Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@20:31:51 GMT

صدور گواهی عدم امکان سازش در طلاق صوری منتفی است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۶۵۲۶

صراط:

اداره کل حقوقی قوه قضاییه در نظریه‌­ای مشورتی اعلام کرد: در صورتی که زوجین برای استفاده از برخی مزایا برای همسر مطلقه، برای طلاق صوری اقدام کنند، در صورت احراز عدم اختلاف زوجین، ارجاع موضوع به مرکز مشاوره خانواده وفق ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب۱۳۹۱و صدور «گواهی عدم امکان سازش» منتفی است.
متن استعلام صورت گرفته و پاسخ به آن به شرح زیر است:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی قوه قضاییه «پرسش: چنانچه زوجین متقاضی طلاق توافقی در جلسه دادرسی دادگاه بدوی اعلام نمایند قصد طلاق و جدایی نداشته و مقصود آنها استفاده از امتیاز صدور گواهی عدم امکان سازش برای دریافت حقوق و مستمری پدر متوفای زوجه است آیا صدور گواهی عدم امکان سازش امکان پذیر است؟ رأی دادگاه در این خصوص چیست؟

پاسخ: با عنایت به ماده ۲۴ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱و مواد مرتبط بعدی صدور گواهی عدم امکان سازش فرع بر وجود اختلاف و قصد جدایی زوجین یا خواهان است، بنابراین در فرض سوال که بر اساس اظهارات زوجین برای دادگاه احراز شده است که زوجین با یکدیگر اختلافی نداشته و قصد جدایی ندارند و هدف آنان طلاق صوری به منظور استفاده از برخی مزایای پیش بینی شده برای همسر مطلقه است، به نظر می‌رسد به لحاظ انتفاء اختلاف، ارجاع موضوع به مرکز مشاوره خانواده وفق ماده ۲۵ یادشده و در نهایت صدور گواهی عدم امکان سازش منتفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخگویی به استعلام­های حقوقی قضات و تمامی مراجع رسمی کشور در قالب نظریه‌­های مشورتی از جمله وظایف اداره کل حقوقی قوه قضاییه است. این مرجع تمامی سوالات حقوقی­ را که به علت اجمال و ابهام قوانین و مقررات در زمینه­‌های گوناگون از سوی قضات سراسر کشور، وزارتخانه­‌ها، ادارات و موسسات دولتی یا عمومی مطرح می‌­شود پاسخ می‌­دهد. نظریه‌­های مشورتی هر چند لازم الاتباع نیستند؛ اما جنبه کاربردی داشته و به خصوص در ایجاد رویه عملی واحد در دادسراها و دادگاه­‌ها از نقش بسزایی برخوردارند.»

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: طلاق صوری صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف‌ایندیا، عمران‌خان، نخست وزیر پیشین پاکستان که هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد، گفته است که آمادگی دارد تا ۹ سال دیگر در حبس بماند اما هرگز با کسانی که به گفته وی کشورش را «به بند کشیده‌اند» سازش و توافق نکند.

عمران‌خان در پیامی که حزب تحریک انصاف پاکستان به مناسبت بیست‌وهشتمین سالروز تاسیس این حزب، آن را منتشر کرد، نوشت: بدترین دیکتاتوری بر کشور تحمیل شده که پایه ویرانی اقتصادی، حاکمیت دولت، دموکراسی و دستگاه قضایی را بنا نهاده است.

وی افزود: پیامم به ملت این است که من برای آزادی حقیقی ازخودگذشتگی خواهم کرد اما هرگز بر سر آزادی خود یا کشورم حاضر معامله نخواهم کرد.

عمران خان تاکید کرد: در ۹ ماه گذشته به اتهامات کذب و ساختگی در زندان بوده‌ام اما اگر لازم باشد ۹ سال یا بیشتر در زندان خواهم ماند و هرگز با کسانی که کشورم را به بردگی گرفته‌اند، سازش نخواهم کرد.

سیاستمدار ۷۱ ساله پاکستانی پس از آنکه در آوریل ۲۰۲۲ از اخذ رای اعتماد ناکام ماند، عزل شد و از آن زمان تاکنون در چهار فقره پرونده محکوم و حزب متبوع او نیز پس از درگیری با ارتش قدرتمند پاکستان، با سرکوب مواجه شده است.

کد خبر 6089836

دیگر خبرها

  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • انتقال آلفونسو دیویس به رئال مادرید منتفی خواهد شد؟
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است