Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@09:22:16 GMT

سرویس‌های مدارس سهمیه بنزین دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۵۶۰۷

سرویس‌های مدارس سهمیه بنزین دریافت می‌کنند

تمهیداتی انجام‌ شده است که سهمیه سوخت به رانندگان سرویس مدارس متناسب با مسافتی که طی می‌کنند و مصرفی که دارند اختصاص پیدا کند، قطعاً این سهمیه از روز شروع سهمیه‌بندی به افرادی که مربوط می‌شود تعلق خواهد گرفت.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه دومین همایش هویت کودکان ایرانی اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تأمین سوخت موردنیاز سرویس مدارس به وزارت نفت، وزارت کشور و ستاد سوخت و سازمان برنامه منعکس‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمهیداتی انجام‌ شده است که سهمیه سوخت به رانندگان سرویس مدارس متناسب با مسافتی که طی می‌کنند و مصرفی که دارند اختصاص پیدا می‌کند، قطعاً این سهمیه از روز شروع سهمیه‌بندی به افرادی که مربوط می‌شود تعلق خواهد گرفت.

حاجی میرزایی با اشاره به سند تحول بنیادین تأکید کرد: سند تحول تدوین‌ شده و شش زیر نظام برای آن پیش‌بینی و تصویب‌ شده است، تحولاتی که باید در حوزه تعلیم و تربیت کشور اتفاق بیفتد در این شش زیر نظام صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: برای هر یک از این زیر نظام‌ها مسئولی مشخص‌ شده است که تلاش می‌کنند در هر یک از حوزه‌های مدیریت راهبری، تأمین منابع انسانی، منابع مالی، سنجش و ارزیابی، برنامه درسی، فضا و تجهیزات تحولات لازم را پیش بینی کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: در حوزه سند تحول دوره‌های آموزشی متفاوتی برای مدیران و همکاران در سال‌های گذشته برگزار شده است، همچنان به نظر می‌رسد که ما برای تحقق آن نیازمند گام‌های جدی‌تری هستیم، باید هدف‌گذاری دقیق‌تر شود و مشخص کنیم که محصول نهایی سند به‌عنوان انتهایی‌ترین مسیر تعلیم و تربیت در مدرسه چیست و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان تأکید کرد: مجلس و دولت با اجرای طرح رتبه‌بندی مخالف نیست و طی چند هفته آینده این طرح تصویب خواهد شد اما زمان اعمال ضرایب از ابتدای مهر ۹۹ خواهد بود.

 

تاثیر منفی انگ زدن بر روان دانش‌آموزان

خانواده‌ها اصلی‌ترین رکن شکل‌گیری هویت کودکان هستند و باید بررسی شود که خانواده‌ها چقدر آماده این مأموریت هستند و به خانواده‌ها در شکل‌گیری درست هویت کودکان آموزش دهیم.

محسن حاجی‌میرزایی در دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی، با اشاره به اینکه نهاد گسترده آموزش‌وپرورش باید از آموزه‌های دینی بهره گیرد تا بتواند در تعلیم و تربیت موفق باشد، اظهارکرد: هویت از موضوعات اساسی در آموزش‌وپرورش است که باید درک درستی از جایگاه آن داشته باشیم تا بتوانیم سند تحول و نظام بنیادین را پیاده کنیم.

 

 

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه در ساختن یک جامعه بالنده و باشکوه با اتکا به مردمانی باورمند باید بتوانیم ارزش‌های اسلامی را حفظ و پیاده کنیم، گفت: انقلاب اسلامی درصدد احیای تمدن اسلامی و تعالی میهن است و عزت و سربلندی مردم را هدف قرار داده است و برای ساختن کشور باید فرهنگ ایرانی اسلامی را محورکار قرار دهیم تا به هدف برسیم.

وی افزود: در جامعه ما فرهنگ استکبارستیزی تبلیغ می‌شود و حمایت از مظلومان سرلوحه کار است و اقدامات زیادی برای دستیابی به این هدف مانند ساخت پل و کارخانه انجام ‌شده است اما سنگ بنا و نقطه آغازین و بنیادین این اهداف به میزان یادگیری جامعه بستگی دارد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برای اطمینان از دست‌یافتنی بودن این اهداف، باید روی یادگیری تمرکز شود، اظهارکرد: توانمندی در تکنولوژی رابطه انسان و طبیعت را بهتر کرد اما کیفیت نهادها بستگی به کیفیت یادگیری دارد و ما باید به تعلیم و تربیت و یادگیری در سنین کودکی اهمیت بیشتری دهیم.

وی گفت: ارزیابی موفقیت کشورها براساس ساماندهی مناسبات اجتماعی و یادگیری است و نظام آموزشی در تنظیم روابط انسان، طبیعت و بهبود مناسبات اجتماعی و کارآمد کردن نهادها نقش‌آفرین است.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان این پرسش که نظام آموزشی چگونه می‌تواند کارآمدی نهادها را محقق کند، تصریح کرد: هویت یکی از محصولاتی است که در پرتو جامعه و یادگیری شکل می‌گیرد.

وی بابیان اینکه تمایز در کیفیت دیدن، شنیدن و درک کردن وجود دارد و تمایز انسان‌ها در این تفاوت‌ها است که هویت را شکل می‌دهد، گفت: هویت یک شناسه و وجه تمایز و نتیجه یادگیری و محصول تعامل با جامعه است و با شناسنامه فرق دارد، این‌که چه تلقی از خودداریم اهمیت دارد و نظام تعلیم و تربیت و معلمان در شکل‌گیری هویت نقش مهمی دارند.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه سرزنش و انگ و برچسب زدن تأثیر زیادی در روح و روان دانش آموزان دارد و باید مراقب باشیم تا این مسائل در دوره پیش‌دبستانی ریشه نگیرد، گفت: هویت واقعی بیانگر آموزه‌ها و یادگیری‌ها است، رسالت ما مداخله برای ساماندهی بهتر ادراکات است تا دانش آموزان بهتر ببینند، درست بشنوند و درست درک کنند که این نقطه آغاز تحول است.

حاجی میرزایی کیفیت یادگیری و مداخلات سنجیده را در هویت و تعالیم دینی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: باید انجام مطالعات بین‌المللی در دوره پیش‌دبستانی را با جدیت بیشتری پیگیری کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، وی تصریح کرد: ۸۵ درصد ظرفیت ذهنی کودکان در سن زیر پنج‌سالگی تحقق پیدا می‌کند و خانواده‌ها اصلی‌ترین رکن شکل‌گیری هویت کودکان هستند و باید بررسی شود که خانواده‌ها چقدرآماده این مأموریت هستند و به خانواده‌ها درشکل‌گیری درست هویت کودکان آموزش دهیم.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه باید خانواده‌ها از روز نخست تولد مراقب تربیت فرزندان باشند، گفت: در دوره پیش‌دبستانی از وضعیت مطلوب فاصله ‌داریم که باید جبران شود.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت در دوره پیش‌دبستانی باید مبتنی بر نمایش، نشاط و شادابی باشد و کوچک‌ترین اهمالی را در این بخش نمی‌پذیریم، اظهارکرد: خط قرمز ما رعایت استاندارد آموزشی در پیش‌دبستانی است و باید بانشاط‌ ترین نیروها و بهترین برنامه‌ها در این دوره باشند و این همایش ادای دین به تمدن اسلامی، انقلاب، ایران، آرمان‌ها و اهداف شهدا است.

حاجی میرزایی در پایان خطاب به معلمان گفت: گوهر نابی در دستان معلمان است و عرصه خدمتی دارید که جاودانگی دارد لذا باید خود را تجهیز کرده و وارد این عرصه شوید.

وزیرآموزش‌وپرورش در ادامه برنامه از تمبر همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی رونمایی کرد.

شایان‌ذکر است، اولین همایش هویت کودکان ایران اسلامی سال گذشته به میزبانی استان یزد برگزار شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رتبه اول کشوری را دارد.

علی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت روز معلم با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار همکار در حوزه تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۲۲۷ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وقتی به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود به جایگاه تعلیم و تربیت نیز احترام گذاشته می‌شود، افزود: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را اداره نوسازی در استان تحویل داده است که آمار بی‌سابقه‌ای طی سالیان متمادی است، ادامه داد: برخی مدارس قدیمی و نیازمند به تخریب و بازسازی در استان وجود دارد که این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با اشاره به جذب ۱۴۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال‌جاری، ابراز کرد: با قانون رتبه‌بندی تعداد مقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است. در این راستا ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه ثبت کرده‌اند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی موارد بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای را به حال خود رها نکرده‌ایم و ۸ ملک شهری برای مولدسازی در قالب تهاتر و فروش و ‌... معرفی شده و منتظر ابلاغ از طرف تهران هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ورودی و خروجی نیروهای آموزش‌وپرورش به طور مدوام در حال تغییر است، افزود: امسال ردیف اختصاص داده برای استان زنجان مطابق خروج و بازنشستگی و احصای نیاز ۱۴۰۰ نفر است که از این تعداد اصولا ۷۶ درصد ردیف‌ها پر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در اوایل سال ورود مدارس شبانه‌روزی ۷۰ درصدی شهری و ۳۰ درصد روستایی بود، تصریح کرد: اینجا مسئله عدالت آموزشی مطرح است، امسال در نظر داریم ۶۰ درصد دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی شبانه‌روزی از قشر روستایی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل