Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@13:12:51 GMT

واردات مرغ کلید خورد/ کابوس مرغداران تعبیر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۸۱۹۹

حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه وزارت صمت اعلام کرده است که نیازمند 70 هزار تن مرغ برای تامین ذخایر استراتژیک هستیم،‌ اظهار کرد: این وزارت‌خانه واردات 45 هزار تن مرغ را تصویب کرده است.

وی ادامه داد: تصویب واردات مرغ در حالی است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور امکان تولید 800 هزار تنی مرغ برای صادرات داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله نژاد در پاسخ به این پرسش که وزارت صمت، تولید ناکافی داخلی را دلیل تصویب واردات مرغ عنوان کرده است، گفت: بی‌برنامه‌گی در تولید و عرضه موجب شده بازار مرغ همیشه دچار نوسان و ناهماهنگی باشد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام به صادرات پاک کردن صورت مسئله است، افزود: وزارت صمت همیشه به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کرده‌ است و این موضوع درباره بخش کشاورزی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

اسدالله نژاد خرید مرغ با قیمت مناسب برای تامین ذخایر استراتژیک را راهکار جایگزین واردات دانست.

وی اظهار کرد: اگر شرکت پشتیبانی امور دام کشور اقدام به خرید مرغ مطابق با هزینه تمام شده تولید با در نظرگرفتن درصد مناسبی از سود کند، امکان تامین ذخایر استراتژیک از منابع داخلی و حتی صادرات فراهم می‌شود.

اسدالله نژاد دلیل خودداری مرغداران از تحویل مرغ خود به شرکت پیشتیبانی را قیمت غیرواقعی خرید و قراردادهای غیرمنصفانه عنوان کرد.

اسدالله نژاد از انباشت مرغ در واحدهای مرغداری خبر داد و اظهار کرد: انباشت مرغ در مرغداری‌ها موجب شده در برخی موارد دلالان هر کیلوگرم مرغ را 500 تومان زیر قیمت تمام شده از مرغدار خریداری کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که قیمت خرید مرغ از مرغداران مناسب و قراردادهای شرکت پشتیبانی منصفانه باشد بدون شک آن‌ها تمایل به فروش تولید خود این شرکت دارند.

به گفته وی؛ برای واردات مرغ باکیفیت از منابع قابل اعتماد حداقل 3 ماه زمان نیاز است، این زمان برای سامان دادن به تولید و تامین نیاز ذخایر استراتژیک از منابع داخلی کافی است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با اشاره به انتقال قانون انتزاع به وزارت صمت، افزود: از همان زمان مرغداران کابوس واردات مرغ برای تنظیم بازار با تصمیم وزارت صمت را داشتند که اکنون در حال تعبیر است.

 اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه تصمیم برای واردات به معنی خروج ارز از کشور در شرایط سخت کنونی است، افزود: ما این توان را داریم یک کشور صادرکننده و ارزآور در بازار صادراتی مرغ باشیم، اما با تصمیم برای واردات خروج ارز از جیب کشور را انتخاب کرده‌ایم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز بخش کشاورزی تنظیم بازار قانون واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

امتداد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به جایگاه وزین بیمه دی در صنعت بیمه کشور، گفت: برای پیشرفت و ارتقای ضریب نفوذ بیمه در کشور باید برنامه قابل اندازه گیری و نقشه راه داشت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اسماعیل قزل سفلی در اجلاس سراسری مدیران بیمه دی، با عنوان”جهش فروش و یکپارچگی سازمانی” که روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مدیرعامل، معاونین و اعضاء هیات مدیره در شهر شیراز آغاز به کار کرد، با اشاره به اینکه بیمه دی در صنعت بیمه کشور جایگاه مناسبی پیدا کرده، گفت: با نگاه به برنامه هفتم توسعه و جهشی که قرار است در صنعت بیمه به وجود بیاید، جایگاه بیمه دی وزین خواهد بود، زیرا مدیران این شرکت در سطوح مختلف دارای انگیزه و برنامه اند که این موضوع این شرکت را منسجم تر خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به پیشرفت بیمه دی در ماه های اخیر گفت: کوتاه شدن پرداخت معوقات، کاهش زمان پرداخت مطالبات جامعه هدف به کمتر از دو ماه، گسترش پوشش بیمه ای از حیث انعقاد قرارداد با بیمارستان ها و مراکز درمانی و سهم بالای بیمه دی در قراردادهای بیمه تکمیلی، از نقاط خوب و موفقیت آمیز این شرکت بوده که من هم به سهم خودم از کارکنان این مجموعه تشکر می کنم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند