Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:33:44 GMT

تامین مالی جمعی، راهی برای تحقق اهداف متعالی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۵۰۶۴

تامین مالی جمعی، راهی برای تحقق اهداف متعالی

از گذشته‌های دور همواره افراد زیادی به منظور اهداف انسان دوستانه دور هم جمع ‌شده‌اند و برای شروع یک فعالیت جمعی، هر آنچه در توان داشته‌اند، چه مادی و چه معنوی، به کار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مانیار، در شرایط مختلف هدف متفاوت بوده و یکی از مهم‌ترین مسئله‌های تعیین کننده برای محقق شدن یک هدف، حضور فعال داوطلبین آن عرصه به شمار می‌رفته‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه روش‌های حمایت مالی دگرگون شده؛ به صورتی که حتی می‌توانید افرادی را بیابید که به کمک شما نیاز دارند با اینکه شما آن‌ها را نمی‌شناسید و کسی از اطرافیان شما نیز شناختی از این افراد ندارد. زیرساخت‌های تامین مالی جمعی، یکی از روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا در پروژه‌های بزرگ و کوچک همکاری داشته باشید. این پلتفرم‌ها می‌توانند پروژه‌هایی را پیشنهاد دهند تا شما و افراد زیادی در آن بستر، به طور آنلاین و از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، مشارکت داشته باشید. پروژه می‌تواند حمایت از فردی بیمار که برای درمان به حمایت مالی من و شما نیاز دارد، باشد یا یک هدف‌گذاری واحد برای گسترش و بهبود شرایط آموزشی در یک منطقه‌ی محروم.

شانس مشارکت برای همه

اساس جمع‌آوری هزینه، توسط پلتفرم‌های تامین مالی جمعی، برای اهداف متفاوت به خصوص اهداف انسان دوستانه مانند ساختن مدرسه یا تجهیز یک آزمایشگاه تحقیقاتی، مشارکت تعداد زیادی از افراد حتی با اهدای مبالغ ناچیز، می‌باشد. افراد برای مشارکت مجبور نیستند مبلغ زیادی اهدا کنند و با هر توان مالی قادر خواهند بود تا در کمپین‌های گوناگون نقش بسزایی داشته باشند.

تامین مالی با رویکرد علمی و نتایج آن

تامین مالی برای افرادی که دریافت کننده‌ی مبلغ هستند می‌تواند فوایدی نیز به همراه داشته باشد. تصور کنید برای به ثمر رسیدن هدفی در حوزه‌ی علم و فناوری، فردی اقدام به جمع‌آوری هزینه جهت تامین مخارج به عمل درآوردن پروژه‌ی مورد نظر خود، می‌کند. در این بین می‌تواند صرفا کمک بلاعوض به عنوان حمایت مالی دریافت کند یا مشارکت‌کنندگان را در پروژه و سود احتمالی شریک کند. هر کدام از روش‌های تامین مالی را که انتخاب کند، در فرایند تامین سرمایه احتمالا با افراد زیادی آشنا خواهد شد که ممکن است وی را در مراحل بعدی پروژه همراهی کنند. علاوه بر سرمایه‌گذاران در حوزه علم و دانش، ممکن است افراد توانمند و نام آشنا از میان دانشمندان نیز پا به عرصه بگذارند و در زمینه حمایت‌های معنوی پیش قدم شوند.  ارتباطات گسترده با افراد مرتبط با زمینه‌ی کاری شخص، آغازکننده‌ی پیشرفت در حوزه‌ی علم و فناوری در سطح ملی و بین‌المللی خواهد شد. بنیاد علمی فناوری مصطفی (ص) به عنوان فعال در عرصه‌ی دانش با برگزاری مراسم اهدای جایزه‌ی مصطفی(ص)، در این راستا فعالیت‌های مهمی با هدف ظرفیت افزایی ارائه می‌کند که در ادامه توضیح بیشتری داده خواهد شد.

چرا بنیاد علمی فناوری مصطفی(ص)؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی در سطح بین‌المللی، قطعا دانشمندان مسلمان بسیاری نیز در همه کشورهای جهان نقش مؤثر در پیشرفت علم و فنّاوری بر عهده‌ دارند که ممکن است به صورت خاص و به عنوان یک مسلمان از آن‌ها تجلیل نشده باشد. از این رو بنیاد علمی فناوری مصطفی(ص) با تکیه بر افراد فعال در حوزه‌ی علم و دانش، با برقراری ارتباط بین مراکز علمی و محققان و تقویت ارتباطات منطقه‌ای بین کشورهای اسلامی قصد دارد به رشد علمی سرعت و شتاب بیشتری ببخشد و با برگزاری کمپین‌ها و مراسمی، در این حوزه گام بردارد. با این دیدگاه، به هدف معرفی دانشمندان جهان اسلام و قدردانی از خدمات علمی آن‌ها و همچنین تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان مسلمان به الگو قراردادن این چهره‌ها، امسال نیز شاهد سومین دوره‌ی اعطای جایزه مصطفی(ص) بودیم.

ششمین نشست تبادل تجربیات علم وفناوری(step)

بنیاد علمی فناوری مصطفی(ص) پیش از برگزاری دوره‌ نخست جایزه مصطفی، طراحی بستری به منظور تحقق اهداف جایزه مصطفی در ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای اسلامی در این بنیاد را در دستور کار قرار داد که منجر به ارائه‌ پلتفرمی شد که به عنوان «نشست تبادل تجربیات علم و فناوری کشورهای اسلامی» و یا  «Science and Technology Exchange Program in Islamic Countries» و به اختصار STEP شهرت یافت. این نشست در ششمین دوره‌ی خود در ۱۸ آبان سال جاری برگزار شد.

تامین مالی جمعی در راستای اعطای جایزه مصطفی(ص)

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی(ص) در این خصوص توضیح داده که با شکل­‌گیری بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و صندوق سرمایه‌گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص)، خیرین، مشارکت خوبی در تامین مالی جایزه داشته‌اند و امسال نیز مانند دو دوره گذشته از همین حوزه تامین مالی شده و دولت نقشی در تامین آن ندارد. بیش از ۱۷۰ نفر در این امر مشارکت کرده و در جمع ۱۱۰ میلیارد ریال در دو سال گذشته تامین مالی در صندوق داشته‌ایم که مجموع وجوه صندوق به ۳۹۰ میلیارد ریال رسیده است. البته همه این میزان به صورت تامین مالی نبوده بلکه قرض­ الحسنه یا هبه نیز بوده است.

سومین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص)، دوشنبه (۲۰ آبان) در تالار وحدت با مهمانانی از ۳۰ کشور جهان و ۱۰۰ مدعو علمی و دانشگاهی و مراسم افتتاحیه هفته جایزه مصطفی(ص) روز شنبه (۱۸ آبان) در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شده است.

نقش مانیار در به تحقق پیوستن اهداف بنیاد

 مانیار مفتخر است که به عنوان ارائه دهنده‌ی سرویس‌های پرداختی با این مجموعه همکاری لازم را به عمل آورد و زیرساخت‌های مورد نیاز را برای این مهم، فراهم کند. شرکت‌کنندگان در رویداد می‌توانند با اهدای وجه موردنظر از درگاه پرداخت واسط مانیار، راه را برای رسیدن بنیاد مصطفی(ص) به اهدافش هموار سازند تا در این راستا سهم خود را به جامعه‌ی بزرگ مسلمانان ادا کرده باشند. بدین منظور با اسکن QR code کد و تکمیل اطلاعات فردی وارد درگاه پرداخت بانکی می‌شوند و پرداخت را تکمیل می‌نمایند. در نهایت امر، خیرین لوحی به عنوان نشان خادم المصطفی (ص) دریافت خواهند کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درگاه پرداخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی این موضوع برگزار شد.

سید محمدرضا مدرسی بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد و گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

وی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد که با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در دلفان
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی