Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:48:41 GMT

۱۰۰ هزار نفر در یزد در معرض ابتلا به دیابت هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۷۱۶۵

۱۰۰ هزار نفر در یزد در معرض ابتلا به دیابت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا آقایی میبدی روز چهارشنبه در نشستی خبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد با موضوع دیابت با اشاره به اینکه آمار بیماران دیابتی یزد از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشته است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ هزار ویزیت در مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت انجام شده و بیماران دیابتی جدید بسیاری شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی این مرکز، مرجعیت علمی، آموزشی و پژوهشی در زمینه دیابت است، افزود: تلاش ما راه اندازی کلینیک دیابت در تمام بیمارستانهای استان یزد است که این طرح اکنون در ۷۰ درصد شهرستانهای استان اجرا شده و این کلینک ها فعال و در حال خدمات دهی هستند.

آقایی میبدی با تاکید بر اینکه برای چهار گروه از مردم برنامه داریم تا برای مراجعه به کلینک ها و مرکز دیابت ترغیب شوند، عنوان کرد: کودکان و نوجوانان دیابتی، زنان مبتلا به دیابت بارداری، افراد در معرض ابتلا به دیابت از جمله این گروه ها هستند.

وی تصریح کرد: ممکن است دیابت بالای ۱۲۶ را نتوانیم درمان کنیم اما باید آن را کنترل کنیم که به قطع پا، کوری چشم و CCU نرسد.

مدیر مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد با اشاره به اینکه کلینیک تمام ایرانی زخم پا با پزشک و پرستار آموزش دیده و متخصص در مرکز تحقیقات و درمان دیابت یزد راه اندازی شده است، افزود: در بسیاری از موارد با پانسمان ۹ هزار تومانی، پایی که پزشک نظر به قطع آن داشته، درمان شده است.

آقایی میبدی همچنین از پیگیری وضعیت بیماران در این مرکز خبر داد و اظهار داشت: دو نیرو در این مرکز کار پیگیری وضعیت بیماران و دعوت آنها به مرکز برای انجام آزمایشات و ویزیت توسط پزشک انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی کمپین «من قول می دهم» خبر داد و یادآور شد: در این کمپین ۱۰ کار ساده ای که می تواند به کاهش ابتلا به دیابت کمک کند، برای مخاطب مطرح می شود که پیش بینی می کنیم اگر هر مخاطب، سه مورد از این اقدامات را انجام دهد، شاهد کاهش پنج درصدی دیابت در یزد باشیم.

آقایی میبدی تاکید کرد: علاقمندان به شرکت در این طرح، کلمه من قول می دهم را به شماره ۳۰۰۰۶۱۵۹ ارسال کنند تا اطلاعات کامل در اختیار آنها قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دیابت به عنوان یک بحران خانوادگی و اجتماعی یاد کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار بیمار دیابتی در استان یزد شناسایی شده اند اما به همین تعداد نیز افراد در معرض ابتلا داریم که تقاضای ما مراجعه این افراد به کلینیک ها دیابت یا مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت است.

آقایی میبدی، افراد دارای اضافه وزن، سابقه فامیلی ابتلا به دیابت، مبتلا به دیابت در دوره بارداری و ... را از جمله افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت معرفی کرد.

کد خبر 4773987

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد محمدرضا آقایی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد بوشهر زلزله یوم الله 13 آبان شهرکرد ایلام گرگان شیراز راهپيمايي 13 آبان تئاتر کودک و نوجوان قزوین هفته وحدت بیرجند خطبه های نماز جمعه سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت

یک متخصص طب ایرانی درباره بیماری دیابت صحبت کرد و گفت: دیابت یک بیماری مزمن و خاموش است که باید در تشخیص و درمان آن تعجیل کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند