Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@16:31:47 GMT

ترجمه رمان نویسنده علمی‌تخیلی چینی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۷۹۲۵

ترجمه رمان نویسنده علمی‌تخیلی چینی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، رمان علمی‌تخیلی «سه جرم کیهانی» نوشته سیکسین لیو (سیشین لیو) به‌تازگی با ترجمه شهناز صاعلی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب را در زمره آثار کلاسیکِ ادبیات علمی تخیلی، مانند نوشته‌های آرتور سی کلارک دانسته‌اند که در حکم نقطه‌عطفی در داستانِ علمی تخیلی چینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نسخه اصلی این‌کتاب در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و اولین جلد از سه‌گانه «گذشته زمین» به قلم این‌نویسنده است. سیکسین لیو متولد سال ۱۹۶۳ در چین است.

«سه‌جرم کیهانی» جایزه بهترین رمان جایزه هوگو، جایزه اول رمان علمی‌تخیلی سالانه ردیت و جایزه بهترین رمان سال ۲۰۱۴ انجمن کتابداران آمریکای چینی (سی، ای، ال، ای) را به خود اختصاص داده و نامزد بهترین رمان جوایز نیوبلا، بهترین رمان علمی‌تخیلی جایزه لوکوس، جایزه بزرگداشت جان‌.دبلیو.کمپل و جایزه رمان یپرومتئوس شده است.

ترجمه فارسی این‌کتاب با ۴۱۶صفحه و قیمت ۵۶ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4773519 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ترجمه ادبیات علمی تخیلی هفته کتاب هفته کتاب و کتاب خوانی ترجمه گردشگری کتاب و کتابخوانی ادبیات جهان بازار نشر ادبیات رایزنی فرهنگی جایزه ادبی تازه های نشر نقد کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات ققنوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دفتر یادداشت روزانه یک نویسنده» نوشته فئودور داستایوفسکی با ترجمه ابراهیم یونسی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ سوم رسیده است. این‌کتاب در قالب یک‌مجموعه‌ سه‌جلدی در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسید و سال ۱۴۰۰ نسخه‌های چاپ دومش عرضه شدند.

این‌کتاب، مجموعه‌ای از نوشته‌های داستانی و غیر داستانی داستایوفسکی است و یادداشت‌هایی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی را از این‌نویسنده شامل می‌شود. داستایوفسکی در نوشته‌هایی که در این‌مجموعه چاپ شده‌اند، مسایل سیاسی روز، ماجراهای تبعیدش به سیبری، حوادث روزمره و کتاب‌هایی را که مشغول نگارش آن‌ها بود و همچنین نگاهش به مذهب و جامعه را ثبت و ضبط کرده ‌است.

چاپ سوم این‌مجموعه در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

کد خبر 6092866 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • ترجمه و شرح «فصوص الحکم» به قلم علی شالچیان منتشر می‌شود
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد