارد و خاک را آلوده نمی‌کند، می‌توان گفت که کود زیستی نقشی مهم در آینده کشاورزی کشور ایفا خواهد کرد.

علیزاده گفت: موفق شدیم تاییدیه شرکت سرس آلمان را برای کود زیستی اخذ کنیم. این شرکت نمایندگی اتحادیه اروپا و وزارت کشاورزی ژاپن را در موضوع تاییدیه کود و مواد آلی کشارزی بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محصولات دانش بنیان محصولات کشاورزی معاونت علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مبالغ و جزییات حمایت از صادرات شرکت‌های دانش بنیان اعلام شد
  • نتایج مشارکت مردم در اقتصاد دانش‌بنیان چیست؟
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت دانش‌بنیان ایرانی
  • صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی برق با افزایش بازدهی ۲۰ میلیون کولر آبی
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت ساخته شده در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی
  • فراخوان «کسب دانش فنی تولید کلرومتان در مقیاس پایلوت»
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان