Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس شورای شهر کرمانشاه از میزبانی کرمانشاه برای برگزاری شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استانها در روزهای هفتم و هشتم آذر امسال خبر داد.

غلامرضا امیری اظهار کرد: این مراسم با حضور رئیس شورایعالی استانها و رئیس شورای شهر تهران، روسای شورای استانها و روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها (اعضای مجمع) و مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری یادآور شد: طی ۱۵ سال گذشته تاکنون شصت و سه جلسه مجمع مشورتی رؤسای کلانشهرها و مراکز استانها در شهرهای مختلف کشور برگزار شده و امسال کرمانشاه برای اولین بار میزبان این اجلاس خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه، بیان موضوعات مهم کلان و محلی، انتقال و تبادل تجربیات شوراها و مدیریت شهری و پیگیری انجام تعهدات سایر نهادها در قبال حوزه مدیریت شهری را از جمله محورهای این اجلاس عنوان کرد.

وی افزود: همچنین از دیگر مباحث مورد بحث در این اجلاس دو موضوع تحقق حقوق شهروندی در کلانشهرها و مراکز استانها و  تعامل شوراها و شهرداری‌ها می‌باشد که دو گزارش تخصصی در این زمینه توسط دبیرخانه مجمع تهیه شده است.

امیری گفت: در این اجلاس در کنار نشست عمومی، در چهار کمیسیون عمران و شهرسازی، کمیسیون حقوقی و اقتصادی، کمیسیون فرهنگی و شهر هوشمند و کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و محیط زیست، نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در راستای افزایش فرصت‌های همکاری و کاهش چالش‌های شهرهای مراکز استانها و کلانشهرها  و هم افزایی و تعامل بیش از پیش مجمع مشورتی با نهادهای موثر اجرائی موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نایب رئیس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استانها تصریح کرد: انتظار می رود با توجه به جایگاه شوراها و حضور شخصیت‌های کشوری و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای کشور در این اجلاس از این فرصت برای آشنایی و معرفی قابلیت‌های کرمانشاه از لحاظ سرمایه گذاری، گردشگری و فرهنگی استفاده کرده و همه برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس مهم تلاش کنند.

امیری یادآور شد: خوشبختانه مدیریت ارشد استان و معاونین استانداری نیز بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن این اجلاس تاکید دارند، چرا که این اجلاس و حضور شخصیت های مختلف در استان می تواند آبرو و اعتبار  و وجه خاصی برای کرمانشاه به دنبال داشته باشد و در این راستا این انتظار هست که همه نهادها به ویژه شهرداری و استانداری و رسانه‌ها در راستای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس  شورای شهر کرمانشاه را یاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر كرمانشاه رییس شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کشانی پیش از ظهر دوشنبه در آئین گشایش دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفت‌وگو بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف محقق می‌شود.

وی اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌هاست مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

وی ادامه داد: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

کشانی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفت‌وگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نشست رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگردها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم.

کشانی با بیان اینکه در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌عنوان سند نهایی منتشر خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تلاش‌های وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و حضور مهمانان خارجی تقدیر کرد.

به گزارش مهر مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 6092009

دیگر خبرها

  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا با تصویب معاهده اصفهان پایان یافت
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها