Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@03:08:10 GMT

اقدام تازه گانتس نتانیاهو را عصبانی کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۷۱۴۷

اقدام تازه گانتس نتانیاهو را عصبانی کرد

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "فلسطین الیوم"، نتانیاهو تلاش می‌کند تا جایی که می‌تواند تمامی اعضا و نمایندگان کنست از حزب لیکود را علیه رهبر حزب آبی و سفید بسیج کند و مانع از تشکیل دولت ائتلافی با حمایت از فهرست مشترک احزاب عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی شود.

فهرست مشترک احزاب عرب که شامل ائتلاف چهار حزب قدرتمند "جبهه دموکراتیک برای صلح و مساوات (هدش) "، "تجمع دموکراتیک ملی (بلد) "، "فهرست اعراب متحد" و "جنبش عربی تغییر (تعال) " است، در انتخابات اخیر کنست توانست ۱۳ کرسی از ۱۲۰ کرسی را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر حزب لیکود در گفت و گوی تلفنی با وزرا و اعضای کنست گفت، شواهد موجود نشان می‌دهد، گانتس درصدد تشکیل دولت اقلیت با همکاری فهرست مشترک احزاب عرب است.

نتانیاهو نسبت به حضور احزاب مشترک عرب در کابینه هشدار داد و از تمامی وزیران و اعضای لیکود خواست که به صورت گسترده با این اقدام گانتس مخالفت کنند.

وی بار دیگر به وزیران کابینه و اعضای لیکود گفت: برگزاری سومین انتخابات (زودهنگام) یک گزینه فاجعه آمیز است، اما فاجعه آمیزتر از آن تشکیل کابینه اقلیت با حمایت احزاب عرب است.

یکی از نگرانی های نتانیاهو  این است که در صورت نخست وزیری گانتس،  وی به خاطر پرونده‌های فساد، بار دیگر محاکمه و روانه زندان شود.

نتانیاهو در چهار پرونده فساد شامل عناوین "۱۰۰۰"، "۲۰۰۰"، "۳۰۰۰"، "۴۰۰۰" متهم به دریافت رشوه، سوء استفاده از قدرت و خیانت است.

این درحالی است که برخی اخبار غیر رسمی حکایت از آن دارد که گانتس و "آویگدور لیبرمن" رهبر حزب "یسرائیل بیتنو" (اسرائیل خانه ماست) در خصوص تشکیل کابینه ائتلافی و جلوگیری از برگزاری سومین انتخابات زودهنگام در سال جاری میلادی توافق کردند.

یک هفته پیش بود که نمایندگان این دو حزب به توافق اولیه برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی دست یافته بودند.

گانتس با ائتلاف حزب لیبرمن نیز نمی‌تواند تشکیل کابینه دهد، چرا که شمار کرسی‌های دو حزب تنها به ۴۱ کرسی خواهد رسید، درحالی که تشکیل کابینه نیازمند آن است که حزب پیروز ۶۱ کرسی یعنی نصف به اضافه یک را به دست آورد، به همین دلیل دست به دامان احزاب مشترک عرب شده است.

در بیست و دومین انتخابات کنست که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شد، ائتلاف "آبی و سفید" به رهبری گانتس، ۳۳ کرسی را کسب کرد و حزب یسرائیل بیتنو  هشت کرسی را به دست آورد.

گانتس چهار روز دیگر فرصت دارد تا دولت ائتلافی با دیگر احزاب را تشکیل دهد، وی اول آبان ماه و پس از شکست دوباره نتانیاهو در تشکیل کابینه، از سوی "رووین ریولین" رئیس رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شد.

در صورت ناکامی گانتس برای همراه کردن دیگر احزاب در تشکیل کابینه، باید  برای سومین بار در سال جاری میلادی، انتخابات زودهنگام برگزار شود.

310311

کد خبر 1321895

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو بنی گانتس رژیم صهیونیستی اسرائیل بنزین سهمیه بندی بنزین بارش برف باران تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا مارک ویلموتس استان کردستان افزایش قیمت دونالد ترامپ کاریکاتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران ناتمام تل‌آویو

  فارغ از آن، سخنان بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دیگر منابع این رژیم بیانگر عمق این شکست سنگین برای تل‌آویو است. باید این حقیقت را مد نظر قرار داد که رژیم صهیونیستی اکنون در احاطه بحران‌های گوناگون قرار دارد. از یک سو بحران‌های میدانی و نظامی- امنیتی ناشی از شکست در جنگ غزه خود را عیان ساخته‌اند. نتانیاهو هم اکنون به بازیگری تبدیل شده که نماد شکست صهیونیست‌ها در یک جنگ نامتقارن است. نخست وزیر رژیم اشغالگر‌ در هفته‌های نخست نبرد، مدعی تسلط کامل بر میدان و نابودی حماس در مدت زمانی بسیار اندک بود اما اکنون نه فقط این اتفاق رخ نداده، بلکه بر تعداد تلفات صهیونیست‌ها در جنگ افزوده شده است. برخی منابع صهیونیستی می‌گویند تعداد نظامیان کشته شده، مجروح و مفقودشده در جنگ غزه به مراتب نسبت به آنچه ادعا می‌شود، بیشتر است. ضمن آن‌که شکست صهیونیست‌ها در اشغال غزه، اختلافات لجستیک را میان فرماندهان نظامی و امنیتی افزایش داده و حتی کابینه این رژیم را نیز دچار دودستگی کرده است. در اراضی اشغالی، همه منتقدان و حتی طرفداران کابینه نتانیاهو متفق‌القول هستند که قدرت پیش‌بینی عملیات طوفان الاقصی را نداشته‌اند و شکست تاریخی و سختی را در قبال آن پذیرفته‌اند. در واکنش به این شکست، صهیونیست‌ها حمله همه‌جانبه به نوار غزه را در دستور کار قرار داده و از اقداماتی مانند بمباران بیمارستان المعمدانی نیز فروگذار نکرده‌اند اما در ماورای این تحرکات وحشیانه و دیوانه‌وار، تل‌آویو شوک‌های دیگری را دریافت کرده که هر یک به تنهایی می‌تواند تبدیل به پاشنه آشیل رژیم صهیونیستی شود. یکی از این موارد، عملیات وعده صادق است که در جریان آن، جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی خود را به رخ دشمن صهیونیستی و حامیان آن کشاند.فراتر از آنچه ذکر شد، صهیونیست‌ها با تبعات اقتصادی ناشی از تسلط انصارا... بر دریای سرخ مواجه هستند و بسیاری از کشورها نیز در صادرات و واردات به اراضی اشغالی‌(‌با توجه به شرایط جاری در جنگ غزه‌) ناچار به تجدید‌نظر شده‌اند. زمانی که همه این وقایع را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، بیش ازپیش متوجه آسیب‌پذیری و شکست رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه می‌شویم. در این میان، آمریکا و متحدان اروپایی رژیم صهیونیستی بیش از پیش نسبت به استمرار روند کنونی، نگران هستند زیرا این مسأله نه فقط منجر به سقوط کابینه نتانیاهو و شکست رسمی این رژیم در جنگ غزه می‌شود، بلکه حرکت کلی رژیم صهیونیستی به سوی زوال و فروپاشی را تسریع می‌کند. قطعا آمریکا و دیگر بازیگرانی که وقیحانه از جنایات تل‌آویو در غزه حمایت می‌کنند، هنوز متوجه عمق فاجعه‌ای که در انتظار رژیم صهیونیستی و آنهاست، نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس