Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،این همایش ملی را اتاق بازرگانی تبریز به منظور هم اندیشی، همگرائی و هم افزایی در حذف قوانین و مقررات بازدارنده و تدوین و تصویب و قوانین تسهیل کننده مبادلات تجاری و توسعه صادرات با محوریت راهکار‌های بهبود فضای کسب و کار برای رونق تولید و توسعه صادرات و حضور در بازار‌های جهانی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونس ژائلهرئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این همایش برای اولین بار از روسای اتاق‌های بازرگانی کشور‌های همسایه نیز دعوت شده است افزود: حضور فعال ۵ اتاق بازرگانی کشور‌های همسایه می‌تواند توانمندی تبریز را به صورت بین المللی و منطقه‌ای معرفی کند.

 او روسای اتاق‌های بازرگانی پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان و عراق را مهمانان ویژه این همایش عنوان کرد و افزود: از روسای اتاق‌های بازرگانی کشور‌های اوراسیا هم برای شرکت در این همایش دعوت کرده ایم.

او با اشاره به روند روبه رشد صادرات آذربایجان شرقی گفت: صادرات غیر نفتی استان امسال ۵۰ درصد از لحاظ ارزش و ۹۷ درصد از نظر حجمی افزایش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز  پیش بینی صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی را تا پایان امسال ۳ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: اغلب واردات این استان هم صرف واردات مواد اولیه و ماشین آلات می‌شود که منجر به تولید، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

برگزاری همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور ۲۹ آبان در شهر تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات تولید اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان

اجلاس دو روزه اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان با صدور بیانیه و تصویب توافقنامه‌ای از سوی نمایندگان بیش از ۲۰ کشور حاضر در این اجلاس به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در پایان این اجلاس از تابلو نقاشی هنرمند اصفهانی استاد رضا بدرالسماء رونمایی کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیاACDهستند.

کد خبر 749517

دیگر خبرها

  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد