Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در این همایشی بیش از ۶۰ دانشمند قزاقستان و کشورهای خارجی، کارمندان موزه حضور داشتند. هدف از برگزاری این همایش بررسی جایگاه آثار خواجه احمد یسوی در هویت معنوی-فرهنگی اقوام ترک زبان است. زیرا میراث یسوی که پایه اصلی جهان معنوی اقوام ترک زبان است، هنوز کاملا مورد مطالعه و ارزیابی قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه میراث یسوی برای شکل گیری ایده‌های ملی جمهوری قزاقستان و قوم قزاق، تقویت استقلال معنوی و اصول همزیستی مسالمت آمیز مردم قزاقستان مهم است. علاوه بر این بررسی و آموزش آثار خواجه احمد یسوی کمک بزرگی برای حفظ اداب و رسوم و تقویت روحیه ملی در فکر و ذهن جوانان است.

این همایش به صورت عمومی و در چند بخش مختلف برگزار شد. احمد یسوی صوفی معروف و بنیانگذار یسویه معروف به پیر ترکستان و حضرت سلطان. زندگی او در هاله‌ای از افسانه پنهان مانده‌ است و حتی مکتوبات پیرامون زندگی وی نیز از این افسانه‌ها در امان نمانده‌است. محمد فؤاد کوپرولو محقق معروف ترک دربارهٔ زندگی و آثارش تحقیقات مفصل و پر دامنه‌ای انجام داده‌ است.

احمد یسوی در روستای اسپیجاب یا سَیرَم قزاقستان امروزی به دنیا آمد. محققان بر این گمانند که او در نیمه‌های قرن پنجم متولد شده‌است. پدر او شیخ ابراهیم از معروف‌ترین مشایخ اسپیجاب بود که با «عایشه خاتون» دختر «موسی شیخ» از خلفای خود ازدواج کرد و از این زن احمد و دختری دیگر متولد شد. خاندان او به محمد حنفیه می‌رسد.

کد خبر 4773335 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: قزاقستان رایزنی فرهنگی میراث فرهنگی هفته کتاب هفته کتاب و کتاب خوانی ترجمه گردشگری کتاب و کتابخوانی ادبیات جهان بازار نشر ادبیات رایزنی فرهنگی جایزه ادبی تازه های نشر نقد کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات ققنوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،عطا حسن‌پور در این باره گفت : این همایش بین‌المللی با موضوع تاب آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود : این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان برگزار می‌شود.
حسن پور تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری لرستان در پایان اظهار داشت : پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را در این خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901666

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟