Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:17:35 GMT

هزار پله ارمنستان

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۹۵۱

هزار پله ارمنستان

ارمنستان یکی از زیباترین کشورهای آسیایی است که با سفر به آن می‌توانید از طبیعت زیبا و تاریخ کهن آن لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام لحظه آخر، تور ارمنستان در سال‌های اخیر بین گردشگران ایرانی طرفداران بسیاری به دست آورده که یکی از دلایل آن می‌تواند هزینه و قیمت پایین سفر به این کشور باشد. در این کشور تعداد زیادی جاذبه گردشگری وجود دارد که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست، هزار پله ارمنستان ازجمله دیدنی‌های منحصربه‌فرد این کشور است که ما در ادامه این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت، بنابراین برای آشنایی بیشتر با کاسکاد یا هزار پله ارمنستان با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاسکاد که به هزار پله ارمنستان نیز معروف است، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر ایروان است. این مکان که به‌صورت راه‌پله و پلکان هست، دارای ارتفاعی در حدود ۱۱۸ متر است که ساخت آن در سال ۱۹۷۱ میلادی شروع‌شده و در سال ۱۹۸۰ میلادی نیز تکمیل‌شده است. کاسکاد درواقع جایی است که شما باید بیش از ۵۰۰ پله را طی کنید تا یک نمای پانورامای بسیار زیبا از شهر ایروان و کوه آرارات داشته باشید. البته گردشگران تور ارمنستان خوب است بدانند که اگر برای کسی بالا رفتن از این تعداد پله مشکل باشد، می‌تواند از سیستم پله‌برقی متناسب با ارتفاع که در این مجموعه تعبیه‌شده، استفاده کنند.

با رسیدن به بالای کاسکاد، شهر زیر پای شما قرار خواهد گرفت و چشم‌انداز زیبایی از کوه آرارات و ایروان مقابل چشمانتان خواهد بود. همچنین در بالای هزار پله مرکز هنر کافسجیان (Cafesjian) قرارگرفته که گردشگران تور زمینی ارمنستان می‌توانند از آثار هنری، مجسمه‌های فلزی حیوانات و ظروف سنتی مثل کتری چای، گربه آهنی و مجسمه معروف زن سیگاری دیدن کنند. البته لازم به ذکر است که داخل این مجموعه آثار هنری مدرنی نیز وجود دارد.

در محوطه کاسکاد همچنین تعداد زیاد مجسمه در طرح‌ها و اشکال مختلف وجود دارد که می‌تواند به‌نوبه خود توجه گردشگران را به خود جلب کنند، اکثر این مجسمه‌ها توسط مجسمه‌سازان معروف و صاحب نامی همچون لین چادویک، بری فلاناگان، پل کاکس و ... ساخته‌ شده‌اند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لحظه اخر تور ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد

پاشینیان با گروهی از ساکنان یک روستای مرزی در شمال ارمنستان دیدار کرد که محل اصلی اعتراضات علیه تصمیم او برای واگذاری منطقه به جمهوری آذربایجان است.

به گزارش ایسنا، دفتر نخست وزیری ارمنستان در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار نیکول پاشینیان، نخست وزیر با شهردار و جمعی از ساکنان روستای «کرانتس» نوشت: «نخست وزیر روند جاری را به تفصیل ارائه و تاکید کرد که دولت از همه مشکلات مطلع است.»

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پاشینیان و سایر مقامات حاضر در جلسه از روستاییان خواستند کارهای میدانی را آغاز کنند و از طریق گفت‌وگوهای مشترک راه حلی برای مسائل باقی مانده بیابند.

نمایندگان روستا در حالی که از ساختمان دولت بیرون آمدند، ناراضی به نظر می‌رسیدند و تمایلی به صحبت با مطبوعات نداشتند. برخی از آنها فقط گفتند که از پاشینیان چیز جدیدی نشنیده‌اند.

یک نماینده اپوزیسیون که به طور خصوصی با روستاییان صحبت کرده بود، پس از آن نیز ادعا کرد که پاشینیان «هیچ چیز جدیدی نگفته است».

وی افزود: «روستاییان بدون رضایت جلسه را ترک کردند و بار دیگر اوضاع متشنج شد. مردم می‌دانستند که اوضاع بدتر می‌شود چون هیچیک از درخواست‌ها و پیشنهادهایشان مورد قبول واقع نشد.»

پاشینیان همچنین اعتراف کرد که حتی واگذاری اراضی به باکو ضامن امنیت این روستا و مناطق همجوارش نیست.

روستای کرانتس یکی از چهار روستای تاووش در مجاورت مناطق مرزی است که قرار است به عنوان بخشی از آنچه ایروان آغاز تعیین مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌نامد به باکو واگذار شود. صدها نفر از روستاییان به همراه سایر ساکنان تاووش و سایر مناطق ارمنستان از ۲۰ آوریل یک بخش محلی از یک بزرگراه کلیدی ملی را مسدود کرده‌اند. برخی از آنها روز جمعه با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

مردم از جمله سیاستمداران و فعالان اپوزیسیون، در چند روز گذشته به نشان همبستگی خود با معترضان این روستا به رهبری اسقف «باگرات گالستانیان»، رئیس اسقف نشین تاووش برای مدت کوتاهی راه‌ها را در ایروان و سایر نقاط کشور مسدود کردند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • فیلم| چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان