Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، لیدا زرگینی کارشناس مسؤول سلامت جمعیّت و خانواده مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: در طرح خدمات نوین سلامت، همه زنان و مردان گروه سنی ۳۰ تا ۵۹ ساله می‌توانند برای دریافت خدمت، به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرگینی افزود: این گروه سنی، یکی از گروه‌های مهم در رویکرد نظام سلامت است و ۲۴۰ هزار و ۳۹۶ فرد در این گروه سنی در شهرستان قزوین زندگی می‌کنند.

زرگینی اضافه کرد: افراد بالای ۴۰ سال در این طرح از نظر سکته‌های قلبی و مغزی، خطرسنجی شده و در رابطه با بهبود شیوه زندگی در دوران میانسالی، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

به گفته او، چهره سلامت و بیماری در این گروه سنی، متفاوت از سایر گروه هاست و مداخله برای کاهش بار بیماری‌ها در آن، به سادگیِ کنترل بیماری‌های واگیردار نیست چرا که به مسایل فرهنگی، اجتماعی و سبک زندگی بستگی دارد.

کارشناس واحد سلامت جمعیّت و خانواده مرکز بهداشت شهرستان قزوین هم گفت: بررسی سلامت روان از دیگر خدمات ارائه شده در مراکز خدمات جامع سلامت است که طی آن، شرایط روان شناختی و استرس، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز، به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شود.

به گفته مریم جوادی، خدمات نوین سلامت میانسالان برای مردان و زنان شامل مراقبت از نظر تن سنجی و ارزیابی الگوی تغذیه، فعالیت بدنی، استعمال دخانیات (مواد و الکل) و خطرسنجی است.

او اضافه کرد: برای بانوان خدماتی مانند غربالگری سرطان سینه و دهانه رحم نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

خدمات نوین سلامت برای همه افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله در شهرستان قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت شهرستان خانمیرزا گفت: این گروه جهادی خدمات پزشکی رایگان به مناطق محروم روستایی و کم برخوردار روستای فارسون بخش ارمند ارائه دادند.
موسوی افزود: معاینه رایگان پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات دارویی و مشاوره روانشناسی و پرستاری با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان به اهالی این روستا ارائه شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»